Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.6.2013 22:35
mitähän ruuvia sää oikeet oot räplänny?
ohjekirjan mukaan tyhjennysproppu on siinä magneetonkopa kylessä alhaalla....
15.6.2013 23:14
En mie tiiä, mut ainakin sieltä valu nätisti
(moottorin alla olevien putkien kautta) astiaa.
Ja ihan oikeelta puolelta sen sai auki.. En mie mittään ruuvia magneeton kopan lähellä nähny.. Yleensähhän ne öljyproput on koneen pohjassa... Ekana tosin meinasin kytkin kopan pultteja lähtee availeen.
D
18.6.2013 17:17
ei ois kellää myydä hopperin keulaa t-paloineen?
20.6.2013 22:20
Onko kytkinlevyjen järjestyksessä mitään väliä? Ja onks teillä muita vinkkejä kun kohta tilaan kevlar levyt niin mitään vinkkejä hommaan?
20.6.2013 22:26
Yksi massalevyistä oli erilainen kuin muut, se muistaakseni tuli pohjalle? Muuten ihan normaalisti kasaan.
21.6.2013 20:01
XPSsm kirjoitti:Siellä pohjassa on pultti, jota myös öljypropuksi tms. kutsutaan.
Ihelläkin meni sitä ehtiessä aikaa, mut siellä se on koneen alla.
Joutuu oikeelta puolelta ottamaan jalkatapin poiskkeen et pääs sitä kunnolla kä äntelemään..
Paljo on vakio imukaulan sisähalkasia? Jaksa ruveta sitä irrottamaan tommosen takia..
D Eilen tilattiin siskolle tohon hopperiin suuttinta, etuarattaita, imukaula, ilmanputsari ym. peintä. Jos noilla sais menemään sen 45 ni se riittäis miulle
, kun ei ihe tarvii ajaa.. D
Vakio imukaula oli 9mm, ite tein uuden 16mm sisähalkasialla.
21.6.2013 20:03
XPSsm kirjoitti:En mie tiiä, mut ainakin sieltä valu nätisti
(moottorin alla olevien putkien kautta) astiaa.
Ja ihan oikeelta puolelta sen sai auki.. En mie mittään ruuvia magneeton kopan lähellä nähny.. Yleensähhän ne öljyproput on koneen pohjassa... Ekana tosin meinasin kytkin kopan pultteja lähtee availeen.
D
hopperman tais tarkottaa sitä kytkinkopan kyljessä olevaa tarkistusruuvia.
Mutta pääasiassa sieltä koneen pohjasta olevasta öljypropusta valutetaan öljyt pois.
22.6.2013 10:30
Okei.
Ja nyt on tossakin 16mm imukaula ja power filter..
Booaa vaan 50 suuttimella.. Mut kun laittaa power filtterin ympärille vanhan paidan palasen, ni ei tee sitä enää, vaan kiertää hyvin ja kierrokset laskeutuu nätisti, uskaltanee ajaa??
Ilman rättiä ei kierrä mihinkään, mut rätin kans enemmän kun vakiona, sillä huippuja tuli 3kmh lisää.
D
23.6.2013 19:34
Powerfiltteri helvettii ja jotai pipecrossia kiinni helpottuu toi säätäminen aika paljo.
24.6.2013 8:11
Samaa mieltä, kannattaa sitä pipercrossia käyttää kunhan vaa putsailee sitä sit vähän välii
24.6.2013 19:13
anteeksi luin väärin sekä kirjotinki, tarkotus oli sanoa että kytkinkopan alla olevasta ruuvista tarkastuspropun alla
3.7.2013 13:12
vizu kirjoitti:Powerfiltteri helvettii ja jotai pipecrossia kiinni helpottuu toi säätäminen aika paljo.
Kyl se nyt 56 suuttimellä käypi ja kulkee hyvin.
Pitää kuitenkin varmaan pipercrossi hommata, jos sen suodatusteho on parempi? 16mm imukaula+power filter+56 suutin+14z eturatas=44kmh.
5.7.2013 20:27
Siis siinä powerfilsussa on semmone homma, että ku se pääsee kastumaan nii peli on menetetty. Ja 2t mopoissa on semmonen ominaisuus, että se sylkii kaasarista seosta takasinpäin eli sulla kastuu se powerfilsu jossai vaihees. Ei pipecrosskaan ole paras tie mopoon, kun siinö ei ole mitää koteloa nii se pääsee kastumaan märällä kelillä.
8.7.2013 22:33
Joo, eli uudet kytkinlevyt pitäs hommata ja varmaanki kireemmät kytkinjouset, nii jos joku osais sanoo missä on halvimmat kytkinlevyt(monta niitä olikaan?) ja sitte oliko niin että PV:n kytkinjouset käy hopperiin, ku pystys sitte ostaa vähä jäykemmät?
21.7.2013 14:03
Miten hitossa pystyy saamaan magneeton auki? Perhana ku on tiukassa...