14.10.2012 21:31
14.10.2012 22:30
av88 kirjoitti:Sen haluaisin minäkin tietää mitä haittaa rajoittimesta muka on koneelle? Tietysti sytytystulppa ei saata pidemmän päälle tykätä, mutta eikös se vain pidennä moottorin käyttöikää jos se ei anna kiertää yli 10k rpm? Sitä vartenhan joissakin uusissa autoissa on kiekkarajoitin, joka estää moottorin menemisen ylikierroksille
näin kirjoitti ohdake. Toki tämä onkin konkkapatentti, eikä rajoitettu CDI-boksi, mutta rajoittimista tässä puhuttiinkin.Muistakaas lapset, ettei konkkapatentti käytännössä rajoita liipaisupulssia. Resonoinnin takia tulppa iskee kipinää useammin kuin kampiakseli kiertää. Tervettä? Ei.
DOGI kirjoitti:Elikkäs ajattelin enne talvea pistää ton derbin ajettavaa kuntoo (tarkoittaen et saa vähä nopeutta tämmösee 50 kuutioisee alitehosee romuun) ja mopohan on siis Derbi DRD R -03 ja analoginen mittaristo siinä. Äsken kun pistin ton mittariston kiinni ja lähin testaa toimivuutta ni siin 50 vauhissa keske kiihytykse se alkoki laskemaa takas nollaa ja nyt ei liikaha sieltä mihikää jos ajaa ? Eli mikähän prkl vika siihe tuli ku kerkesin varmaa parisataa metrii ajamaa ku jo hajos Ei oo mitää kokemusta näistä analogisista mittareista ni ei oo hajuakaa mikä tolle tuli Dx
14.10.2012 22:48
Dioxide kirjoitti:av88 kirjoitti:Sen haluaisin minäkin tietää mitä haittaa rajoittimesta muka on koneelle? Tietysti sytytystulppa ei saata pidemmän päälle tykätä, mutta eikös se vain pidennä moottorin käyttöikää jos se ei anna kiertää yli 10k rpm? Sitä vartenhan joissakin uusissa autoissa on kiekkarajoitin, joka estää moottorin menemisen ylikierroksille
Näin olen kuullut, ja on parilla kaverilla levinnyt magneeton puolelta jotain, tosin näitä oli 2, joten en tiiä oliko sattumaa.
Mutta kun tässä moottori ei mene ylikierroksille, vaan alle 3/4 kierrosalueen. Ja derbin pytyn tehoaluehan on 10k rpm eiköstä vaan?näin kirjoitti ohdake. Toki tämä onkin konkkapatentti, eikä rajoitettu CDI-boksi, mutta rajoittimista tässä puhuttiinkin.Muistakaas lapset, ettei konkkapatentti käytännössä rajoita liipaisupulssia. Resonoinnin takia tulppa iskee kipinää useammin kuin kampiakseli kiertää. Tervettä? Ei.
14.10.2012 23:09
Dioxide kirjoitti:DOGI kirjoitti:Elikkäs ajattelin enne talvea pistää ton derbin ajettavaa kuntoo (tarkoittaen et saa vähä nopeutta tämmösee 50 kuutioisee alitehosee romuun) ja mopohan on siis Derbi DRD R -03 ja analoginen mittaristo siinä. Äsken kun pistin ton mittariston kiinni ja lähin testaa toimivuutta ni siin 50 vauhissa keske kiihytykse se alkoki laskemaa takas nollaa ja nyt ei liikaha sieltä mihikää jos ajaa ? Eli mikähän prkl vika siihe tuli ku kerkesin varmaa parisataa metrii ajamaa ku jo hajos Ei oo mitää kokemusta näistä analogisista mittareista ni ei oo hajuakaa mikä tolle tuli Dx
Voi olla että mittarinpyörittäjä on rikki.
14.10.2012 23:27
Dioxide kirjoitti:av88 kirjoitti:Sen haluaisin minäkin tietää mitä haittaa rajoittimesta muka on koneelle? Tietysti sytytystulppa ei saata pidemmän päälle tykätä, mutta eikös se vain pidennä moottorin käyttöikää jos se ei anna kiertää yli 10k rpm? Sitä vartenhan joissakin uusissa autoissa on kiekkarajoitin, joka estää moottorin menemisen ylikierroksille
Näin olen kuullut, ja on parilla kaverilla levinnyt magneeton puolelta jotain, tosin näitä oli 2, joten en tiiä oliko sattumaa.
Mutta kun tässä moottori ei mene ylikierroksille, vaan alle 3/4 kierrosalueen. Ja derbin pytyn tehoaluehan on 10k rpm eiköstä vaan?
Dioxide kirjoitti:näin kirjoitti ohdake. Toki tämä onkin konkkapatentti, eikä rajoitettu CDI-boksi, mutta rajoittimista tässä puhuttiinkin.Muistakaas lapset, ettei konkkapatentti käytännössä rajoita liipaisupulssia. Resonoinnin takia tulppa iskee kipinää useammin kuin kampiakseli kiertää. Tervettä? Ei.
nevssons kirjoitti:Mutta tuo ohdakkeen tapahan oli eri kuin se normaali konkkapatentti. Normaali konkkapatentti ymmärtääkseni vain myöhäistää sytytystä josta ei ole muuta haittaa kuin huonompi hyötysyhde. Sitä en tiedä miten CDI oma rajoitus tapahtuu, mutta väitän että siinä ei ole tuota ohdakkeen tavan ongelmaa ja se ei ole moottorille haitallista.
14.10.2012 23:59
DOGI kirjoitti:Dioxide kirjoitti:DOGI kirjoitti:Elikkäs ajattelin enne talvea pistää ton derbin ajettavaa kuntoo (tarkoittaen et saa vähä nopeutta tämmösee 50 kuutioisee alitehosee romuun) ja mopohan on siis Derbi DRD R -03 ja analoginen mittaristo siinä. Äsken kun pistin ton mittariston kiinni ja lähin testaa toimivuutta ni siin 50 vauhissa keske kiihytykse se alkoki laskemaa takas nollaa ja nyt ei liikaha sieltä mihikää jos ajaa ? Eli mikähän prkl vika siihe tuli ku kerkesin varmaa parisataa metrii ajamaa ku jo hajos Ei oo mitää kokemusta näistä analogisista mittareista ni ei oo hajuakaa mikä tolle tuli Dx
Voi olla että mittarinpyörittäjä on rikki.
Oli kyl paska tuuri jos se hajos jo ton 200 metri aikan, mut kattelee nyt. Mitänyt kokeiltii sitä mite se pyörittää ni "väärää suuntaa" se pyöritti vaijeria mut oikeesee ei, eli pakilla pitäs ajaa ni saisin nopeutta näkyvii?
15.10.2012 0:36
Dioxide kirjoitti:Luulenpa, että enemmän kuitenkin mopon sähköjen hajoamisella on tekemistä kun porukka menee sinne itse räpeltämään juuri mitään tietämättä, ja sähkö nyt on tunnetusti aika herkkähipiäinen kun ruvetaan itte söhertämään jo valmiiksi valmistettuun kokonaisuuteen lisää tavaraa.
15.10.2012 0:46
15.10.2012 11:45
Dioxide kirjoitti:Käännä vaijeri ylösalaisin x)
15.10.2012 12:51
15.10.2012 17:06
15.10.2012 18:23
15.10.2012 19:10
15.10.2012 19:19
15.10.2012 19:42