Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.11.2010 13:07
Ite kun oma peeveeni ostin niin rempattiin vaan yläkerta siitä ja sen jälkeen ei koskettun konepuolelle ollenkaan ja kerkesin sen lähemmäs 15tkm ajaa. Alakerrallakin oli ajettu jotain 40k luokkaa eikä kertaakaan rempattu
24.11.2010 23:09
Manki on aina kannattava ostos, koska hyväkuntoisten arvo nousee koko ajan. Manki on myös kokovuotinen ajopeli, eli ajoit sitten kesällä tai talvella niin ajomukavuus on taattu. Itse ostin mankin noin 5 vuotta sitten ja lähinnä puhistelin ja remppailin sitä... Ja tietenkin ajoin aivan mahdottomasti. Ainoat viritykset oli 14/40 välitykset, putsari, putki ja ohitin. Olivat juuri mahtavat temppuiluviritykset... Kun ei ollut kaasarisettiinkään varaa. Sitten noin puolivuotta sitten tuli jostakin kumman syystä hirvee supermotokuume ja aloin katselemaan DT:itä ja DRD derbejä. Tekemisen puutteessa laitoin myös mankin vakioksi ja korjailin pikkuvikoja. Kaverin kanssa tuli kytkimeenkin vaihdettua parempi levy ja jäykemmät jouset. Parin viikon sisällä puhdistin koko mopon perusteellisesti ja kiillottelin kiiltonsa menettäneitä osia. Samaan aikaan bongasin nettimotosta vähänajetun supermoto DT:n, joka sijaitsikin parinsadan kilometrin päässä. Aikani jahkailtuani tulin siihen tulokseen, että nyt lähtee manki myyntiin. Pari kuukautta kerkesi manakin olla nettimotossa, ennen kuin sain ensimmäisen ostotarjouksen. Äijä oli joku vanha entisöijä joka ei edes ollut kovin kiinnostunut koko moposta, mutta sanoi että seitsemällä sadalla saattaisi tulla hakemaan koko mopon pois. Sanoin miettiväni asiaa ja lopetin puhelun. Saman tien soitin DT:n omistajalle ja rupesin kyselemään onko se vielä tallissa. No, eipähän se tietenkää ollut. Suuressa vitutuksessa aloin taas etsimään itselleni uutta supermotoa. Vaihtelun vuoksi katsoin myös mitä Aprilialla olisi tarjottavaa. APRILIA SX! Derbi DRD:n osista koottu supermoto. Siitä hetkestä lähtien valinta oli jo selvä... Lopulta talliani koristikin 1800:lla eurolla hankkimani -07 SX jolla oli ajettukin vain 5000. Mutta sitten rahapulassa tein pahimman virheen koko elämässäni... Möin mankin 850 eurolla sille entisöijälle
Miksköhän mä edes kirjoitin ton tekstin?
No, kerran se tuli kirjotettua, niin pakko kai se on sitte lähettää...
Viimeksi muokannut fireline500 päivämäärä 25.11.2010 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
24.11.2010 23:48
fireline500 kirjoitti:Miksköhän mä edes kirjoitin ton tekstin?
Ehkä opetukseksi muille? :D
Mutta todellakin, ei vanhoja mopoja kannata oikein myydä, ellei ole akuuttia rahantarvetta. Kuitenkin loppujenlopuksi se 500-1000€ on suht pieni summa kun pääsee kunnolla työelämään. Kun vertaa vaikkapa autoihin tai muihin välineisiin mitä elämän aikana hankitaan. Mieluummin sitä katselee sitten hieman vanhempana sitä nostalgiamopoa. Jos siis yhtään on kiinnostusta mopoihin
25.11.2010 19:03
fireline500 kirjoitti:Ainoat viritykset oli 14/49 välitykset...
Tainnut tulla typo tässä kohdin. Varmaankin oikea versio on 14/39, koska 45p on isoin takaratas mitä mankiin saa.
Mutta kumminkin, faijerlainin tekstissä on asiaa. Nyt jälkikäteen toivon että olisin ostanut Hondan enkä Skyteamia. Mutta sen tiedän että jos Hondan hommaan, niin en pysty ikinä myymään sitä pois.
25.11.2010 19:30
Oho! Joo niin on näköjään käyny. No nyt se on kumminkin korjattu.
19.12.2010 0:53
Mikäs noista kiinamankeista on uutena ostettuna se ''paras''? vai onko kaikki yhtä huonoja? Ja peukalo ei ole keskellä kämmentä, joten hieman osaan itsekkin korjata sitä tarvittaessa. Ja mites helposti niistä saa vääntöä irti muuten kuin isommalla pytyllä?
19.12.2010 0:57
omaa kokemusta ei ole, mutta mitä olen juttua kuullut, niin kaikki aikalailla yhtä huonoja. ennemmin osta aito honda. niiden arvohan ei enää muuta kuin nouse, toisin kuin kiinamonkeleita on hyvin vaikea myydä eteenpäin
19.12.2010 1:36
Peraa_ kirjoitti:omaa kokemusta ei ole, mutta mitä olen juttua kuullut, niin kaikki aikalailla yhtä huonoja. ennemmin osta aito honda. niiden arvohan ei enää muuta kuin nouse, toisin kuin kiinamonkeleita on hyvin vaikea myydä eteenpäin
No noita aitoja hondia ei juuri löytä 50cc, hyvässä kunnossa, tieliikennekelpoisena mistään. Eli kopio käy minun tapauksessani ja jälleenmyyntiarvo nyt ei ole se tärkein pointti vaan mopon elinikä... kaverilla ajettu Skyteamilla jotain 4300 ja hyvin toimii vaikka -20'c pakkasessa vieläkin, vaikka omistaja onkin vähän tumpelo mopojen suhteen. Noh, pitää katsella sitten keväällä miten käy.
