Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

17.1.2011 16:10

Braindead kirjoitti:
jonnevaan kirjoitti:Ite ostin aidon morinin männän ja makso 25 euroa paikallisesta pyörä liikkestä.


Oliko kyseessä Siis airin vai hopperin mäntä?

Airin mäntähän on erilainen, siinä on helmassa huuhtelulle reikä mitä ei tietääkseni hopperin männässä oo. On tullu tuota oikeeta GSA myllyä rappailtua jonku verran ja tiiän että siihen saa 40€ ihan laadukkaitakin mäntiä esim emc:ltä.

Oli hopperin mäntä. ja on siinä hopperin männässä se reikä siinä kylessä mutta se on vaan paljon pienempi.

17.1.2011 21:07

EtuX kirjoitti:ja tiiviste ehkä 2e


linkki? ja tnä laitettii se vanha tiiviste alumiinilevyn kaa ja huomattii paisaris kiinnikkeen koha jumalaton reikä ja paikattii, eikä äänii mitää vaikutust:o huutaaks sit giannelli vaa nii paljo vai pitääks vaa ostaa se uus tiiviste et toi ei nykysellää toimi? tiiviste on siis kahes osas kii sylinteris, sit on se alulevy, ja se putki

19.1.2011 17:38

jaajaa, saakos tän putken kiinnityspulttei vaihettuu muuten ku vaihtamalla sylkän? jarrupolkimenpuoleinen otti ja katkes-.-

19.1.2011 18:21

Sen vanhan pultin saa sieltä kiertämällä irti, jos ny jäi yhtää tyhkää mistä kiertää. Tai sitte hitsaat jatkoa josta kierrät.

19.1.2011 22:05

Lantti kirjoitti:Sen vanhan pultin saa sieltä kiertämällä irti, jos ny jäi yhtää tyhkää mistä kiertää. Tai sitte hitsaat jatkoa josta kierrät.


kiitos:) ja nyt tuli ongelma... sain sen päiväl viel käyntii mut nyt ku koitin käynnistää ni kuulostaa ettei anna kipinää ollenkaa... sit ku ottaa sen tulpan ja koittaa sylkkää vaste polkasee ni kyl se sillo kipinää antaa, ehdotuksia? ilmanputsari, kaasari katottu

19.1.2011 22:22

|Psychosocial| kirjoitti:
Lantti kirjoitti:Sen vanhan pultin saa sieltä kiertämällä irti, jos ny jäi yhtää tyhkää mistä kiertää. Tai sitte hitsaat jatkoa josta kierrät.


kiitos:) ja nyt tuli ongelma... sain sen päiväl viel käyntii mut nyt ku koitin käynnistää ni kuulostaa ettei anna kipinää ollenkaa... sit ku ottaa sen tulpan ja koittaa sylkkää vaste polkasee ni kyl se sillo kipinää antaa, ehdotuksia? ilmanputsari, kaasari katottu

vaiha tulppa ,saattaa antaa kipinää kun kattoo mutta paineen alla ei sitten enää annakkaan ;)

19.1.2011 22:31

EtuX kirjoitti:vaiha tulppa ,saattaa antaa kipinää kun kattoo mutta paineen alla ei sitten enää annakkaan ;)


vaihettu eilen:o mut mite se vaikuttaa et se lämpöarvo on 6 eikä 7? ku siel liikkees suositteli näille keleille kutosta:o ja sit kans vaihettii tulpanhattu, mut en tiiä onks siin häiriönpoistajaa, onko tällä vaikutusta jos sitäei ole?

mopo lähti siis käyntiin kun otin sisältä ulos ku olin johdot ja kaasarin kattonu siel, mut nyt ei lähekkää:S eile oli kans hetkeks lähteny käyntii, mut ei sitten enää uudestaa:o

