Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.10.2012 17:52
Käy helvetin rikkaalla?
9.10.2012 18:28
ja jos kerta mäntä heiluu pytyn sisällä väljyyden takia voi myös olla vikana..
9.10.2012 20:08
Tai putsari aivan tukossa ?
9.10.2012 21:21
Mikä on kun mun PV ei koskaan käynnisty kylmänä kun työntämällä käyntii. Tuntuu siltä kun ois pytty täynnä bensaa kun on seisonut pari tuntia ? Mistä tää johtuu ja hana on kiinni siinä se vika ei ainakaan ole kun muutenki uus hana?
9.10.2012 22:19
Ei käy koska toi vika ei oo ollu aina, ja huomenna selviää auttaako uusi mäntä, ja powerfiltterin paska tuskin tukossa
10.10.2012 9:55
varmsita samalla onko tulppas kirkas vai tumma
10.10.2012 16:13
Miten erotti vanhan mallin kannen? Ja kuinka siitä pystyy mittaamaan kuinka paljon sitä voi laskea?
10.10.2012 17:33
Vanhanmallin kannessa on tulppa vinossa.
10.10.2012 21:03
Puijonperkele kirjoitti:Miten erotti vanhan mallin kannen? Ja kuinka siitä pystyy mittaamaan kuinka paljon sitä voi laskea?
Vanhanmallisessa on tosiaanki tulppa vinossa ja uudenmallisessa taas suorassa. Tiivistepinnassa on vanhanmallisessa tavallaan ''ylimääräiset reijät'', joita uudenmallisessa ei ole.
11.10.2012 18:13
Vaihoin pevettiin uuden männän läpättömään vakiopyttyyn ja kantena laskematon vanhanmallin kansi, kipinä tulee ja bensaa saa mutta ei käynnisty hinaamallakaan,, mikä vikana?
11.10.2012 18:53
Puristuksia ? Imuvuotoja ? Mikä kaasari/suutin/putsari?
22.10.2012 20:00
Tietenkin alatiiviste ja yläpelti on massattu sikasil gasketilla kiinni? samoin kaasari ja mahdollisesti sen imukurkku on kunnon tiivisteillä ?
Sitten alat uusia tulppaa ja johtoo sekä hattua (edellyttää että tulee hyvä kipinä, heikko kipuna ei hyppää paineen alaisena) ja ruiskit piuhojen liitoksiin kontakt kliineriä.
Sitten jos ei toimi kokeilet ilman putkee.
Jos ei toimi otat läppärungon irti ja upotat bensaan ja meet vaikka eeässälle (n 10min odottelet siis ) ja katsot raottaako läpät.
Bensa turvottaa kumia ja ok näköset läpät voikin yhtäkkiä raottaa.
Jos raottaa niin hiot sitä kumia ja aina välillä dippaat bensaan ja taas hiot kunnes ei raota.
E: voi vittu huomasin että läpätön pytty kysessä....
D
Voit myös koittaa laittaa tulpan rööristä hiukkasen bensaa pyttyyn. tai kokeilla lykätä ja sulkea kaasarin reikää kädellä. Myös ilman putsaria kannattaa kokkeilla.
Useimmiten viat johtuu tulpasta tai aivan vituillaan olevista säädöistä...
22.10.2012 21:11
Semmosta kyselisin, et kun on hiilikuitu läpät, niin paljonko niitä läppärajottimia uskaltaa avata että kestää ? ja passaakos sille läppärungolle tehdä minkä näkösiä avarruksia ?
23.10.2012 17:53
Itse viilasin ainakin avarammaksi ja portaattomaksi muun imupuolen kanssa.
Sen vertahan sitä kannattaa viilata että jää nyt ihan järkevästi sitä kumia sinne läpän reunan alle, muuten vuotaa.
Sanoisn että se riittää kun pahimmat röpöset poistelet sieltä ja hiot sen tiivistekumin kuntoon aina bensassa turvotellen ( ohjeet ylhäällä)
Mielestäni peeveen pytyssä kannattaa keskittyä pakoaukkoon ja sen muotoiluun ja imuaukkoonsylinterin kyljessä sekä huhteluihin.
Esim dynossahan toi läppien viilaus ja portaattomaks tekeminen näkyy niin pieninä eroina että ei maksa vaivaa ja dremelein teriä, ennemmin sillä rahalla ostelet suuttimia ja littelet hyviin säätöihi.
Rajoitin läppiä voi ehkä maltilla taivuttaa auki mutta itse tappelin sellasen ongelman kanssa pitkään että ylhäältä pätki ja ei ollu hönkää..... no rajotin läpät oli liikaa auki.
Eli maks millin pari kannattaa avata eikä enempää, muuten ei hiilarit pysy vauhdissa ja peltisetkin katkeaa pidemmän päälle ja siitä tulee enempi remonttia...
23.10.2012 18:33
Kiitos kattavasta vastauksesta!