Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

29.4.2011 20:27

97heppatyttö kirjoitti:sinuna harkitsisin tosissaan tuota DT:n ostamista, paljon mukavampi ajaa pitkiä matkoja toisinkuin gileralla

Jaa, jostain muitan just lukeneeni että DT:n penkki olis kova ja sen takia huono pitkille matkoille : DD Mutta mikäs siinä jos on hyvä, kaupunkiin kumminkin n.20km että on se jo kohtuullinen matka.

Sunnuntaina testaan.

Niin ja muuten, on kuulemma siinä mittaristo imeny vähän kosteutta, matka näkyy huonosti mutta näkyy kumminkin ja nopeus toimii, että eipä siittä kai pahemmin haittaa ole, yks syy tinkiä vaan :lol:

29.4.2011 20:30

Hmm.. Heräs ensimmäisenä mieleen, että oisko sitä mittaria ronkittu jotenki, että olis vähemmä kilometrejä..?

29.4.2011 20:47

Anonyme kirjoitti:Hmm.. Heräs ensimmäisenä mieleen, että oisko sitä mittaria ronkittu jotenki, että olis vähemmä kilometrejä..?

Hmm... Empä tiiä, kai siinä sekin riski aina on. Mutta kai sen nyt huomaa jos sillä paljon enemmän on ajettu.

EDIT: Niin ja on siittä huoltokirja, mutta ei sekään mitään varmaks sano :)

29.4.2011 21:46

Blizzard_ kirjoitti:
97heppatyttö kirjoitti:sinuna harkitsisin tosissaan tuota DT:n ostamista, paljon mukavampi ajaa pitkiä matkoja toisinkuin gileralla

Jaa, jostain muitan just lukeneeni että DT:n penkki olis kova ja sen takia huono pitkille matkoille : DD Mutta mikäs siinä jos on hyvä, kaupunkiin kumminkin n.20km että on se jo kohtuullinen matka.

Sunnuntaina testaan.

Niin ja muuten, on kuulemma siinä mittaristo imeny vähän kosteutta, matka näkyy huonosti mutta näkyy kumminkin ja nopeus toimii, että eipä siittä kai pahemmin haittaa ole, yks syy tinkiä vaan :lol:

mjaa.. :eek: ei siinä ainakaan ollut kova penkki mitä minä kokeilin. siinä kyllä oli päällystetty penkki uusiksi en sit tiiä onko sillä kovin suurta vaikutusta

29.4.2011 22:48

97heppatyttö kirjoitti:
Blizzard_ kirjoitti:

Sunnuntaina testaan.

mjaa.. :eek: ei siinä ainakaan ollut kova penkki mitä minä kokeilin. siinä kyllä oli päällystetty penkki uusiksi en sit tiiä onko sillä kovin suurta vaikutusta

Minusta DTsä on hyvä penkki ja kyllähän siihen tottuu. Muutenki paljon jämerämmän tuntonen ku perus derbit.

29.4.2011 23:34

Kyllähän mä sen DT:n paljon mieluummin haluan, Derbi paljon enemmän massaakin vaikka ei sillä etteikö DT:kin olis :D Toi vaan pistää vähän miettiin, että jos se on sitä ronkkinu... Nooh, vois http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1118539 totakin käydä kattomas, lähellä kun on :D

29.4.2011 23:42

Noo, käyt kattelees ja tutkit kaikki paikat läpitte. Ja sitte heität jonku hullun tarjouksen, ja ostat jos saat sillä halvalla hinnalla mitä tarjosit. Kannattaa muistaa aina, että ostaa ei ole pakko. Ei kannata turhaa joustaa tinkimisessä.

30.4.2011 8:47

Joo, ja muista kysyä, että onko kilvissä!

30.4.2011 12:03

Anonyme kirjoitti:Joo, ja muista kysyä, että onko kilvissä!

Heh, vien vaan pois ilman kilpiä :lol:

Mutta joo, kyselin voiko tulla sunnuntaina kattoon ja miksei kuvissa oo kilpiä: "Ei pysty koska mopo on liikkeessä säilytyksessä. En oo hirveesti ajanut nyt mutta ehjää mopoa oon myymässä. Huollettu viimeks 4000km kohdalla. Ei oo kilvissä koska joutusin maksaan vakuutuksia koko ajan vaikka en aja. Heti kun ostaja löytyy kilvetän"... Mutta lupas kattella onko liike tänään auki että sais sen.

30.4.2011 12:04

Mun ehdoton suositus ois xps, metrakit vakiona, kisaset äänet, näyttävä ulkomuoto, varma, ei ikinä oo ainakaa mulla ollu vikoja, TODELLA TODELLA helppo virittää, avaat alkukäyrän ni voit ottaa sormilla sen kurin sieltä pois ja viilailla sitä / ottaa kokonaan pois, ei ees hitsattu kiinni.
Miinuksena todella laiska, mutta tuo virityspuoli on niin saatanan helppo, että ei oo siitä kiinni.
Hinta on kanssa miinus, tingittynä 2800-2900e. Oireettomuutensa takia kaikki takuuhuollot ovat aina valohuoltoja, ja täällä päin ainoa paikka, joka huoltaa pösöjä on Järvenpään Ykkös-mp ja yleensä huollot maksaa n. 100-150e kun vaihtavat vain tulpat ja öljyt. Ja koska niitä ei kauheasti ole, erottuu massasta.