20.2.2011 1:19

joo no syypääks paljastu se et vettä tankissa, korjattiin asia nii et laitetaa tilkka masinolii ain tankates, hyvi kulkenu tän kuukauden, mut hei, kusettaaks tyypit jotka hopsukoitansa myy vai onks tos jtn muuta säätöö vailla ku kulkee 16mm phbg:l jossai muistaakseni 82 suutin, sit giannelli ja 13-18 välit ni ehk 53 maksimissaa tasasel, onks säädöt vituillaa ja onks toi suutin iha vääränkokone?:o vai voiks se vaikuttaa et pakoaukon tiiviste on rikki? mietityttää vaa ku tuol ilmotuksis pitäs millii pienemmäl kaasaril ja sama putki ja välit ni kulkee 65... pikaista vastausta kiitos:) ja kuuluuks giannellin pitää suht kovaa metelii täs:o ku vaik jalal painais putken tiiviisti pakoaukkoo vaste ni silti huutaa suht kovaa:S

20.2.2011 11:59

|Psychosocial| kirjoitti:joo no syypääks paljastu se et vettä tankissa, korjattiin asia nii et laitetaa tilkka masinolii ain tankates, hyvi kulkenu tän kuukauden, mut hei, kusettaaks tyypit jotka hopsukoitansa myy vai onks tos jtn muuta säätöö vailla ku kulkee 16mm phbg:l jossai muistaakseni 82 suutin, sit giannelli ja 13-18 välit ni ehk 53 maksimissaa tasasel, onks säädöt vituillaa ja onks toi suutin iha vääränkokone?:o vai voiks se vaikuttaa et pakoaukon tiiviste on rikki? mietityttää vaa ku tuol ilmotuksis pitäs millii pienemmäl kaasaril ja sama putki ja välit ni kulkee 65... pikaista vastausta kiitos:) ja kuuluuks giannellin pitää suht kovaa metelii täs:o ku vaik jalal painais putken tiiviisti pakoaukkoo vaste ni silti huutaa suht kovaa:S

kato onko putkes reikiä missään ja tarkista männän kunto ;)

21.2.2011 17:26

|Psychosocial| kirjoitti:joo no syypääks paljastu se et vettä tankissa, korjattiin asia nii et laitetaa tilkka masinolii ain tankates, hyvi kulkenu tän kuukauden, mut hei, kusettaaks tyypit jotka hopsukoitansa myy vai onks tos jtn muuta säätöö vailla ku kulkee 16mm phbg:l jossai muistaakseni 82 suutin, sit giannelli ja 13-18 välit ni ehk 53 maksimissaa tasasel, onks säädöt vituillaa ja onks toi suutin iha vääränkokone?:o vai voiks se vaikuttaa et pakoaukon tiiviste on rikki? mietityttää vaa ku tuol ilmotuksis pitäs millii pienemmäl kaasaril ja sama putki ja välit ni kulkee 65... pikaista vastausta kiitos:) ja kuuluuks giannellin pitää suht kovaa metelii täs:o ku vaik jalal painais putken tiiviisti pakoaukkoo vaste ni silti huutaa suht kovaa:S

Kyllä noilla vireillä pitäs enemmän kulkee.Sulla on joko säädöt vitullaan tai sit väljä pytty jos mäntä kulunu tai tiivistees menny et kusee tai jotain.Kyllähän tuo giannelli melko kova ääninen tahtoo olla.Ja isoimmat reiät kyllä kannattaa paikata.

21.2.2011 18:31

syyläri23 kirjoitti:Kyllä noilla vireillä pitäs enemmän kulkee.Sulla on joko säädöt vitullaan tai sit väljä pytty jos mäntä kulunu tai tiivistees menny et kusee tai jotain.Kyllähän tuo giannelli melko kova ääninen tahtoo olla.Ja isoimmat reiät kyllä kannattaa paikata.


nojuu, nyt mittasin gepsil 52.8, kesäl kai sit enempi?:o putki oli löysäl, ja sit säädin vähä kaasarii paremmaks, ja pitäs kai se pakoputkentiiviste ostaa uus, mut nyt käy PALJON paremmi kans:) mut mites paljo toi talven huono pito vaikuttaa?:o 2-4 kilsaa?

