Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.8.2012 11:40
Kopioin nyt tännekkin vielä.
Osaisko joku kertoa, mikä mopossani on? Liikkeelle lähtiessä käynnistyksen jälkeen ei oikein lähde kiihtymään(hidastuu valtavasti)ja pitää outoa rätinää. Tämä on noin muutamakymmentä metriä ja siihen loppuu. Tämä tulee aina, jos käynnistää mopon kylmällä koneella. Vaikka konetta lämmittäisi jonkun aikaa ja ajelisi hiljaa. Sitten kun lähden kiihdyttämään tapahtuu taas. Tätä ei tule, jos on jo kerran tullut ja käynnnistän uudelleen lämpimällä koneella. Mopo on Beta rr 50
Lisään vielä, että kymmenenminuutin lämmittämisellä tuo tapahtuu, eli ei auta. Sitäpaitsi ennen lähtenyt kylmänä ajamaan eikä mitään oireita ollut.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
31.8.2012 14:10
Onko vakio vai miten? Mulla oli vakiona sama, eli sai esim. kakkosvaihteella ajaa kaasu pohjassa parikymmentä metriä ja savua tuli paljon eikä liikkunut, röpöttää siis.. sanosin että liian iso suutin tai jotai vastaavaa, en oikee tiiä. ite en tosta koskaa välittäny
31.8.2012 14:48
Catas kirjoitti:Onko vakio vai miten? Mulla oli vakiona sama, eli sai esim. kakkosvaihteella ajaa kaasu pohjassa parikymmentä metriä ja savua tuli paljon eikä liikkunut, röpöttää siis.. sanosin että liian iso suutin tai jotai vastaavaa, en oikee tiiä. ite en tosta koskaa välittäny
10/50 välit ja isompi kurin reikä, eli ei kokonaan vakio. En oo oikeen varma mikä suutin. Jos liian iso suutin miksi on parikuukautta ollut ihan oireeton?
31.8.2012 17:13
En kyllä usko et liian iso suutin. Minkä kokeinen?
Kokeile aluksi vaihtaa tulppa ja putsata ilmanputsari ja kaasari.
31.8.2012 17:29
jonitzi kirjoitti:En kyllä usko et liian iso suutin. Minkä kokeinen?
Kokeile aluksi vaihtaa tulppa ja putsata ilmanputsari ja kaasari.
En oikein ole perillä missä tuo tulppa on ja mikä se on... Ilmanputsari oli suht puhas ja miten tarkoitat tuota kaasarin putsausta?
31.8.2012 20:10
asdtroll kirjoitti:jonitzi kirjoitti:En kyllä usko et liian iso suutin. Minkä kokeinen?
Kokeile aluksi vaihtaa tulppa ja putsata ilmanputsari ja kaasari.
En oikein ole perillä missä tuo tulppa on ja mikä se on... Ilmanputsari oli suht puhas ja miten tarkoitat tuota kaasarin putsausta?
Tuo oli varmaa joku vitsi
31.8.2012 20:36
ttomidi kirjoitti:asdtroll kirjoitti:jonitzi kirjoitti:En kyllä usko et liian iso suutin. Minkä kokeinen?
Kokeile aluksi vaihtaa tulppa ja putsata ilmanputsari ja kaasari.
En oikein ole perillä missä tuo tulppa on ja mikä se on... Ilmanputsari oli suht puhas ja miten tarkoitat tuota kaasarin putsausta?
Tuo oli varmaa joku vitsi
Eipä ollut, elämäni ensimmäisen mopon olen pari kuukautta sitten saanut. Eli ei ole hirveästi ollut aikaa tutustua.
31.8.2012 20:46
Kyllä sillä herättää poliisien mielenkiinnon..
