Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.12.2012 17:00
Kun tulpan vaihdoit niin siinä samalla joku johto mennyt poikki, liitin huonosti tai joku johto osuu runkoon tai vastaavaa.
19.12.2012 20:07
no onneks tulee toine mopo mis on iha eri sähköt nii jospa ne toimis
19.12.2012 20:51
Ei se nyt mikää mahottomuus ois niitä sähköjä korjata, kyllä se vika jostai olis löytyny
21.12.2012 22:09
vaihoin vilkut ja takavalon viel kerran ja tarkistin johot nii oli parii liittimee päässy vettä nii oli hajottanu ne valot ja vilkut mutta ite sähköissä siis ei oo mitään vikaa
22.12.2012 2:42
Nonii joopa joo justihin ku oon saanu uuet vilkut kiinni ja mopon ajoon viikon tallissa seisomisen jälkeen nii ilmenee ''vika''.
Eli mopo seiso 1½tuntia -20'c pakkasessa ja lähin käymää kylällä. Ensimmäisessä risteyksessä laitoin vilkun oikealle ja huomasin että se räppii tosi nopeesti. Aattelin että mitä ihmettä, sillä aikaisemmin ei ole tehnyt tuollaista. No ajoin sitte n. 10min ilman vilkkuja ja ne alkoi toimia taas normaalisti. No lähin sitte vähä ajan päästä kotia ja jätin mopon vielä pihalle.
Puolen tunnin päästä kävin laittamassa sen talliin ja kokeilin vielä vilkkuja toimiiko ne miten niin taas ne räppi nopeesti...
Katoin sit vakio polttimon nii se on 10w ja toi mun uuden vilkun wattimäärä on 21w.
Nuita nykyisiä vilkkuja ennen mulla oli yhet toiset minivilkut ja niiden wattimäärä oli kans 21w eikä niitten kans ollu mitää ongelmaa. Eli mikä voi olla? Ei todellakaan kiinnostais alkaa mitään vilkkureleitä laittamaan
vai mikä se on?..
Voiko olla että pakkasella on jotain osuutta asiaan?
22.12.2012 9:30
Sulla pitää laittaa vastus sinne. Mutta kun wattimäärä on vastuksen laiton jälkeen 21w ja vilkut räpsii vieläkin nopeasti, vaihda sulake vaikka se olisikin ehjä nimittäin sekin vaikuttaa.
22.12.2012 10:11
Nyt meinas käydä hassusti eilen .... Oli mopo jo tallissa ja mä sisällä ja sit meen tallii siäl o savuu ja semmone muovin katku ja sit katon mopoo se pitää semmost suhhhhhhhhh ääntä... Otin sit sen laiteen ulos ja akun pois ja sit takas tallii ja selvittämään nii siäl oli 1 johto(parkkivalo),joka tulee suoralsyötöl akusta niin vissii menny kuori paskaks ja sit se oli ottanu maata rungosta ja saanut aikaan oikosulun(ko?)... Nii enhän mä akkuu mihinkäs tartte jos ei oo sähköstartti paikallaa? Mittari oli jotenki hassu ilma akkuu ainaski:/
22.12.2012 14:16
Oikosulkuhan siellä, meinaa ettei ole yhtään virtaa käyttävää kojetta virtapiirissä. Jos akun otat pois niin sähköstartti ei pelaa, mitä sulla ei olekkaan, vilkut vilkkuu oudosti, jarruvalo palaa himmeämmin ja parkkivaloakaan ei voi laittaa ilman että kone ois käynnissä.
22.12.2012 15:45
Kville kirjoitti:Sulla pitää laittaa vastus sinne. Mutta kun wattimäärä on vastuksen laiton jälkeen 21w ja vilkut räpsii vieläkin nopeasti, vaihda sulake vaikka se olisikin ehjä nimittäin sekin vaikuttaa.
Vastus? Eikö se vaan anna sitten enemmän virtaa ja vastuksethan laitetaan mm. ledeille eli tietääkseni normaaleille vilkuille vastusta ei tarvita.
Korjatkaa jos olen väärässäE: Vilkut toimii taas normaalisti kun ollut yön lämpimässä tallissa
22.12.2012 17:05
Jännä homma että lämmin talli vaikuttaa asiaan
mutta yleensä jos on liian pieni wattiset vilkut niin ne välkkyy nopeammassa tahdissa koska vilkku rele jotenki sekoaa siinä. Ei siitä sinänsä mitään haittaa ole, mutta pitemmän päälle rele ei välttämättä tykkää.
22.12.2012 17:39
jukke96 kirjoitti:Oikosulkuhan siellä, meinaa ettei ole yhtään virtaa käyttävää kojetta virtapiirissä. Jos akun otat pois niin sähköstartti ei pelaa, mitä sulla ei olekkaan, vilkut vilkkuu oudosti, jarruvalo palaa himmeämmin ja parkkivaloakaan ei voi laittaa ilman että kone ois käynnissä.
Veikkaan että se poltti kaikki sulakkeet
Meinaan siis ku mittari näytää et kulkee 360 ja kaikki varotusvalot palaa ja luulen et sytytys ei oikee oo kunnos ku ei lähe mihinkää mut voi olla et ei kerenny lämpee viäl
22.12.2012 19:58
ossaako kukaan kertoo mihin järjestykseen tulee kameliterpissä cdi:n johdot?
22.12.2012 20:39
Mustavalkonen
Vihree
Punanen
Valkonen
Tulpanjohto Jätä tuo mustavalkonen pois jos ja kun sitä ei kait ole.
22.12.2012 21:09
kiitosta sinulle, pääsen taas terpillä vetään lintassa:D
22.12.2012 22:18
Kville kirjoitti:Jännä homma että lämmin talli vaikuttaa asiaan
mutta yleensä jos on liian pieni wattiset vilkut niin ne välkkyy nopeammassa tahdissa koska vilkku rele jotenki sekoaa siinä. Ei siitä sinänsä mitään haittaa ole, mutta pitemmän päälle rele ei välttämättä tykkää.
Lämpimän tallin ei pitäis asiaan vaikuttaa jos sähköjohot on kunnossa. Toisaalta, mitä suurempi lämpötila on, sitä suurempi on johtimen resistanssi. Vilkkureleen toimintaa en tiiä (tai saattaa olla aavistus) mutta veikkaan itekkin, että jos paljon vilkuilla piät discoo, niin saattaa se sanoa ittensä irti.