Noniin, eiköhän tuo ois tarpeeksi vakuuttava myyntipuhe moponostajille.

30.4.2011 12:08

Blizzard_ kirjoitti:Kyllähän mä sen DT:n paljon mieluummin haluan, Derbi paljon enemmän massaakin vaikka ei sillä etteikö DT:kin olis :D Toi vaan pistää vähän miettiin, että jos se on sitä ronkkinu... Nooh, vois http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1118539 totakin käydä kattomas, lähellä kun on :D

Muute iha kiva mut sen digimittarin säätö et ois vähemmän ajettu onkin harvinaisen vaikeaa ellei ole ajanut ilman mittarinvaijeria ja se kosteus sisällä on lähes tyyppivika. Itsellä oli viime syksyllä ja kaverilla nyt keväällä kummatkin alle vuoden vanhana esiinty ongelma. Takuu vaihtaa ja jos takuu mennyt avaa mittari kuivaa se kosteus pois laita kiinni niin että saumoihin tiivistettä -> ei ole enää kosteutta mittarissa ;)

EDIT:Mulle taas kun mopon ostin ni myyjä sano (läheinen tuttu myyjä) et hän ei sulle myy peukeuttia koska niis on paljon pikkuvikoja et saa käyttää usein fiksattavana

30.4.2011 12:18

irspaiiro kirjoitti:Muute iha kiva mut sen digimittarin säätö et ois vähemmän ajettu onkin harvinaisen vaikeaa ellei ole ajanut ilman mittarinvaijeria ja se kosteus sisällä on lähes tyyppivika. Itsellä oli viime syksyllä ja kaverilla nyt keväällä kummatkin alle vuoden vanhana esiinty ongelma. Takuu vaihtaa ja jos takuu mennyt avaa mittari kuivaa se kosteus pois laita kiinni niin että saumoihin tiivistettä -> ei ole enää kosteutta mittarissa ;)

Mjaa, en mä tiedä onko helppoo vai vaikeeta kun digimittaria ole ikinä ollu :) Mutta joo, ei siinä takuuta ole. Jos toi toinen ei saa jammuansa ittellensä ja kilpiin huomiseks niin vois sitä kattomas käydä.

30.4.2011 12:27

Tuombe kirjoitti:Mun ehdoton suositus ois xps, metrakit vakiona, kisaset äänet, näyttävä ulkomuoto, varma, ei ikinä oo ainakaa mulla ollu vikoja, TODELLA TODELLA helppo virittää, avaat alkukäyrän ni voit ottaa sormilla sen kurin sieltä pois ja viilailla sitä / ottaa kokonaan pois, ei ees hitsattu kiinni.
Miinuksena todella laiska, mutta tuo virityspuoli on niin saatanan helppo, että ei oo siitä kiinni.
Hinta on kanssa miinus, tingittynä 2800-2900e. Oireettomuutensa takia kaikki takuuhuollot ovat aina valohuoltoja, ja täällä päin ainoa paikka, joka huoltaa pösöjä on Järvenpään Ykkös-mp ja yleensä huollot maksaa n. 100-150e kun vaihtavat vain tulpat ja öljyt. Ja koska niitä ei kauheasti ole, erottuu massasta.

Noniin, eiköhän tuo ois tarpeeksi vakuuttava myyntipuhe moponostajille.

pösössä ei kyllä ole metraa vakiona,ainakaan näissä uusissa ;) vanhemmissa, olikohan ennen -06 tehdyissä on.

semmosta vielä kysäisisin tuohon ykkös-mp liittyen, niin meinaatko ettei muualla voisi käyttää huolloissa,jos se muka on ainoa paikka joka niitä huoltaa? :lol:

30.4.2011 12:39

Blizzard_ kirjoitti:
irspaiiro kirjoitti:Muute iha kiva mut sen digimittarin säätö et ois vähemmän ajettu onkin harvinaisen vaikeaa ellei ole ajanut ilman mittarinvaijeria ja se kosteus sisällä on lähes tyyppivika. Itsellä oli viime syksyllä ja kaverilla nyt keväällä kummatkin alle vuoden vanhana esiinty ongelma. Takuu vaihtaa ja jos takuu mennyt avaa mittari kuivaa se kosteus pois laita kiinni niin että saumoihin tiivistettä -> ei ole enää kosteutta mittarissa ;)

Mjaa, en mä tiedä onko helppoo vai vaikeeta kun digimittaria ole ikinä ollu :) Mutta joo, ei siinä takuuta ole. Jos toi toinen ei saa jammuansa ittellensä ja kilpiin huomiseks niin vois sitä kattomas käydä.

Juu ja ei saa. Että kai tota kattomas vois käydä.

30.4.2011 12:43

HeGee` kirjoitti:

pösössä ei kyllä ole metraa vakiona,ainakaan näissä uusissa ;) vanhemmissa, olikohan ennen -06 tehdyissä on.

semmosta vielä kysäisisin tuohon ykkös-mp liittyen, niin meinaatko ettei muualla voisi käyttää huolloissa,jos se muka on ainoa paikka joka niitä huoltaa? :lol:

Juu, ainakin metran änkkä mulla on, siitä oon 100% varma ^^_ Ja ei täällä uudellamaalla oikeen noita pösöhuoltoja ole, oon monestaki kysellä, mutta huoltavat vaan derbejä, yamahoita ja gilluja..