31.8.2012 23:47
Tyhjästä vakioputkesta kyllä lähtee sen verran ääntä että mut poliisi otti ja pysäytti.. Tein tossa pari viikkoo sitte ite oman änkän, suunnittelin sinne kaikennäköstä sisään ja tuli tosi hiljaset äänet eikä ees kuristanu
1.9.2012 0:45
Asdtroll, kannattaa tutustua esimerkiksi sivustoon howstuffworks.com, jossa on selitetty
kaksitahtimoottorin toiminta ja sieltä löytyy hyvä video aiheesta. Kuvia löytää syöttämällä vaikkapa googleen sanat
two stroke engine. Vaikkei englanti juuri taittuisikaan, kuvien perusteella pääsee selville toimintaperiaatteesta. Termien kännöksiä on koottu
Motowikin sanastoon.
Mainittakoon vielä ettei topikissa edellisenä olevan viestin lainaaminen ole suotavaa, kuten ei myöskään ylenpalttinen hymiöiden käyttö vaikka ne niin kivoja ovatkin.
E:jaa ei sitten kiinnostanut, terve menoa laudoille asdtroll.
1.9.2012 13:43
Nii minkäkokosia suuttimia käytätte?
Ja tyhjennetystä vakioputkesta sen verran viel , et tiiättekö paljon siit pärisee db? Veikkaatteko et pysäyttääkö poliisi jos ajelee pienil kierroksil?
1.9.2012 13:53
Jos nätisti ajelee niin tuskin, mutta täysin poliisikohtaista, yms. Jotkut pysäyttää kaikki, ja joitain ei kiinnosta ollenkaan. Ja noista suuttimista sen verran että vakiona on 9mm reikä kurissa ja suutin kokoa 80, 25mm kurilla (10-50 väleillä n. 65km/h) about 95 ja kurittomalla semmonen 110-115. Hyvin mopokohtaista yms, kelistä riippuvaista.. talveksi kuitenkin usein saisi olla about 5-10 nro isompi suutin mitä kesällä. Kurissa 5mm isompi reikä, niin about 5nro isompi suutin.. Mopokohtaista.
1.9.2012 15:18
Gogge kirjoitti:Jos nätisti ajelee niin tuskin, mutta täysin poliisikohtaista, yms. Jotkut pysäyttää kaikki, ja joitain ei kiinnosta ollenkaan. Ja noista suuttimista sen verran että vakiona on 9mm reikä kurissa ja suutin kokoa 80, 25mm kurilla (10-50 väleillä n. 65km/h) about 95 ja kurittomalla semmonen 110-115. Hyvin mopokohtaista yms, kelistä riippuvaista.. talveksi kuitenkin usein saisi olla about 5-10 nro isompi suutin mitä kesällä. Kurissa 5mm isompi reikä, niin about 5nro isompi suutin.. Mopokohtaista.
oke , tulos on scatterilt 100 116 ja 120 suuttimet.. toivottavast joku nyt käy =D ja sit sisäänajonjälkee taitan sen kurin holkin tai otan kurin kokonaa pois! =)
mut jos ajelee sääntöjen mukaa liikenteessä ni , harvemmin ne poliisit pysäyttää! =)
1.9.2012 15:19
Gogge kirjoitti:Jos nätisti ajelee niin tuskin, mutta täysin poliisikohtaista, yms. Jotkut pysäyttää kaikki, ja joitain ei kiinnosta ollenkaan. Ja noista suuttimista sen verran että vakiona on 9mm reikä kurissa ja suutin kokoa 80, 25mm kurilla (10-50 väleillä n. 65km/h) about 95 ja kurittomalla semmonen 110-115. Hyvin mopokohtaista yms, kelistä riippuvaista.. talveksi kuitenkin usein saisi olla about 5-10 nro isompi suutin mitä kesällä. Kurissa 5mm isompi reikä, niin about 5nro isompi suutin.. Mopokohtaista.
oke , tulos on scatterilt 100 116 ja 120 suuttimet.. toivottavast joku nyt käy =D ja sit sisäänajonjälkee taitan sen kurin holkin tai otan kurin kokonaa pois! =)
mut jos ajelee sääntöjen mukaa liikenteessä ni , harvemmin ne poliisit pysäyttää! =)