Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.4.2016 15:31

No, jos se tulpan suoja on jäänyt sinne hattuun jumiin ja ei millään lähde niin osta ihmeessä uus tulpanhattu. Ei se pahitteeksi muuteskaa ole sitä vaihdella.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2016 23:22

Mikä voi olla ku dt ei kierrä enemä ku 10000 kierrosta kaasarin ja sylinterin vaihtamisen jälkee tällähetkellä kii 19mm dellorto 50cc italkit racing ja gianelli tehari suuttimen koko on 110

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

16.4.2016 11:27

osaisako joku viisaampi kertoa yamaha dt vm.08 sähköistä. elikkä staattorilta tulee cdille punanen vihreä ja valkee johto. kuuluuko valkeesta kulkea virta. JA TÄMÄ MINNUU HÄMMÄSTYTTÄÄ, eli muissa 08 detseissä on cdi ja puola erikseen. tässä kyseisessä detsissä on samallainen cdi kuin derpeissä, että kuuluuko 08 detseissä olla puola ja cdi erikseen? mihin tulee jännitteensäätimeltä kaksi naaraspäistä johtoa? ne roikkuu irrallaan. NOPEITA VASTAUKSIA KIITOS :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

16.4.2016 14:26

Fesheh kirjoitti:Mikä voi olla ku dt ei kierrä enemä ku 10000 kierrosta kaasarin ja sylinterin vaihtamisen jälkee tällähetkellä kii 19mm dellorto 50cc italkit racing ja gianelli tehari suuttimen koko on 110
Liian iso suutin? Miltä mopo kuullostaa siellä 10k?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.4.2016 17:35

aatuvaj kirjoitti:osaisako joku viisaampi kertoa yamaha dt vm.08 sähköistä. elikkä staattorilta tulee cdille punanen vihreä ja valkee johto. kuuluuko valkeesta kulkea virta. JA TÄMÄ MINNUU HÄMMÄSTYTTÄÄ, eli muissa 08 detseissä on cdi ja puola erikseen. tässä kyseisessä detsissä on samallainen cdi kuin derpeissä, että kuuluuko 08 detseissä olla puola ja cdi erikseen? mihin tulee jännitteensäätimeltä kaksi naaraspäistä johtoa? ne roikkuu irrallaan. NOPEITA VASTAUKSIA KIITOS :)


Siihen on joku seppä säveltänyt vanhanmallin ducatin staattorin ja cdi:n. Lopuista sähköistä on mahdoton kommentoida kun ei tiedä miten se on toteutettu. Johtojen värit vois helpottaa. Onko säätimessä neljä liitintä rivissä vai kaksi kahden liittimen riviä päällekkäin?

Tässä kyseisen puolan kytkis. Eli kuten näkyy valkoinen on maa, punainen sytytyksen pulssi ja vihreä lataa puolan 300V vaihtojännitteellä. Musta sammuttimelle.

Staattorin toimivuutta voi arvioda mittaamalla käämien resistanssit cdille tulevista johdoista:
Latauskäämi vihreän ja valkoisen välistä 700 Ω ÷ 20 %
Triggerikäämi punaisen ja valkoisen välistä 120 Ω ÷ 20 %.

Muurari kirjoitti:
Fesheh kirjoitti:Mikä voi olla ku dt ei kierrä enemä ku 10000 kierrosta kaasarin ja sylinterin vaihtamisen jälkee tällähetkellä kii 19mm dellorto 50cc italkit racing ja gianelli tehari suuttimen koko on 110
Liian iso suutin? Miltä mopo kuullostaa siellä 10k?

Milläs tohon 10krpm on päädytty? Kuten muurari totesi on 110 suutin tod. näk liian suuri 19 kaasuttimella ja ilman lisäilmasolenoidia.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.5.2016 14:13

Detsissä on sellanen ongelma että syylärin flekti/tuuletin jää pyörimään pienen lenkin jälkeen vaikka mopon sammuttaisikin, lämmöt ei nouse lähellekkään kriittisiä rajoja. Mikä avuksi?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.5.2016 17:24

missä detsissä on flekti
:roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.5.2016 0:19

Ettei olisi jonkun aikaisemman omistajan itse rakentama ja lämpöanturi turhan herkällä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.5.2016 15:21

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ettei olisi jonkun aikaisemman omistajan itse rakentama ja lämpöanturi turhan herkällä?

Siltä se kyllä vähän näyttää, miten lämpöanturia voi säätää?

