Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.10.2011 15:14
Heko heko
unohtui miten tuo kirjoitetaan ja katsoin mc scatterin ulosvetäjän tiedot niin siellä näköjään luki "sopii bochs magneettoihin.."
En ole näköjään ainut jolla on kirjaimet väärin, vai sanotaanko sanotaanko tuota molemmilla tavoilla?
Ihan sama, hyvä kun pääsit pilkkua viilaamaan
3.10.2011 21:38
En ole näköjään ainut jolla on kirjaimet väärin, vai sanotaanko sanotaanko tuota molemmilla tavoilla?
Ihan sama miten ne konsonantit sinne perään laittaa, joka tapauksessa ei paljoa muita boscheja ole tuntureissa näkynyt kun sitä yhtä, ja varmaan kaikki käsittää mistä puhutaan vaikka se olisikin boschin sijaan bocsh.
Aina tosin on Humpparaakkin tapaisia tietokoneälyjä, jotka ei sitä sanaa tajua nkun vasta sillon kun se on prikulleen oikein..
3.10.2011 23:57
Noniin, eiköhän tuo kommentti ollut ihan huumorilla heitetty. Varmaan voidaan siirtyä asiassa eteenpäin.
5.10.2011 16:58
http://www.nettimoto.com/tunturi/break/1213447Onko tuosta vaan lähinnä vaihdettu pytty ja vauhtipyörään isketty tuuletinsiivekkeet + tuulettimen kopat vauhtiksen ja pytyn päälle ? Eli ihan tavan Puch Vz50N4 kone ? Siis siinä on varmaan vakio vauhtipyörä, jossa siivekkeet + tuulettimen kopat ja papiskan pytty ?
Eli papiskoissa ja Break:eissa on samat vauhtikset irrotettavia siivekkeitä lukuunottamatta ?
Tuosta siis saa helposti normaalin ajoviimajäähdytteisen puch:in koneen ?
5.10.2011 20:40
Juurikin näin.
Muutes saisko 16mm dellorton toimimaan yleismallin teharilla ja paremmin ratastetulla pappiksella mitenkään fiksusti? Tuo 11mm on vähän turhan pieni ja 16mm ja pappikseen sopiva imukaula sille ois valmiina hyllys..
ei täs kyl ois kun 2viikkoa ennenkun laitan taas orkkikseks, mutta tuollainen 15km koulumatka 45km/h kulkevalla mopolla ei innosta hirveästi edes niin lyhyttä aikaa..
BTW: viittiskö ostaa tuulisuojan pappikseen ja ajella sillä läpi talven
toimiiko nuo puchilaiset hyvin pakkasilla? itse en viime talvena suuremmin ehtinyt ajaa... piikillä meinasin ajaa tulevan talven, mutta nastat maksaa suht paljon ja vitutus armoton jos kaatuu..
5.10.2011 21:04
Muutes saisko 16mm dellorton toimimaan yleismallin teharilla ja paremmin ratastetulla pappiksella mitenkään fiksusti?
Voisi se siihen vähän lisää potkua tuoda, jos vielä avartaa imupuolen kanavan.
viittiskö ostaa tuulisuojan pappikseen ja ajella sillä läpi talven
Ei kannata, ihan turha vehje. Maksaa pirusti, ja pääset puolta nopeemmin ilman sitä tuulisuojaa sinne mihin olet menossa. Oma vehje kun ei jaksanut 25-30 kovempaa semmosella mennä, ilman sitä se kerää vauhtia jokuy 45-50.
toimiiko nuo puchilaiset hyvin pakkasilla?
Se on laakin peli. Ite ajellut joka talvi papiskalla, ja oli sitten miten paljon pakkasta tahansa, on aina kerrasta lähtenyt käymään.
5.10.2011 21:18
Ainakin oma tunturi, sama oliko seissyt viikon/kuukauden, pakkasta -10 vai -30, se on kerrasta.
Ennen osattiin vielä tehdä näitä vehkeitä.
