Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

11.5.2013 13:24

Ei sitä auta muutakun alkaa tutkimaan :lol: Itselläni on vanhemman mallinen putki, mutta mitä olisin ymmärtänyt niin se pillkuri on siinä paisarin ja sen alkukäyrän liitoskohdassa? Varmaan olisi ennemmin alkukäyrässä kiinni kuin paisarissa? :D Ei kannata uskoa 100% minuun kun en ole ennen nuiden uusien putkien kanssa värkännyt :)

Suosittelisin edelleen sitä tyhjää alkukäyrää ostamaan ja tekemään siihen kurin alkukäyrään niinkuin vanhan mallisissa ;)

Kyllä se alkukäyrä varmaan lähtee irti ilman putken irroitusta :D

Siittä vain kokeilemaan :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

11.5.2013 13:36

Itellä ainaki -11:ssa tais olla alkukäyrän puolella se pilli. Vedettiin sitte rälläkällä se kokonaan vittuun. Voi sitä vähän pienentääkin.

Re: Gilera RCR/SMT

12.5.2013 12:03

Noh, pitääpä ensi viikolla kokeilla ensin irrottaa alkukäyrä ja kattoa mitä sieltä löytyy ;) kiitti vaa vastauksista :)

Re: Gilera RCR/SMT

12.5.2013 19:19

Onko kuinka moni laittanu tämmöseen tk:n kuristamattoman alkukäyrän? Onko ollu minkälainen vaikutus?

Re: Gilera RCR/SMT

13.5.2013 17:13

Itse en ole mutta jos se on hyvin tehty ja sen saa siihen tiiviisti niin sehän on sama asia kuin ottaisi pillikurin ja hukkaputken pois :) joku täällä kait sano että sillä menee 70 niillä vireillä eli varmaan aika hyvä :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

13.5.2013 20:54

Mulla menee 12-65 väleillä 70 :D Tosin mulla on SMtT, voi erota RCR:stä. Eikä ole kiva ajaa 70 oikeaa, koska silloin n. 78 mittarissa. Kierrosmittari loppuu 74 kohdalla kesken :D
Huom: Ilman tuota turbokitti alkukäyrää :D Vakiolla, tukittu hukkaputki ja kuri kokonaan poissa.

Re: Gilera RCR/SMT

13.5.2013 21:27

Blacklake kerropas sinä nyt kun sinulla on varmaa tietoa kun 11 vuoden SMT ja itellä 12 vuoden, niin lähteekö alkukäyrä irti ilman et pitää irrottaa koko putki? :D

Re: Gilera RCR/SMT

13.5.2013 21:43

Lähtee tosi helposti. Pytystä 2 ruuvia irti. Alkukäyrän päästä ne 3 ruuvia irti ja alkukäyrä lähtee siitä vaan. Koko putken irrottaminen vaatii aluks äänenvaimentimen poiston obviously.

Re: Gilera RCR/SMT

14.5.2013 8:44

Okei, no kiitos selvästä vastauksesta pitää kohta mennä väkertämään! (:

Re: Gilera RCR/SMT

14.5.2013 21:08

Olikos tuossa Gilera SMT vuoden 2011 mallissa muita kureja kuin liian pieni suutin, reikälevy, alkukäyrän ja paisarin liitoksessa oleva pillikuristus, kuristava äänenvaimennin ja hukkaputki?

Mietin tässä että mitä pikku piristyksiä voisin tehdä. Hitsiä tai kunnon tiloja ei löydy, niin ei putkea viitti lähteä aukomaan, mutta suuttimen voisin vaihtaa astetta isompaan ja poistaa reikälevyn. :roll:

Mites herkkä tuo katalysaattori muuten on kuumuudelle? Poltin karstat putkesta ihan onnistuneesti, mutta nyt kun sain tietää katalysaattorin olemassaolosta ja alkoi mietityttää, että ottikohan se jotain damagea. :s

Blacklake kirjoitti:Lähtee tosi helposti. Pytystä 2 ruuvia irti. Alkukäyrän päästä ne 3 ruuvia irti ja alkukäyrä lähtee siitä vaan. Koko putken irrottaminen vaatii aluks äänenvaimentimen poiston obviously.



