Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.5.2013 21:31
Missäköhän ois vika, kun lähden ajamaan niin hetken aikaa pystyy ajaan ihan hyvin ja yhtäkkiä häviää vääntö, röpöttää, nykii ja meinaa sammua ellei laita pienempää vaihdetta ja välillä kun ajossa laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee hieman
Kone käy myös aika kuumana ja jäähdytysnestettä on.Vika ilmeni sen jälkeen kun putsasin kaasarin, ja vaihdoin vakio-ilmanputsarin. Tyhjäkäynnillä käy hienosti mutta vika ilmenee vasta ajossa. Tulppa ja vaihteistoöljyt vaihettu.
18.5.2013 10:38
Kuulostas ehkä siltä että liian iso suutin? Kokeile vähän pienemmällä. Osaisiko joku arvioida suunnilleen nopeuden jos tukkis hukkaputken, kaasarin reikälevy pois ja isompi suutin, paljon menis? Ja jos viel katalysaattorin poistais niin toisiko se lisää nopeutta paljoa? En nimitäin halua että menee yli 65 kmh oikeeta nopeutta! Vakiovälit kiinni 11/53 ja mielellään pitäisin ne.
18.5.2013 20:16
No jos hukkaputken ja kurin ottaa pois niin noin 70 menee mutta et ota kuria pois niin varmaa jotain 50-57 ( olettaen että menee vakiona 50) itse en tajua tuota kaasarin reikälevyn poistoa, koska itsellä on 80 suutin ja levy paikallaan ja kaasari erinomaisissa säädöissä. Kum levyn ottaa pois mopo lämpenee erittäin kuumaksi ja kaasari saa liikaa ilmaa eikä mopo jaksa siten kulkea. Voi tietenkin olla niin mopo kohtaista mutta jokin 80-90 suutin on sopiva.
Eli hukkaputki pois ja kaasari säätöihin niin mopo kulkee jotain 60-65, mutta pakko sanoa omista kokemuksista, että vaiha vielä jokku 12,13/60,62 tai 65 välit koska niillä saa todella helposti vääntöä ja nopeutta on helppo säätää etukiekon vaiholla
19.5.2013 23:34
Mites ootte saanu nuo paisarin ja alkukäyrän liitoksen mutterit irti,ku ei halunnu omassa käsittelyssä lähtä ei sitte millään?
Ei ne oikiasti voi olla nuin tiukassa?
19.5.2013 23:43
Itellä ainaki lähteny vääntämällä. Kovassahan ne olivat, napsahtivat kunnolla irti
Kyllähän jostaki saa vaikka ruosteenpoistoa, crc:tä, tai jotakin tavaraa millä ne saa irti. En sitten tiedä onko teillä hitsattu ne kiinni, itellä ei ainakaan. Kaverilla taisi mennä kaikki pultit poikki kun otti alkukäyrästä pois.
20.5.2013 0:29
Kyllä ne pyöri siinä ku väänsin mutta ku koitin vääntää irti niin ei inahtanutkaan
Eli ei ole kuitenkaan hitsattu kiinni,tiukassa vaan,...
20.5.2013 16:28
Sako600 kirjoitti:No jos hukkaputken ja kurin ottaa pois niin noin 70 menee mutta et ota kuria pois niin varmaa jotain 50-57 ( olettaen että menee vakiona 50)
jos siitä sit vielä katin poistais niin toisiko lisää vauhtia? vai eikö paljoa vaikuta? kun ajattelin käydä kurit pois ottamassa ihan ammattilaisilla mopoliikkeessä. onko muuten tietoa suostuvatko he virittämään?
20.5.2013 22:15
Itsellä -11 mallin gilera smt racing. Otettu kuristus pois, hukkaputki paikallaan, ja ilmanputsarin ja kaasarin välistä se levy juttu pois. Menee vähän yli 70 tasasella, GPS:ään, 78-82 mittariin. Pultit lähti alkukäyrän ja paisarin liitoksesta aikalailla helposti, vähän napsahti ekalla kerralla
21.5.2013 23:04
Sanokaas nyt onko tossa Gilerassa (SMT 2011-malli) rajotettu vai rajottamaton CDI-boksi?