21.2.2011 19:17

|Psychosocial| kirjoitti:
syyläri23 kirjoitti:Kyllä noilla vireillä pitäs enemmän kulkee.Sulla on joko säädöt vitullaan tai sit väljä pytty jos mäntä kulunu tai tiivistees menny et kusee tai jotain.Kyllähän tuo giannelli melko kova ääninen tahtoo olla.Ja isoimmat reiät kyllä kannattaa paikata.


nojuu, nyt mittasin gepsil 52.8, kesäl kai sit enempi?:o putki oli löysäl, ja sit säädin vähä kaasarii paremmaks, ja pitäs kai se pakoputkentiiviste ostaa uus, mut nyt käy PALJON paremmi kans:) mut mites paljo toi talven huono pito vaikuttaa?:o 2-4 kilsaa?

eipä se nyt oikeestaan muuhunkun kiihytyjses vaikuta koska vähä epäilen että ei huupperi jaksa enää nelosella normikiihdytyksellä kovin kauaa jauhaa

21.2.2011 22:59

EtuX kirjoitti:eipä se nyt oikeestaan muuhunkun kiihytyjses vaikuta koska vähä epäilen että ei huupperi jaksa enää nelosella normikiihdytyksellä kovin kauaa jauhaa


meniskö sit mite paljo hiljempaa/kovempaa jos laittais 13-33 välit 13-28:n sijaa? ja vaikuttaaks toi saakelin pa-tiiviste mitä en mistää löydä nii paljo sit:o tai sit se et ku se siankellin kiinnike on modattu siihe paisarii ton jalkatapin kohalle, ni siin on pieni lommo + minimaalinen reikä:o mut siis käy ja kiertää mahtavasti, eli säädöt on jo kohillaa, mut pakoaukko ei oo tiivis ja se pien reikä. nämä jos korjaan ni minkälainen vaikutus? (3 kysymystä, kun aiemmin tais olla 13 :D )

22.2.2011 11:58

|Psychosocial| kirjoitti:
EtuX kirjoitti:eipä se nyt oikeestaan muuhunkun kiihytyjses vaikuta koska vähä epäilen että ei huupperi jaksa enää nelosella normikiihdytyksellä kovin kauaa jauhaa


meniskö sit mite paljo hiljempaa/kovempaa jos laittais 13-33 välit 13-28:n sijaa? ja vaikuttaaks toi saakelin pa-tiiviste mitä en mistää löydä nii paljo sit:o tai sit se et ku se siankellin kiinnike on modattu siihe paisarii ton jalkatapin kohalle, ni siin on pieni lommo + minimaalinen reikä:o mut siis käy ja kiertää mahtavasti, eli säädöt on jo kohillaa, mut pakoaukko ei oo tiivis ja se pien reikä. nämä jos korjaan ni minkälainen vaikutus? (3 kysymystä, kun aiemmin tais olla 13 :D )


Putki on p****a sillä ei tee juuri mitään jos on lommonen ja omaa vielä kaikenlisäksi reijän. Ei se paisuntasäiliö sillon oo mistään kotosin. Eikä tuo välien lyhennys tuhnussa vehkeessä paljoa vaikuta, toki lyhyemmillä väleillä jaksaa nopeammin vetää loppuun asti. Putki kannattas vaihtaa parempaan ja hoitaa kiinnitys kunnolla kunnon tiivisteen kans jos meinaat laittaa mopos paremmin kulkemaan, jokapaikasta vuotava putki eikyllä hyödytä.

22.2.2011 16:31

Braindead kirjoitti: Eikä tuo välien lyhennys tuhnussa vehkeessä paljoa vaikuta, toki lyhyemmillä väleillä jaksaa nopeammin vetää loppuun asti.

Putki kannattas vaihtaa parempaan ja hoitaa kiinnitys kunnolla kunnon tiivisteen kans jos meinaat laittaa mopos paremmin kulkemaan, jokapaikasta vuotava putki eikyllä hyödytä.


eli joo kantas teit selväks, ja noita välejä mietin ku ei kierrä nelosel käytännös ollenkaa,

ja kuis iso vaikutus sillä putkella sit on jos sen reijän peittää + oikoo sen pikku lommon ja hankkii tiivisteen