Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.3.2012 18:31
Pistän paremmaks, olin eilen kilvettömällä peeveel koulus eikä kortista oo tietookaan viel vähään aikaan
Sorry offtopic
21.3.2012 18:37
Nyt tyssäsi taas oma jarruremppa tohon pappatunaan...
Ostin uuden maillard jarrukilven(jonka piti mennä tohon mun vuosimalliseen tunaan, kuva oli netissä niin suttunen ettei siitä nähnyt mitään). No, kuitenkin koko kilpi oli ihan täysin erilainen mitä toi mun oma kilpi, ja ei sopinut oikeen mikään osa siitä. En itse edes ole nähnyt missään tunassa sellasta jarrukilpeä mitä se uusi kilpi oli, vähän kilpi oli Leleun näkönen, mutta ei mielestäni ollut sellanenkaan
Perseestä kun noi nettikaupat eivät tiiä mitä ovat myymässä...
Nyt taas käytettyä metsästämässä...
23.3.2012 14:31
Minkähän kokonen imuaukko noissa 1.5hv Pucheissa on?
23.3.2012 15:32
15mm pyöreä rööri.
24.3.2012 18:13
Lähtihän se etunapa auki kunhan vaan löi tarpeeksi kovaa
. Vaihdettiin tunturiin uudet laakerit etu ja takapyöriin. Etujarruun vaihoin uudet jarrukengät. Ei ole kovin tehokkaat noi 100milliset rumpujarrut, mutta parempi se kuin ei mitään.
25.3.2012 2:40
Mitä öljyä kannattaa laittaa Automaatti vaihteisen Pappa-Tunturin moottoriin. Muistaakseni jotain automaatti öljyä mutta onko se samaa mitä tungetaan autojen automaattilaatikoihin? Vai ihan tavallinen moottoriöljy missä kytkin lisäaine?
Sitten vähän OT: Löytyykö kenelläkään Vm. 72 papan takavalon lasia ja/tai penkkiä ylimääräisenä. YV:tä jos on.
Kiitos!
25.3.2012 13:12
Automaatti tietääkseni aika ranttu öljyjen suhteen, väärällä öljyllä voi vaihdella miten sattuu vaihteita.
Itellä punaset ATF-öljyt, olisiko ollut Kendallin valmistamaa. Hyvin vaihtelee, mitä nyt välillä sekoilee vaihdoissaan. Sekoilu johtuu todennäköisemmin kyllä omassa vehkeessä siitä, kun toi alakerta on niin täysin loppuun ajettu.
Itse sain eräältä Tunturikorjaajalta ja kauppiaalta pari nyrkkisääntöä öljyyn.
1. Sen täytyy olla punasta.
2.Sen täytyy olla sitä perinteisintä ATF-öljyä.
25.3.2012 19:51
Mitäs meinaatte, saanko papiskan katsastettuu ku takana on vielä nastarengas, kaasarissa säätösuutin ja ohjauslukko ei toimi? Lukko siis sinänsä toimii, ei vaan voi painaa sisään ku en muistanu viilata sen aukkoo ku vaihdoi lukon.
25.3.2012 20:05
Kyllä nastarengas saa vielä olla alla, kaasariin voi olla järkevää ostaa joku normisuutin katsastukseen, säätösuutin kun yleisesti mielletään viritysosaksi
25.3.2012 21:39
Ja eikös se ole niin, ettei katsastuksessa oo väliä, että onko nastat kesällä, tai kesänakit talvella. Se on eri asia saako niillä kumeilla ajaa sinne.
25.3.2012 22:26
Kai mä asennutan tohon taakseki kesäkumin et saa sen pois mielestä. Pitäiskö mun olla paikalla katsastusta ja rekisteröintii varte? On nii pitkä matka et joko isoveli vie sen pakettiautolla tai paikalline mekaanikko vie ja mä otan vapautuksen koulusta ja meen mukaa.
25.3.2012 22:55
Tähän aikaan vuodesta saa ajaa sekä kesäkumeilla että talvirenkailla, kunhan pintaa löytyy riittävästi eli vähintään 1mm pääurista. Jos toisessa päässä mopoa on nastarengas, toisessakin pitää olla eli sekarengastus on kielletty. Käsittääkseni sinun pitää olla paikalla rekisteröintiä varten, mutta voit toki varmistaa asian Trafin rekisteröinnin palvelupuhelimesta 020 618 5100.
30.3.2012 19:55
Olis ton Tunturin vakioputki hakusessa, mistä kantteis ettiä? (Saa tarjotakin!!)
30.3.2012 20:26
VMPK:n puolelle ostoilmotus, nettivaraosan osakasat on myös hyviä. Saa määrään nähden todella edullisesti osaa.
4.4.2012 22:06
Dodi pojaat, takarengas on paikallaan, ohjauslukko toimii, vakiosuutin kiinni, tyhjäkäynti säädetty oikee nätiks ja huomenna nopeusmittari kuntoo. Täyty vähä rällätä noiden mittarinvaijereiden kans ku nyt tos uudes mittaris on isompi vaijerinkolo ku vanhas ni tommone jatkopala sokkakiinnitteisestä vaijerista kiinni ruuvikiinniteisee epoksilla.