Mutta plussia ja miinuksia merkeistä, vai onko skyteam se "ainoa oikea kiinalainen" ja ei tarvitse lisää näitä OSTA HONDA -vastauksia.
19.12.2010 1:41
Skyteamia voin suositella. Paras kiinanmanki mitä Suomesta uutena saa. Omalla ajettu vähän alle 13 000km ja alakerta on kestänyt hyvin, yhden männän se kone on kyllä syönyt.
19.12.2010 14:25
Eikös nuo uutena maksa sen tonnin verran? Sillä hinnalla saisi todella hyvän Mankin jo... ;)
Mutta kuitenkin, melko arpapeliä tuppaavat joskus olemaan. Toiset kestävät todella hyvin, toisista taas räjähtelevät vaihteistot ja popniitit lentelevät hidastetöyssyissä.
Eikä ole käyttäjästä kiinni niinkään, samalla käyttäjällä ollut kaksi kiinanmankia. Toinen toimi hyvin kunnes varastettiin, toinen pamahteli vaikka kuinka korjasi. Skygo oli se joka oli kestänyt hyvin, Skyteam oli posahdellut.
Tuuripeliä, tuuripeliä
19.12.2010 15:14
Tepitin kirjoitti:Eikös nuo uutena maksa sen tonnin verran? Sillä hinnalla saisi todella hyvän Mankin jo...
Mutta kuitenkin, melko arpapeliä tuppaavat joskus olemaan. Toiset kestävät todella hyvin, toisista taas räjähtelevät vaihteistot ja popniitit lentelevät hidastetöyssyissä.
Eikä ole käyttäjästä kiinni niinkään, samalla käyttäjällä ollut kaksi kiinanmankia. Toinen toimi hyvin kunnes varastettiin, toinen pamahteli vaikka kuinka korjasi. Skygo oli se joka oli kestänyt hyvin, Skyteam oli posahdellut.
Tuuripeliä, tuuripeliä
No melko tuuripeliä se on noissa vanhoissakin toki... ei myyjän sanaan ole aina luottamista. Mutta oletus tietenkin on että honda kestää paremmin niinkuin se luultavasti tekeekin.
Ja ihan oikeasti, ei mitään essonbaari juttuja , omia kokemuksia kiitos. Ja toistan, ei näitä OSTA HONDA -postauksia tarvitse enää, vaikka niitä myydäänkin paljon. Kaverilta kuultua en halua lukea vaikka netistä lukiessa saa kaikkeen suhtautuakkin varauksella.
Ja jos nämä lahoaa kokoajan niin luulisi että ne tekee sitä heti alkuun eli voisi pistää takuuseen.
"Glanspower" mankin saisi 795€
http://glanspower.fi/tuote/840 , mutta skyteam maksaa 995€
http://www.motorpower.fi/kaksipyoraiset ... nkey50.php ja siinä olisi vuoden takuukin.
Ja mistä näitä muita kuin JC/Skyteam saa uutena ostettua, kun en ole löytänyt?
Viimeksi muokannut radon- päivämäärä 19.12.2010 15:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
19.12.2010 15:17
Voin sen verran sanoa että omin silmin olen nähnyt kun sen Skyteamin kone oli levällään räjähtäneen vaihteiston takia. Ja lennelleet popniitit korjattiin meidän autotallissa.
Skygo taas toimi jostain syystä hyvin, vaikka monesti kuulee muuta
19.12.2010 18:50
Skytari manas o sama kone ku siinä skyteamin enskas ja voin sanoo että aika pommi vehe, tutul hajos vaihteistost ratas, sähköstartin ketju imas koneesee ja muutenki vähä välii jotai pikkujuttuu esim. imupuolelt sökönä.
Oli kyl hauskaa katella ku ain oli työntöpuuhaa.
19.12.2010 20:46
Enpä ole montaa viestiä jossa lukee "minulla itselläni on hajonnut skyteamista/skygosta/whatever rattaat" vaan aina se on ollut kaveri. Ja mopollahan on tunnetusti vain ajettu? Eihän nämä tietenkää loputtomiin kestä mutta luulisi nyt että ne normaalia ajoa kestävät.
Mutta mistä saa uusia kiinamankeja ostettua, kun en löytänyt kun Skyteam ja jincheng maahantuojat? jos niitä siis enää on.
19.12.2010 21:10
No, jos pitkän takuun haluat, niin ottaisin Jincheng Mankin kun siinä on 2v takuu. Täälläpäin yhellä tutulla on Jincheng Knight, jossa siis sama tekniikka kuin Mankissa. Ainoat murheet olleet sähköpuolella. Ja ajettu sillä on vähintään 20tuhatta keleistä riippumatta.
Varaosien suhteen ollut kuulemma helppoa, kun maahantuojana hyväksi havaittu Mopo-Sport.