Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.10.2011 19:06

Ei niitä talvella jaksa mopot kiinnostaa kauheasti. Itse ainankin aion ajella mankilla talven ja duro/pulttirenkailla. Otat vaikka kilvet moposta pois niin pääset karkuun hyvin.

49cc merkinnän teet sillätavalla että otat toisesta kannesta jossa 49cc merkintä, muotin steariinilla tai kuumaliimalla. Viilaat 110cc merkinnän pois ja kemiallisella metallilla isket 49cc merkinnän 110cc kanteen. Lopuksi kuumakestomaali päälle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.10.2011 17:20

Pienenä pilkun viilauksena, että ne merkinnät on pytyssä eikä kannessa ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.10.2011 18:26

Oho, mitähän lie olen ajatellut viikko sitten. Nojaa kaikki varmasti tajusivat idean.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.10.2011 10:09

viewtopic.php?f=72&t=81867&start=30

Tonne mä tein tuosta Monkeytin ohjeesta vähän erilaisen version, pääkohdat on kyllä samat, mut oikeastaan se menee just niin ku Onkimato tossa ylempänä selitti.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.10.2011 9:34

Mul on -91 vuotinen manki, joten voinko asentaa 91 mallin männän ja pytyn "päälle" vanhanmallin kannen ettei tarvitse mitään muuttaa koska kyllähän pitäisi sopia, mutta aattelin varmistaa? ....ja vielä,kun tuolla kysyttiin niin kannen avarrus auttaa isomman kaasarin kanssa esim vakiomankiin huomattavasti.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.10.2011 10:16

Jos sulla on uudenmallin 50cc niin sen kanssa ei toimi se VM-kansi, liian iso palotila, jää puristukset tosi pieniks. Uudenmallin 72cc:n kanssa taas sopis loistavasti.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.10.2011 17:04

Mut eihän vanhassakaa mallissa mäntä oo yhtää sen suurempi vakionaan joten miks ne jäisi nii huonoiksi, onko jollain olluty tälläinen yhdistelmä, eikö muka toimi?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.10.2011 22:25

Uuden ja vanhan mallin männät on ihan erilaiset, ja iskunpituus on eri. Siinä vanhassa männässä on sitä kupua, jolloin toimii tuon vanhanmallin kannen kanssa, ku on puristukset sopivat sille 47mm palotilalle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.10.2011 12:17

Juu nyt ymmärrän.... Mutta onko 87mallinen 4-vaihteisen hondan kansi jo uudenmallinen eli eikö se sovi 91 vakiopytylle?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.10.2011 19:32

Sopii.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.10.2011 4:50

MB93 kirjoitti:Miks just Moposopista, EMC:ltä saa oliko neljällä vai viidelläkympillä 72cc-setin. Kaasariks 16-20mm, ei Dellortoa. Giannelli kannattaa kans jättää kaupan hyllylle, Jinkun vakioputkikin on avarampi.

eipäs saakkaan tohon ku pitäs olla <-86 mallia

nokka-askseli

29.10.2011 19:59

morjesta viittiskö joku pistää mulle linkin, josta löytäisin vm 98 mankiin viri nokka-akselin kiitos :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.10.2011 21:16

tunnturisti kirjoitti:morjesta viittiskö joku pistää mulle linkin, josta löytäisin vm 98 mankiin viri nokka-akselin kiitos :)
Moposopista niitä saa mutta ei nyt ole verkkokaupassa, soitappa liikkeeseen varmasti löytyy tai ainakin voi laittaa tilaukseen...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.10.2011 23:38

kiitos :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.11.2011 23:12

moroo. mää kyselisin että onko mitää järkee vaihtaa jäykempiä venttiilinjousia? tai onko niistä mitää muuta apua muutaku se että on hyvä mieli kun ne on siellä? ;)