Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.10.2012 15:57
Aukaset sen kromisen pultin siitä kannen päältä. Löytyy ylä ja alapuolelta. Sit vaan aukaset sen mutterin mikä sieltä alta paljastuu ja pyörität sormilla/pihdeillä sen tapin jossa se mutteri on ja laitat rakotulkin väliin ja välys oikeeks ja sit kiinni ja ajamaan.
23.10.2012 18:35
Paitsi ennen tuota tarkistat että vauhtipyörässä oleva T- merkki on lohkossa olevan merkin kohdalla. Sitten teet yllälukevan.
23.10.2012 19:29
Ku avasin sen kannen ylemmän kromisen pultin ja sen alla oli sitte viel se pienempi pultti mut se oli ihan saatanan tiukassa, vaikka räikällä vedin sitä auki, nii ei siltikää auennu... Oisko keinoja ?
23.10.2012 20:26
Koita sillee "napauttamalla" et varovasti lyöt sitä räikkää, tai mielummin kiinteetä vartta. Se on sit varmaan 9mm mutteri josset huomannu vaan koitit kympillä kute monet
23.10.2012 20:41
ok, koitan sitä napautusta. Mut kyl mä 9mm:llä yritin.
24.10.2012 16:07
sopiiko puoliautomaatti koneen (kytkimen puoleinen) lohko vuoden -94 mankiin
pikaista vastausta KIIRE!!
24.10.2012 16:26
Avasin nyt sen ison kromisen pultin alla olevan pienen pultin mitä helvettiä nyt teen ku siin on semmonen edestakas liikkuva juttu?
24.10.2012 16:57
Niin se venttiilin ja "edestakas liikkuvan jutun" (tarkemmin sen pultin mistä sen muuterin otit pois ja venttiilin) välys pitäs saada 0,05mm suureksi. Sillon kun vauhtipyörän T merkki on lohkon merkin kohdalla, noin kello kahdessatoista.
24.10.2012 22:02
Missä se vauhtipyörä sitte on ? Ja miten se välys saadaa 0,05mm kokoseks ? Sori ku oon näi amatööri, mutku mä en vaa kertakaikkiiaan osaa noita juttui viel
25.10.2012 0:15
Mangeeton koppa pois, siinä on vauhtis. Sulla pitää olla 0.05mm rakotulkki/liuskamitta, miksi sitä nyt kutsuukin. Sen laitat venan ja säätöruuvin väliin, säädät säätöruuvia niin, että tulkki liikkuu nihkeesti. Ei siis niin että menee aivan heittämällä läpi, eikä niin ettei se mene melkeen millään siitä.
Sormilla pyörittelet suunnilleen siihen, sitte suositeltavaa ottaa pihdit, niillä hienosäätää, sitte pihdeillä pidät tiukkaan kiinni ja lenkillä kiristät. Säätöruuvi nimittäin liikkuu yleensä helposti mukana, jos hylsyllä kiristää.
Eikä se haittaa jos kyselet, pitäähän se joskus oppia, kaikilla on se eka kerta kaikkeen. Parempi kysyä kuin katua.
25.10.2012 14:49
no se on kyllä totta
kiitos
25.10.2012 20:57
Kaverit rupes avaamaa mun konetta ja sit tuli sellain ongelma et siin kytkinjutus (siin magneetonnäköses joka on kytkinkopan puolel
D) nii siin on kaks semmost ristipääpulttii tosi tiukas ja niist on kannat vähä päässy kärsimää ku ollaa yritetty saaha irti , ni nyt vaa kokoajan pyörähtää meisseli pois pultin päält
Neuvoi miten täst eteepäin et sais ne pultit irti
?
Pitkä litania pienestä jutusta :/
25.10.2012 21:20
Hitsaa niihin mutteri, hanki sellanen "pureva" hylsy, jollakin sahaat/jyrsit siihen viillon mihin saat ison talttapääruuvarin.
25.10.2012 23:24
Eli vakio monkeli on tulossa talveksi voisi kulkea hieman kovempaa kuin 35 mutta mitään turbo busaa ei ole tarkoitus talveksi tehdä.
Elikkä mankissahan on kurit alku käyrän alku päässä ja putken lopussa kapeneva putki eli jos poistaa alkukäyrän holikn tapahtuuko mitään muutosta nopeudessa?
Jos ei niin mitä noipeita ja helppoja muutoksia voisi tehdä koska manki on vain lainassa ja pitäisi keväällä taas pistää vakioksi ja palauttaa
26.10.2012 0:02
Ohitin, joka tulee sinivalkoiseen johtoo, joka tulee magneetolta.
Välit vaihtoo.
Vapaasti virtaava ilmanputsari.