Edit: Otin lämpöanturin johdon irti, silti jää tuuletin pyörimään. Poiskaan ei viittis suoraan repiä kun on ollut varmaan joku syy miksi se on ylipäätään siihen laitettu.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.5.2016 0:05

Itse laittaisin tuolle on/off-kytkimen jolla voit tarvittaessa kytkeä flektin päälle mikäli sille on tarvetta. Mopojen kohdalla flektille on tarvetta lähinnä kuumalla kelillä temppuillessa, offroadia ajellessa ja muissa poikkeuksellisen kuormittavissa tilanteissa. Normaalikäytössä et flektiä tarvitse, sen ideana on vain tehostaa jäähdytystä silloin kun ajonopeus on hyvin alhainen ja moottoria kuormitetaan raskaasti.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.6.2016 14:43

Mikä on detsissä vikana? Pienillä kierroksilla toimii hyvin vaikka antaa kaasua, sitten kun antaa mennä iha loppuun asti ja pitää hetken nii alkaa pätkimää tai silleensä. (EI kuitenkaan booaamaan)

Putkena on joku tk:n tehiränni, ja cdi on porattu. Ennen ei ollut tämmöstä vikaa ollenkaan ja toimi hyvin viime kesän.

Seosruuvia on väännelty ja käännelty ja tulppaa vaihettu.

Alkoi tekemään tätä kesken ajon, sen jälkeen vaihoin tulpan, siirsin neulan sokkaa ylemmäs (2 lovi) koska kävi liian laihalla. Mutta vieläkin teki samaa, missä vika? Kaasarikin on puhdas, mutta miksi tekee ainoastaan täydellä kaasulla tätä.. Ei voi ymmärtää.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.6.2016 22:15

Sanokaa te viisaat että mikä on vikana dteessä vm06 Kun vasta ostettu uus vakio kaasari. Paikoillaan reagoi kaasuun normaalisti ja kiertää hyvin mutta liikkeellä ei väännä edes 1 vaihteella. Kaasutin putsattu ja säädetty kumpaaki ruuvia 1.5 kierrosta Ei auttanut.Mutta siis toimii ryypyllä ihan hyvin. Vakio suutin on eli 105 muistaakseni 95 myös kokeiltu ei toiminut. Hjelp! :eek:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.6.2016 22:18

tuntematon40 kirjoitti:Sanokaa te viisaat että mikä on vikana dteessä vm06 Kun vasta ostettu uus vakio kaasari. Paikoillaan reagoi kaasuun normaalisti ja kiertää hyvin mutta liikkeellä ei väännä edes 1 vaihteella. Kaasutin putsattu ja säädetty kumpaaki ruuvia 1.5 kierrosta Ei auttanut.Mutta siis toimii ryypyllä ihan hyvin. Vakio suutin on eli 105 muistaakseni 95 myös kokeiltu ei toiminut. Hjelp! :eek:

Niin ja unohtui että virejä ainakin kuriton putki ja 11/60 välit.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.6.2016 22:21

]DT50R 2005, etujarruprobleema.

Jooh siis. Sattusko kukaan tietämään mistä löytäis etujarrusatulan jarrunestekanavan väliin sopivan o-rengastiivisteen? Tilasin yamaha centeristä 31,2mmx13mm etujarrukorjaussetin mutta senkin o-rengas oli väärän kokoinen. Asentelin siinä sitten uudet männät ja niiden tiivisteet, ja löin o-renkaan paikalleen (erillisen, paikallisesta rautakaupasta ostamani päällepäin sopivan o-renkaan (alkuperäinen oli siis kooltaan: ulkokehän halkaisija 8mm, sisäkehän halkaisija 4mm, renkaan paksuus 2mm) ja aloin ilmaamaan, mutta mitään ei tapahdu, päätin sitten lopulta imeä letkun kanssa järjestelmästä ilmat pois, mutta ilma ei sitten koskaan loppunutkaan. Nestettä järjestelmässä kyllä riittää, mutta jostain kai sen on pakko falskata. Olen siis vaihtanut myös etujarrunestesäiliön aiempien ongelmien takia. Voisiko peräti johtua siitä ettei ole ajp:n alkuperäinen ilmausruuvi, senkin vaihdoin aiemmin koska pyöristyi.

Joku nerokas vois koittaa löytää jonkun paikan mistä löytäis sen oikeen o-renkaan.
Tai oikein näppäränä etsis jonkun paikan mistä sais koko jarrusatulan, mielellän uutena.

Alkaa vähän pännimään käyttää useita kymppejä tommosen pikku pirkuleen tiivisteen takia.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.6.2016 19:32

Terve!

Olen uusi käyttäjä ja minulla olisi ongelma moponi kanssa. Mopo on siis Yamaha DT 50R 2004-vuoden malli. Mopo ei saa bensaa eli tulppa ei kastu kun poljetaan mopoa ilman tulpanhattua ja epäilen että olen laittanut alipainehanasta tulevan letkun väärään paikkaan, mihin se siis tulee? Kiitos jo etukäteen.