Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.4.2013 18:35
Eipä siihen taida mikään auttaa
Omassa ja kaverin mopossa (molemmat Gilera smt -11) natisee takaiskari niin maan perkeleesti silloin kun haluaa
29.4.2013 20:25
Mitenkäs ku näkyy niin monella olevan koropala mopossa, mutta minulla sen palan laiton jälkeen ketjut hankaa siihen eturattaan takana olevaan metalliin ja kuluu äkkiä. Millä tuon asian voi korjata? Koropalaa en ala ottamaan pois, koska se tekee moposta niin hienon
Auttaako esim jos laittaa isomman takakiekon ja etukiekon ja vaihtaa ehjän ketjulaaharin tuon kuluneen tilalle? Onko jotain muuta materiaalia mitä laittaa siihen ette kuluisi niin äkkiä?
Entä miten ihmeessä tuon laahariosan saa pois tuosta, kun se yksi ruuvi on justiinsa runkotolpan takana eikä sinne mahdu vääntämään millään
30.4.2013 19:21
Mikähän mahtaa olla ongelmana, kun polkasen mopo lähtee muute iha normaalisti käyntii, mutta pitää sellasta metallista kolinaa? (Hieman huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää
) Niin ja mopona Gilera SMT 2008
1.5.2013 19:46
Moro moro! Ny ois tallissa gilera rcr vm. 2012 oottamassa korttia,ja kysynki: onko tähän todella laitettu näin paljon kuria vanhempiin malleihin verrattuna,että menee mittarin mukaan 51km/h ja kännykän gepsiin oliko se nyt 47 vai 42.....kumminkin,kuhan sisäänajo on saatu alta pois,niin aattelin että enoxin laittasin tuohon,ja välit sen verran tiukoiksi ettei veroja joutuisi makselemaan jos kärähtäisi......minkälaiset välit sais olla,että kulkis n.60? Ja en nyt tiiä olisiko tämä kuulunut tekniikan puolelle,mutta olkoot. Ja onko muilla minkälaiset kokemukset kys. vuosimallin gilerasta? Tyyppivikoja? Asioita joita pitäisi kattoa?
1.5.2013 23:56
Jos joku sattuis tietämään niin mistä sais Gilera SMT:hen vuosimallia 2009. Tilaamaan tarrasarjoja tyyliin allright tai DC, rockatar YMS ?
2.5.2013 15:08
Moi! Mulla on mun Gilerassa kaasarista reikälevy otettu pois ja 80 suutin nytten. Mikäköhän ois sopiva suutin jos vielä hukkaputken tukkis ja miten kovaa se sen jälkeen menisi? Ja onko tämä typerää, vai voiko hukkaputken tukkia niin, että rautasahalla sahaa sen niinkun puoliksi irti, että se on siinä kuitenkin vielä kiinni, ja sitten siitä lovesta mikä tuli sahaamisesta laittaisi esim sopivan kokoisen palan peltiä tms? Vai onko typerä idea? Meinaan kun ei oo hitsiä ja se ois ainakin helppo ottaa pois sitten siitä.
2.5.2013 22:44
4stroke4ever kirjoitti:Moro moro! Ny ois tallissa gilera rcr vm. 2012 oottamassa korttia,ja kysynki: onko tähän todella laitettu näin paljon kuria vanhempiin malleihin verrattuna,että menee mittarin mukaan 51km/h ja kännykän gepsiin oliko se nyt 47 vai 42.....kumminkin,kuhan sisäänajo on saatu alta pois,niin aattelin että enoxin laittasin tuohon,ja välit sen verran tiukoiksi ettei veroja joutuisi makselemaan jos kärähtäisi......minkälaiset välit sais olla,että kulkis n.60? Ja en nyt tiiä olisiko tämä kuulunut tekniikan puolelle,mutta olkoot. Ja onko muilla minkälaiset kokemukset kys. vuosimallin gilerasta? Tyyppivikoja? Asioita joita pitäisi kattoa?
No jos enoxia laittaa niin varmaan gileraan on joko 62 tai 65 takakiekko passeli. Etu lätkäksi uskaltaisin suositella 13-15
Saattaahan kulkea silttikkin nuilla kovempaa ku 60, koska se on gilera
50ccSMT kirjoitti:Moi! Mulla on mun Gilerassa kaasarista reikälevy otettu pois ja 80 suutin nytten. Mikäköhän ois sopiva suutin jos vielä hukkaputken tukkis ja miten kovaa se sen jälkeen menisi? Ja onko tämä typerää, vai voiko hukkaputken tukkia niin, että rautasahalla sahaa sen niinkun puoliksi irti, että se on siinä kuitenkin vielä kiinni, ja sitten siitä lovesta mikä tuli sahaamisesta laittaisi esim sopivan kokoisen palan peltiä tms? Vai onko typerä idea? Meinaan kun ei oo hitsiä ja se ois ainakin helppo ottaa pois sitten siitä.
Älä missään nimessa tee hukkaputkelle nuin
Kunnon hitsaus tai ei mitään. Kannattaa otta alkukäyrän holkki pois. Vaikuttaa paljon enemmän kaikkeen ja tekee parempaa myös koneelle ku ei ahista
3.5.2013 18:22
Onko siinä jokin erityinen syy miksi ei pitäisi tehdä niin, vai toimisiko se niin mutta olisi vähän typerää? Kun hitsiä ei oo ja tässä vm ei oo holkkia vaan pilli.
4.5.2013 2:14
Lähinnä se että ilman hitsausta et saa liitoksesta pitävää jolloin osa pakokaasusta karkaa matkan varrelle. Tämä lisää ääntä ja pudottaa tehoja.
4.5.2013 14:10
50ccSMT kirjoitti:Onko siinä jokin erityinen syy miksi ei pitäisi tehdä niin, vai toimisiko se niin mutta olisi vähän typerää? Kun hitsiä ei oo ja tässä vm ei oo holkkia vaan pilli.
Jos se on niitä uudemman mallisia putkia niin mikset osta valmiiksi tyhjennettyä alkukäyrää
Maksaa jotain 30€ ja risat
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 43554.htmlTuossa oisi tuomonen. Jos on tarpeeksi taitoa niin voi kiilottaa tuon samanlaiseksi jos se putki on kiiltävä tai jos putki on musta niin tuolle tarvi tehä mitään
Jos taas kulkee liian lujaa niin varmaan jostain löydät jonku hitsarin tai jne niin voit laittaa tuohon alkukäyrään prikan ja hitsata kiinni ja sitten jos ei kulje tarpeeksi niin vähäsen kerralla suurentamaan sitä prikan reikää
6.5.2013 12:05
Ok! Kiitos hyvistä vastauksista! Mietin vielä kuitenkin että jos sen saisi tukittua sitten vaikka tällä -
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6058 ? Voisiko toimia sitten, saisiko tukittua miten hyvn, kokemuksia? Toivottavasti linkki toimii..
10.5.2013 20:27
Jahjah iha vaa sellasta kysysin että lähteeko putken alkukäyrä irti ilman koko putken irroittamista? vai ottaako siellä pillikuri vastaan? kun näyttää että voisi lähteäkkin ilman koko putken irroittamista mutta kertokaas viisaammat, ja se on sellainen uudenmallinen putki mikä ny -12 smt:s o.
10.5.2013 21:44
Alkukäyrä vaan irti.
11.5.2013 11:34
Saakos sitä sitten sitä pillikuria vähän suurennettua kuten holkkia vai eikö se onnistu? Pitääkö koko kuri ottaa pois? Ja missä se pillikuri edes on?