Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.3.2014 22:49
Sitten mä suosittelen sua lämmittämään keulaa siitä stefan ympäriltä, jotta saataisiin sitä lämpölaajenemaan, tän jälkeen ei pitäis olla enää ongelma kammeta sitä stefaa pois. Eli kaasupolttimella tai jollain vastaavalla kevyesti lämmittää sen putken kuumaksi stefan ympäriltä ja kampeaa perään. Pienillä papukaijapihdeilläkin saattas lähtee aika nätisti, jos sulla ei oo käytös kaasupoltinta.
17.3.2014 1:36
Nonniin kiitos avusta. Lähti hiustenkuivaajalla lämmittämällä
Mites kun stefan mitat ilmeisesti on 41x53x10 niin en löytänyt kuin alkuperäistä tuolla koolla, joten meniskö siihen 41x53x10,5?
17.3.2014 11:43
Joo sopii ne.
17.3.2014 15:07
Mikä on derbin takapyörän laakerien nro kyseessä siis 06 xrace SM. Muistaakseni jtn 6201 6202 mutten oo yhtää varma?
17.3.2014 17:30
käytin derbi senda xrace öljysäiliötä ylä kautta irti nostin siis sen irti siitä mihin se säiliön alaosa tulee kiinni siihen . ja käytin kaasarin kaikki johot irti kun puhdistin kaasarin niin pitääkö nyt ilmata koko öljypumppu. (tyhmä kysymys mutten ite tiiä
)
17.3.2014 20:48
Moro
Eli tarvisin nyt apua Derbin kaasuvaijerin kanssa. Tänään kun töistä tulin ja olin jättänyt Derbin ulos enkä talliin, niin kun piti lähteä ajamaan kaasu oliki aivan jumissa eikä auennut nitkuttamalla niinkuin normaalisti aukeaa jos on vähän jäässä.
Avasin sitten kaasukahvan ja yritin vetää vaijeria niin ei liikkunut kuin noin millin ja aina kun vetää siitä niin liikkuu sen saman millin verran ja "kolahtaa" kun vetää.
Olisiko mahdollista että kaasuvaijeri jäätynyt kaasariin jotenkin kiinni? Vit*u, kun ei päässyt ajamaan...
EDIT: Vaijeri rupesi toimimaan kun oli plus asteita tänään. Ruiskuttelin myös WD-40 vaijerin yläpäästä ja samalla vedin vaijeria.
Viimeksi muokannut TheLelli9 päivämäärä 18.3.2014 19:19, muokattu yhteensä 1 kerran
17.3.2014 21:33
^ Varmaan luistin jäätynyt.
Mikähän on kun bensat menevät suoraan imukaulan kautta eteenpäin eli pyttyyn yms. Irrotin siis kohokammion oisin tsekannu onko koho ehjä niin huomasin että eihän ne bensat edes käy siellä vaan menevät siis suoraan imukaulaan... ?
18.3.2014 17:46
Tarkistappa onko pensaletku ja alipaineletku kytketty oikein päin, kuvittelisin käyvän juuri noin, jos bensaletku on kiinni alipaineletkun liitännässä.
20.3.2014 11:33
Eli, otin derbistäni eturenkaan irti, vähän ajan päästä laitoin takaisin, ja sen jälkeen ei mittari näyttänyt enää nopeutta. Onko mittarinpyörittäjä voinut mennä rikki tuossa välissä, vai pitääkö se olla jotenkin oikeassa asennossa siinä renkaassa kiinni
20.3.2014 21:06
Onko kellään tietoa mitä tehdä kun Derbi heitti mittarissa 12000 -> 22000 ihan yht'äkkiä
Saako tota analogista mittaria mitenkään purettua, että sen "2" saisi käsipelillä pyöritettyä takaisin "1"?
Any ideas?
22.3.2014 2:28
Noniii!
Osaisko joku auttaa yhtää, kun derbi ei käy tai edes käynnisty kunnolla? Olen putsannu kaasarin, vaihtanu uuden tulpan, tarkistanu sähköt ja bensaakin tulee?!! Onko muuten normaalia että bensaa valuu änkästä pitkän polkemisen tai työntämisen jälkeen?Tässä muutama päivä sitten sain käyntiin ja säädöt kohdilleen niin että pysyi päällä, ja olin varma et toimii! Mutta ei
Kymmen minuutin kuluttua sammui, eikä enää lähtenyt käyntiin? Ja siis ennenkin tehnyt tuota?!?
Ideat loppuu, onko jollain viisaita neuvoja jaettavana?
Kiitos!
22.3.2014 12:44
Voisin veikata, että vika löytyis imupuolelta. Tarkistappa läpät ja putsaa kaasari huolellisesti.
22.3.2014 14:33
Olen vaihtanu läpät ja sylinterin ja imukaulan, nyt lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti?
22.3.2014 15:43
Hei oikeasti miten ihmeessä voi bensat mennä pyttyyn ennen kuin menevät kohokammioon ? Letkut on oikeinpäin... vittu