5.10.2011 22:51
Ennen sentään tehtiin mopot mopoiksi, eikä kuristettu niitä mistään alitehosista enskapyöristä. Tässä on kaiketikkin suurin syy miksei nykyään mikään toimi noissa uusissa samalla tavalla mitä vanhoissa. 45km/h nopeuteen ei tarvita mitään super pakoputkia, läppiä, tuplapakoaukkoja, kuutta vaihdetta, 15-17,5mm kaasareita, squish bandeja tai muita nykyajan älyttömyyksiä. Mopo kulkee ihan hyvin 2-4 vaihteella ilman mitään läppiä sun muita nykyromuja sen mitä se saakin kulkea. Ne kaikki nykyromut on siellä vaan lyhentämässä huoltovälejä, ja kuuluisi enemmänkin moottoripyöriin tai kilpapyöriin, johon sitä tehoa saa laittaakkin vähän enemmän mitä näihin mopoihin. Koskakohan mahtaa jotkut ihmeen pakoaukon säätimet tulla mopoihinkin?
SAnottakoon, että en ole koskaan nähnyt "laaki ja käymään" enskoja, jotka olisivat yhtä helposti käynnistettäviä mitä toi tunturi on ollut. Muut on aina potkineet vehkeitään käymään joku 5-10 kertaa, kun ite olen päässyt kerralla. Säällä kuin säällä. En ole myös koskaan vaihtanut tosta Tunturistani kärkiä, vaikka mopoiän alussa kaikki minulle hokivatkin, että "höö Tunturissa saa olla koko ajan vaihtamassa kärkiä", eikä niiden kanssa ole ollut edes mitään ongelmia. Kaverit ovat mopoistaan vaihtaneet staattoreita, ja CDI bokseja mielestäni suhteellisen tiuhaan tahtiin, ja niiden ei pitäisi olla edes kuluvia osia! Supersportin kanssa sitten oli jonkunverran kärkien kanssa ongelmia, mutta ne rajoittuivat siihen roskaan kärkien välissä, eikä sen vakavempaan. Paikotellen raivostuttava pikkuvika.
Kiinalaiset nykyään taitavat olla melkein ainoita, jotka edes koittavat tehdä kunnon mopoja, mutteivät osaa mitään, ja sen näkee laadussa.
6.10.2011 17:01
Nyt on rojektina vuoden -73 automaatti papiska. Mahtaako jostain löytyä räjäytyskuvia koneesta?
Viimeksi muokannut SiiliK päivämäärä 7.10.2011 15:25, muokattu yhteensä 1 kerran
6.10.2011 18:19
Kuvista en tie, mutta alahan pistää rojutopikkia pystöö!
Mielenkiinnolla seurailisin..
6.10.2011 21:51
Ehdottomasti pappis projua pystyyn!
TÄSSÄ räjäytyskuva
7.10.2011 18:52
Milläs olette irrotellut noita runkolaakereita? Eikös se ole L17 laakeri ja on kiinni kampurassa. Tiedän että on olemassa ulosvetäjä, mutta se maksaa 35euroa
. Itselläni on sachs kone Helkama Sportissani ja pitäisi kone laakeroida uudelleen. Syy siihen miksi kysyn sitä täällä on se että puchilla ja sachsilla on samat runkolaakerit.
7.10.2011 20:56
Löyty tästä lähimettästä "joukkohauta" oli yksi 25 zetori, ja kolme mopon runkoa. yksi oli jupiter toinen vissiin solifer. Kolmas oli tunturi, kaikki oli "pappa-malleja" lätkässä oli että puch J, ja takana oli krominen u-rauta, Jossa ei ole "ripoja" niinkuin tarakassa vaan on pelkka lenkki. Mikä malli mahtaa olla? aman sivuja selasin muttei irronut tietoa...
7.10.2011 22:38
kuva auttaisi paljon, oliko käyttökelposta osaa missään, vai oliko aika tehnyt tehtävänsä?
7.10.2011 22:47
Milläs olette irrotellut noita runkolaakereita? Eikös se ole L17 laakeri ja on kiinni kampurassa.
Ulkokooli vasaroidaan mäkeen sieltä jonkun holkin avulla, sisäkoolin saa irti kutakuinkin vain ulosvetäjällä.