Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.10.2012 19:54

Mistähän mahtaa kolina kuulua, kun ei oo väljää kampiakselissa? Tyhjäkäynnillä, että vaihe päällä. Se ei kuitenkaan aina kuulu, esim yks päivä se kuulu alhasil kierroksil mut sit huudatin ja ajoin jotai 10km tuppinuri sillein että huuti rajottimelle mut ei kolissut lainkaan ja kierti tosi puhtaasti. Ja nyt se kuuluu kyl myös korkeil kierroksil.

Ja toiseks millähän saisin tiivistettyä öljyletkun joka menee kaasariin, kun siitä nipan ja letkun välist vuotaa aina öljyä aika paljon, kun oon vaihtanu sen letkun. Se pysyy hyvin kiinni mut välist fuskaa öljyä ... ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.10.2012 22:08

Laita siihen letkun ja nipan kiinnityskohtaan semmonen letkunkiristin, jos sulla ei siinä sellaista ole.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.10.2012 23:33

hmh mul siinä se oli ennen mut nyt se on kadonnu

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.11.2012 16:38

mitäs sytytyspuolassa ne kaikki merkin tarkottaa kun tulee ne kolme johtoo?
:eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.11.2012 20:16

suomeks sama?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.11.2012 21:09

Derbizgy kirjoitti:mitäs sytytyspuolassa ne kaikki merkin tarkottaa kun tulee ne kolme johtoo?
:eek:


Meinaatko niitä CDI-boksin johtoja missä on punanen, vihreä ja oliko se valkonen?

Boksissa ovat Italiaksi.

Blanco = Valkoinen
Rosso = Punainen
Verde = Vihreä
Stop = Tappokytkin

Aprilia Rx50 (derbi)

3.11.2012 18:11

Ei lähe käyntiin. Koneremontti tehty noin 100 km sitten ja alussa toimi ihan normaalisti. Remontissa vaihdettiin kiertokanki laakereineen, kampiakselin laakerit, mäntä+renkaat, sylinteri hoonautettiin ja kaikki koneen stefat ja tiivisteet vaihdettiin. Tulppa antaa kipinää ja kastuu kun yrittää jonkin aikaa käynnistää. Polkaisu ja mäkistartti - ei käynnisty. Puristukset ovat kohdallaan. Noin 80km kohdilla alko välillä hyytyä ylämäkiin ja kun laski kierroksia vaikka ennen risteystä. Kiinni turbokitti ja 85 suutin.Näillä säädöillä kone ennen kiertokankiremonttia toiminut hienosti. Hjelppiä!

-Aleksi

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.11.2012 19:44

Pytty poes, ja kurkkaa miten mäntä jakselee.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

3.11.2012 23:08

Osaako kukaa kertoo mikä vikana, kun ei vaihda vaihdetta muuten pienillä kieroksilla kun vähän laskemalla polinta alaspäin. Isoilla kieroksilla vaihtaa normaalisti. Joten osaako kukaan kertoa mikä on vikana? :(

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 0:08

Mitenköhän mahdat sitä vaihdetta vaihtaa ku kuulostaa vähän ouolle tuo selitys.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 14:52

Ihan normaalisti yritän vaihtaa. Mutta ei vain vaiha pienillä kierroksilla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 15:29

Irrottaako kytkin kunnolla? Tarkista vaijerin kireys ja esteetön liike.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 20:01

Joo irrottaa kytkin normaalisti. Ei vain tahdo vaihtaa pienillä kieroksilla :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 20:45

Jos kytkin irrottaa normaalisti niin ei sillä pitäisi olla vaihteen vaihtamisen kannalta merkitystä kiertääkö kone neljää vai seittemäätoista tonnia.

Nyt on vähän hankalaa ymmärtää ongelman laatua.

Onko siis pointtina että kun ajat pienillä kierroksilla, niin vaihde ei vaihdu, mutta kun ajat täyziiii kierrättämällä, niin vaihtuu hyvin?

Vai onko ongelmana että kun kytkin on painettu pohjaan, kaasu on päästetty ja kierrokset laskee kohti tyhjäkäyntiä niin vaihde ei vaihdu, mutta kun antaakin tässävaiheessa kytkin edelleen pohjassa kaasua ja kierrokset nousee korkeiksi niin vaihde yhtäkkiä vaihtuukin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

4.11.2012 21:25

"Onko siis pointtina että kun ajat pienillä kierroksilla, niin vaihde ei vaihdu, mutta kun ajat täyziiii kierrättämällä, niin vaihtuu hyvin?" <--- Juuri tuota tarkoitan.