21.5.2013 23:11
Rajottamaton. Rajottaa ainoastaan vapaalla, tai vauhdista kytkin pohjassa. Kiertää mittarin tappiin asti ja vähän enemmänkin ja lyö siitä alas, NNNÄÄÄnnnäääNNNÄÄÄnnnäää.
Mutta ajossa ei rajota yhtään. Voi "huolettomasti" vetää koko paikan jyrkimpään alamäkeen kaasupohjassa, ja tekee mieli väittää että 13k kiersi. Tuntu että koneesta ei irtoa enään yhtäkään kierrosta, ja ei rajoittanut yhtään.
22.5.2013 8:31
Eikös hukkaputki rajoita jotenkin kierroksia? Vai olenko väärässä? Itellä ainakin kun mäkeen menee niin rupeaa pätkimään kun menee mittariin sen 60kmh ilman ryyppyä, mutta ei pätki jos on ryyppy. Miksiköhän?
Ja kertokaas nyt että vaikuttaako katalysaattorin poisto paljoa mihinkää? Ajattelin sen hukkiksen ja katin poistaa ja isompi suutin.
22.5.2013 18:55
Liian pieni suutin vaan.
Ja hukkaputken poistaminen tuo ainakin vääntöä perkeleesti, menee heittämällä kaverin ohi jolla kuriton, mutta hukkaputki auki. Katalysaattorista en osaa sanoa.
Myös kuulemma reikälevyn poisto imukaulasta (ja sen kanssa isomman suuttimen vaihto) tuo vääntöä jonkin verran.
23.5.2013 10:20
Reikälevy on jo poissa, ja se ei ole imukaulassa vaan ennen kaasaria siinä ilmaputkessa.
23.5.2013 16:22
Olisiko kenelläkään neuvoja
Eli itsellä on gilera rcr 2009 ja siittä on otettu kuri pois ja laitettu 12/62 välit ja 80 suutin. Mutta ei sillä ole mieleistä ajaa.. Ei ole kovin vääntöä ja jos laittaa 13 etukiekon niin kulkee liikaa, koska en ala ottamaan veroja enkä mitään muuta poliisi asioita. Ja kun kaasarista ottaa reikälevyn pois menee säädöt päin persettä. Mopo lämpenee paljon enemmän ja tuntuu tehottomalta. Mitä pitää tällöin säätää? Minkälaisia virejä suosittelette kun haluan mopon missä on väännöt "mopoksi" ihan ok:t mutta ei saa kulkea kuin 55-62
Auttaisiko jos tukkisi hukkaputken, mutta hitsaisi kuria lisää siihen? Tulisiko sillon enemmän vääntöä mutta ei kulkisi lujempaa kuin 62
tai se miten sitä kaasaria säädetään niin että saisi sen toimimaan hyvin ilman sitä reikälevyä? Onko järkevää esim vaihtaa 62 takapitsaa 65?
23.5.2013 17:04
Mitäs vittua ny,mulla oli tuo tk:n alkukäyrä,jonka pitäisi sopia tähän omaan mopediin,eli rcr vm. 2012. Eipä kuitenkaan sopinut,ja sparelle kysymään asiasta. Kuulemma ei ole tähän malliin sopivaa putkea
Nyt ketuttaa kyllä niin että....ja vakiokäyrääkään en lähe tyhjentämään ennenku takuu loppuu,ja mopohan ei mulla enää takuuajan loppuessa ole. Onko muilla sitte menny tämä:
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/4034 ? Selitti jotakin että olisi jotain eroa tässä mallissa...apuva,mitkä käyrät tähän sitte sopii? Kehtaa lähtä ees ajamaan miittiin ku on niin saatanan laiska kiihtymään ja kulkemaan