Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.6.2013 18:30
Moposta kadonnut mittarivalot ja äänimerkki. Voiko johtua heikosta akusta vai pitäskö nuo toimia mopon käydessä vaikka akku olisi huono? Tuo töötti lähti sillai hiljalleen sen ''teho'' laski joka voisi viitata akun heikkenemiseen(?)
15.6.2013 19:31
Tsekkaa että lataako mopo akkua koneen käydessä. Jos ei niin se virta loppuu sieltä pikkuhiljaa.
16.6.2013 23:24
Mulla toimi ilman akkua kaikki sähköt
17.6.2013 18:01
Itsellä toimi myös, mutta esim vilkut paloivat todella himmesti ja töötti ei toiminut oikeastaan ollenkaan. Sitäpä juuri meinasinkin että jos äänimerkin teho on hiljalleen laskenut niin se viittaisi siihen että nyt virta tulee pelkästään staattorilta, ja akulta ei tule mitään.
Mittarivaloihin ei itsellä tosin akku ole vaikuttanut.
E: Vielä kerran ajattelin kysyä että tietääkö kukaan, minkä kokoinen reikä on pakoputken kuristuslevyssä..?
18.6.2013 11:59
Mullakin on jostain syystä alkanut joko akun teho heikentyä tai vaihtoehtoisesti se ei jotenkin jaksa ladata sitä enää. Täytyy kyllä kokeilla tässä joskus että kävis ajelemassa vähän kauempana ettei tarvis virtaa käyttää vilkkuihin ym jos se alkais sit lataamaan, kaupunkiajossa kun joutuu kokoajan kääntymään.
Vikku siis jaksaa muutaman kerran näyttää kunnolla ja jos on vehje vapaalla niin sitten vapaan valo ja vilkku vilkkuu vuorotellen kun ei virta riitä. En tiedä sitten jos se pitäis vaan ajella pidemmällä matkalla ku lähinnä tullu autolla nyt ajettua kaupunkia pidemmälle aina
mietin myös että voisko se tarvita akkuvettä, muistaakseni tässä semmonen systeemi oli?
18.6.2013 16:31
Laitoin gianellin putken tässä kiinni ja nyt räksä tykkää pätkiä oikein huolella kun pääsee lähelle huippuja ja kierrokset myös korkealla. Mihinkä suuntaan kannattas kaasaria lähteä säätämään kun nyt kiinni 105 pääsuutin ja neulan sokka siinä keskellä. (Kyseessä siis tuo dellorto PHBN 16).
18.6.2013 22:23
hei lapset minä taas
pyytäisin apua rakkaan räxäni suhteen taas. alkoi yksi päivä kun ajelin pitämään takapäästä erittäin outoa nitinää ja natinaa ja eräänlaista vinkumista. Rengaskin heilui ikäänkuin takarenkaan laakerit olisi mennyt ja ketjutkin pomppi vaikka niitä oli tiukattu. parin kilsan jälkeen ketjut lähti irti, laitoin ne paikoilleen ja rengas oli timmi :o tänään kun lähdin ajamaan sama toistui mutta rengas ei ollut niin väljä kuin ensimmäisellä kerralla. Rattaat uusittu n. 200km sitten joten olisikohan siinä tapahtunut jotain että rengas mennyt vinoon tai jokin holkki/pusla huonosti?
18.6.2013 22:52
markuuusss kirjoitti:Millä saan ton räxän kulukee lujempaa ku siinä on 80cc, 21 lortto, ja giannellin tehari mut se ei kulje ku 96, välitykset on 15 52, ja kaasarin neula niin ylhääl ku pystyy ja suutin 120 (voisiko laittaa isomman?) Paljokohan noi 80 räxät yleensä kulkee?
Raskaammat välit vaikka 16 48 uhraa vähä kiihtyvyttä mutta mitä pieniä. tietekii jos välttämättä haluut mennä täyzii nii pytyn viilaamista,mitotettua putkea ja vaikkapa kisasähköjä
d
19.6.2013 17:16
Mikähä vois olla räxässä ku mäntä vaihettu ja 300 metriä ajaa ni sammuu. Voiskoha olla jos vesi ei kierrä ni sammuis ku ylikuumenee.. :S
20.6.2013 1:41
Polttoaineen syötössä ongelma? Ei sen 300 metrin aikana niin paljoa pitäisi lämmetä että leikkaa.
20.6.2013 20:57
No perhana. Huomasin tossa ajellessani että räksä alko tunkemaan öljyä ulos moottorin takaa tulevasta letkusta. Jokin varmaan jossain paskana? Mutta mikä?
Myös kaasarin säätämisessä tarttisin edelleen suuntaa antavia neuvoja. Gianellin putkella ei tahdo kiertää loppuun vaan alkaa pätkimään isommilla vaihteilla korkeilla kierroksilla, vapaalla kierrätettäessä kuitenkin kiertää ihan tappiin. Kaasari siis dellorto phbn 16 ja pääsuutin 100, neulan sokka ylimmässä lovessaan.
20.6.2013 23:09
Sieltä tulee vaihteistoöljyä, jos olet liikaa laittanut vaihteistoöljyä niin sieltä tulee ylimääräiset pois.
Jos et ole laittanut liikaa tai et ole vähän aikaan niitä vaihtanut niin sinulla vuotaa vesipumpun stefa ja nesteet pääsee vaihteistoöljyjen sekaan ja kun tarpeeksi menee niin alkaa tulemaan sieltä nipasta ylimääräistä pois. Häviääkös nesteet?
21.6.2013 12:21
Näyttää että näin on päässyt käymään, nesteet on kadonnu. Kiitoksia avusta.
22.6.2013 17:58
[SuiZamiÄs] kirjoitti:hei lapset minä taas
pyytäisin apua rakkaan räxäni suhteen taas. alkoi yksi päivä kun ajelin pitämään takapäästä erittäin outoa nitinää ja natinaa ja eräänlaista vinkumista. Rengaskin heilui ikäänkuin takarenkaan laakerit olisi mennyt ja ketjutkin pomppi vaikka niitä oli tiukattu. parin kilsan jälkeen ketjut lähti irti, laitoin ne paikoilleen ja rengas oli timmi :o tänään kun lähdin ajamaan sama toistui mutta rengas ei ollut niin väljä kuin ensimmäisellä kerralla. Rattaat uusittu n. 200km sitten joten olisikohan siinä tapahtunut jotain että rengas mennyt vinoon tai jokin holkki/pusla huonosti?
Jjjoo eli laakerithan oli menny. Tänään alottelin renkaan irrotusta ja mietin et on kumma ku ei akseli lähe. No sit faijan kaa kokeiltiin lekaa yms. Ja ei vieläkään. Onkohan se laakeri vetänyt sen akselin kanssa jumiin kun rengasta pyörittää se jumittaa tietyssä kohdassa. Auttaisiko jos lämmöllä yrittäisi jotenkin sitä akselia irti?
24.6.2013 22:52
mikä vanne menee suoraan aprilia rx? laakeripesä rikki joten tarjoilkaa apikan omia enskavanteita. meneekö mikään muu enskavanne heittämällä kii kuin apikan oma? onko vuosimallilla väliä että meneekö esim. vm 04 mopoon vm. 02 vanne jne.?