Eikös nuo kolme ruuvia paisarin ja alkukäyrän välissä ole hitsattu kiinni?

Re: Gilera RCR/SMT

14.5.2013 22:51

FinKing96 kirjoitti:Olikos tuossa Gilera SMT vuoden 2011 mallissa muita kureja kuin liian pieni suutin, reikälevy, alkukäyrän ja paisarin liitoksessa oleva pillikuristus, kuristava äänenvaimennin ja hukkaputki?

Ei pitäisi olla. Miten se äänenvaimennin kuristaa? Samalla tavalla kuin jokaisessa värkissä mikä on ikinä tehty? :D
FinKing96 kirjoitti:Eikös nuo kolme ruuvia paisarin ja alkukäyrän välissä ole hitsattu kiinni?

Ei oo. Saattavat vain olla aluksi aika jumissa, jotakin irrotusspraytä väliin niin irtoaa helpommin.

Ite oon kans karstoja poltellu, eipä oo katalysaattorista kuulunut mitään. Ajossakin lämpenee niin että kone haisee kilometrin päähän mutta hyvin katalysaattori toimii nimimerkillä teboilin öljyt "Jos paskassasi on katalysaattori, suosittelemme 2t bike öljyä" ja mopo savuttaa vallan vitusti. Näin käy kun vanhemmat hakee öljyä :D

Re: Gilera RCR/SMT

15.5.2013 8:12

Äänenvaimennin kuristaa sillä tavalla, että pakokaasu pakotetaan menemään villojen läpi semmosissa pikkuputkissa. Ei se varmaan paljoa kurista mutta olen itse miettinyt uutta änkkää kun muutenkin nyt vähän tuunailen tota paremmaksi. Ja jos jollakin sattuis olemaan tiedossa sopiiko esim Bilteman änkkä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Pakokaasu/Slip-on-aanenvaimennin-82718/ suoraan Gileraan vai sopiiko ollenkaan mopoihin? Tai mitä änkkiä itse suosittelette jotka menisivät melko helposti vakioputkeen kiinni?

Re: Gilera RCR/SMT

15.5.2013 8:51

Itseasiassa koko änkässä ei ole villoja. (jos siis puhutaan 2011 mallista) Änkkä on refleksoiäänenvaimennin eli täysin ontto ja siellä menee vinottain ulostuloreijästä semmoinen hieman ohuempi putki, joka rajoittaa pakokaasun pääsemistä ulos ja samalla hiljentää mopoa hieman.

blacklake kirjoitti:Ite oon kans karstoja poltellu, eipä oo katalysaattorista kuulunut mitään. Ajossakin lämpenee niin että kone haisee kilometrin päähän mutta hyvin katalysaattori toimii nimimerkillä teboilin öljyt "Jos paskassasi on katalysaattori, suosittelemme 2t bike öljyä" ja mopo savuttaa vallan vitusti. Näin käy kun vanhemmat hakee öljyä :D


Asia selvä. Tuskinpa se siellä mitään hajoaa. :)

Re: Gilera RCR/SMT

15.5.2013 18:12

Eipä sillä änkän vaihdolla ole mitään väliä :lol: Kyllä itsellä äänet parani todella paljon ja kuulostaahan se tehokkaammalta. ( oli vielä itsetehty änkkä :D ) Mutta otimpa mie sen pois koska vakiossa äänet ei herätä niin paljoa huomiota :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

15.5.2013 18:42

Tulipa tuo sitte tuo tk:n alkukäyrä laitettua,pittää vielä jokunen kilometri saaha mittariin ennenku laittaa kiinni :roll: