Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.11.2014 19:32
Itellä 11-65 välit, kolmosella nousee kesän reenin jälkeen helposti, vitosella vielä patista. Noston jälkeen saa melko pian vaihtaa vaihteen mutta reenaminen oli helppoa lyhyillä väleillä.
Jos oot vaihtanu suuttimen nii varmaan oot kallistanu kaasutinta? Katoppa kaasuttimen päälle että se vaijeri on kunnolla kolossaan eikä jäänyt "huulelle"
Nyt kun talvi tulee nii muistakaa pojat leikata pahvista syylärin eteen suoja että lämpenee nopeammin ja kuumemmaksi. Pahvi pysyy näppärästi muovisuojan takana eikä putoa pois. Itsellä syyläri tukittu kokonaan eikä ainakaan +5 asteen kelillä oo liian kuuma eli turha säästellä pahvia
4.11.2014 20:03
Beta Arzka kirjoitti:Jos oot vaihtanu suuttimen nii varmaan oot kallistanu kaasutinta? Katoppa kaasuttimen päälle että se vaijeri on kunnolla kolossaan eikä jäänyt "huulelle"
Nyt kun talvi tulee nii muistakaa pojat leikata pahvista syylärin eteen suoja että lämpenee nopeammin ja kuumemmaksi. Pahvi pysyy näppärästi muovisuojan takana eikä putoa pois. Itsellä syyläri tukittu kokonaan eikä ainakaan +5 asteen kelillä oo liian kuuma eli turha säästellä pahvia
No kiitos! Katson.
4.11.2014 21:42
Tietääkö kukaan mistä löytäis betaan nappulakumit nastoilla talveks?? tai minkämuun merkin kumit sopii betaaan ? kyseessä 2010 vm tuossa vielä mitat :
etu 110/80-17
taka 13/70-17
4.11.2014 21:48
Ja vielä semmosta ilmotusluontosta asiaa, että ei keltää sattus löytymään kytkinkahvan pidikettä ??
5.11.2014 21:07
Beta 2014 rr track täysin viritetty kulkee noin 87+ suoral ja yhtenä päivä ilmotti moottoriöljy valosta ajoin jonku 3-4km kotiin ja käytiin ostaa öljyt ja laitettiin täyteen ja mopo ei kulkenukkaa ku enää suoral ku sen 70+ ????!! Mikä voisi olla kyseessä?
6.11.2014 17:15
Duron nappulakumit on ihan jees, saa ainakin sparewheelistä. Nappulan takia liikkuu hyvin lumessa mutta kahden talven jälkeen lähteny iteltä nastat takaa. Kauheena ei oo renkaita tarjolla mut noi on silti varmaan parhaita mitä saa. Koot niistä pitää ottaa 3.5-17 ja 4.6-17 ja niillä tulee myös mahtava ulkonäky
Paloko siis punanen valo vai lcd näytön öljy vähissä valo?
6.11.2014 17:27
Beta Arzka kirjoitti:Duron nappulakumit on ihan jees, saa ainakin sparewheelistä. Nappulan takia liikkuu hyvin lumessa mutta kahden talven jälkeen lähteny iteltä nastat takaa. Kauheena ei oo renkaita tarjolla mut noi on silti varmaan parhaita mitä saa. Koot niistä pitää ottaa 3.5-17 ja 4.6-17 ja niillä tulee myös mahtava ulkonäky
Paloko siis punanen valo vai lcd näytön öljy vähissä valo?
Siis siinä näytössä palo punane valo vähä aikaa sit se lähti poies
6.11.2014 21:27
Se meinas sitä että tuorevoiteluöljy on loppu... eli pyttysarja uusiks jos haluat tehot takas sillä pytty on todennäkösesti ottanu melko pahasti osumaa
6.11.2014 22:03
Beta Arzka kirjoitti:Se meinas sitä että tuorevoiteluöljy on loppu... eli pyttysarja uusiks jos haluat tehot takas sillä pytty on todennäkösesti ottanu melko pahasti osumaa
Paljon tälläne operaatio tulis maksamaa jos käyttäis liikkees??!!
7.11.2014 15:30
Pakko vielä varmistaa että eikös -12 trackin alkuperäsissä renkaissa oo sisäkumit kuitenkin vaikka lukeekin että tubeless? Jossain joku erittäin pieni reikä mistä vuotaa ja kestää aina muutama päivä tyhjentyä niin uus sisäkummi pitäs vissiin sit hommata.
Niin ja minkäs kokonen sen sisäkumin pitäis olla?
7.11.2014 19:58
Liikkeessä pirusti (250€ tarvike osilla) ja esim sparewheelistä step two valurautapyttysarja 99€ jos ite vääntää paikolleen. Hommana helppo jos on kaveri mukana, alle kaks tuntia meni itsellä yksin ku puhisti kaiken ja teki huolella. Mut kato ensiksi osaavan kaverin kanssa että selviääkö pelkällä männän vaihdolla. Onko puristuksissa eroa? Siis jos kädellä painat poljinta niin onko löysempi kuin ennen? Mutta jos mopo vielä toimii nii varmaan kannattaa ajaa vielä tankillinen varmistaakseen ettei muualla ole vikaa esim johonkin kertynyt jäätä
Sisäkumit on vakiona kiinni ainakin pinnavanteissa ja kaverin puolavanteissakin taisi olla... mutta katso venttiilitapista onko siinä pitkä kierre ja mutteri niinkuin pyöränrenkaissa. Ja koko on 3.5-17 tai sitten renkaan kyljessä lukeva koko
8.11.2014 15:47
Ei tuo muistaakseni sitä tarkottanut, että siellä olis öljy tankista loppunu, itekki ajanu kotio valon palaessa ja ja lisänny iha normaalisti öljyä. Muistaakseni siel oli sillo pohjalla joku 1-1,5dl. Mutta joo, ikinä ei voi tietää vaikka oliski menny ilma voitelua, välillä vilkkunu omia aikojaan jonkun takia nuo mulla ainakin mittarivalot.
Paikallisessa Beta-liikkeessa ainakin maksanu iha helvetisti nuo rempat, eikä luultavasti mee edes takuuseen.
Duron nappulakumit mahtaa olla ainoat nappulat smotovanteelle. Ainakin Sparelta niitö saa, tais saada myöski Mopo-sportilta.
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/23104
12.11.2014 1:28
Mikäs mahtas olla kun on 10 - 56 välit ja 110 suutin kulkee sen 70 suoralla muttakun hetken oot ajanu ja laittaa kaasun pohjaan käy pätkimään niin onkos se suutin liian iso vai liian pieni ?
17.11.2014 13:19
Kun vaihan stefat nii paljon sitä keulaöljyä pitäs laittaa per pumppu
14.12.2014 12:30
Missä mahtaa olla vika kun beta ei käy kunnolla ja vuotaa luultavasti jäähdytysnestettä pakoaukon ja pakoputken välistä. Kannentiivisteet vaihdoin juuri joten ei pitäisi vuotaa siitä.