Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.12.2010 12:06
Johtuiskahon se siitä että mulla on valunut tuorevoitelu öljyä siihen liittimeen?
9.12.2010 23:04
Hei mites kun tein koneremontin ja nyt on kasassa, mutta kytkin ei toimi vaikka siinä on niinku tuntoo ja tuntuu ihan normaalilta? :O
9.12.2010 23:28
Kannatuopi avata kytkin ja tutkia rajäytyskuvista onko kaikki oikein päin.
10.12.2010 14:50
Siis kaikki on kasattu ihan oikein..Mutta mistä ton räjäytyskuvan saisi?
11.12.2010 21:24
http://www.garage24.se/web/Original/GAS ... 71508.aspxtosa on räjäytyskuva kytkimestä, on kyllä ruotsiksi mutta eiköhän kuvista näe
13.12.2010 12:18
Juu..Kiitos!!
14.12.2010 21:48
elikkäs, mite ootte ottanu ton tuoreöljyvoitelu pumpu pois käytöstä, kannattaako ottaa koko pumppu vituiks vai laittaa öljyy kiertämään takas säiliöö?
15.12.2010 23:21
Itse otin pumpun kokonaan irti. Siihen jää sitten tietenki se kolo nii kannattaa vaikka tehä jokulevy siihen suojaksi ja jostain kumista värkkää tiivisteen nii se toemii ainahi mulla sillee.
Pro-Oil kirjoitti:elikkäs, mite ootte ottanu ton tuoreöljyvoitelu pumpu pois käytöstä, kannattaako ottaa koko pumppu vituiks vai laittaa öljyy kiertämään takas säiliöö?
15.12.2010 23:31
Semmonen ois vielä että mitäpä öljyjä ootte vaihteistossa käyttäneet?
2.1.2011 17:27
75W eli Normi 10w-30, talvella kannattaa sitä synteettistä käyttää nii ei ole niin jähmeää
Voi myös käyttää 15w-40 tai sitten 85w-90, kannattaa katsella sellanen mikä toimii pakkasessakin hyvin.
4.1.2011 2:28
Semmonen vielä että mitenkäs isohomma on vaihtaa kytkin levyt? en ole ennen gas gasista vaihtanut.
5.1.2011 1:01
Vedet lasket pois,öljyt pois,kytkinkopasta kaikki pultit yms,hilppeet irti,kytkinkoppa irti,kaksi pulttia kulmikkain otat siitä levystä missä on neljä pulttia yhteensä niin irti,käännät lukkolevyjä hiukan sivuille että saat sen painesysteemin irti siitä keskeltä,sitten pulttipyssyllä tai räikälläkin onnistuu löysäämään mutterin siitä keskeltä,sitten ne kaksi pulttia irti mitkä ovat edelleen jousia pitämässä pohjassa,sitten vaan kaikki levyt irti ja uudet tilalle. Aika helppo homma, menee pariin tuntiin helposti. Kannattaa räjäytyskuvista kattoa mallia, kasaamisessa ainut hankala on ehkä käynnistyspolkimen jousen laitto.
6.1.2011 15:26
Topsa15 kirjoitti:Vedet lasket pois,öljyt pois,kytkinkopasta kaikki pultit yms,hilppeet irti,kytkinkoppa irti,kaksi pulttia kulmikkain otat siitä levystä missä on neljä pulttia yhteensä niin irti,käännät lukkolevyjä hiukan sivuille että saat sen painesysteemin irti siitä keskeltä,sitten pulttipyssyllä tai räikälläkin onnistuu löysäämään mutterin siitä keskeltä,sitten ne kaksi pulttia irti mitkä ovat edelleen jousia pitämässä pohjassa,sitten vaan kaikki levyt irti ja uudet tilalle. Aika helppo homma, menee pariin tuntiin helposti. Kannattaa räjäytyskuvista kattoa mallia, kasaamisessa ainut hankala on ehkä käynnistyspolkimen jousen laitto.
Onko siihen sitten tiivisteet uudet hankittava?
7.1.2011 23:48
Kannattaa hommata varuilta kytkinkopan tiiviste, ainenkin vesipumpuntiiviste pitää uusia. jos ehjänä lähtee niin ei välttämättä.
8.1.2011 3:32
Olisko kellää ylimääräistä syyläriä myydä?