Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.8.2012 7:31
prestonpig kirjoitti:lartto24 kirjoitti:Kellään ideoita miten sen kierros mittarin saa korjattua
Ymmärtääkseni polinissa ei ole kierroslukumittaria. Ne palkit oikella osoittavat akun varauksen vai onko sulla joku erillinen(jälkiasennettu) kierroslukumittari minkä haluaisit korjata?
ei oo mitään erilistä ku edellinen omistaja sano että se on kierros mittari
20.8.2012 14:30
Ei siinä kyllä ole sellaista. Tai en sit tiiä jos uudemmist malleis ku mun -08 löytyyki semmonen, tuli nyt täs samal mielee et ch-mopoissahan on sama mittaristo ja niissä ne palkit oikealla näyttävät kierroksia,et vois olettaa et sen sais jonkuu anturin kans näyttää kierroksiakin.
23.8.2012 23:14
Meneekö derbin eturatas poliniin ku ja sit minkä kokonen toi vakio suutin on ja se ilman putsarin reikä
25.8.2012 15:05
Enpä osaa noista mihinkään varmuudella vastata.
Mut joo asiaan, tääl oli joskus puhetta siitä kahvakurista että onko sitä 50cc malleissa vai ei.
Tulipa sitten testattua ja opittua kantapään kautta tuokin asia. Eli siellä ei ole mitään mikä rajoittaisi kaasun matkaa, vaan se ihmeellinen tappi siellä pohjalla estää myötäpäiväisen liikkeen. Ja jos olet niin tyhmä kuin minä ja otat sen sieltä pois,niin voinet antaa kaasua sekä myötä- että vastapäivään. Vielä kaiken lisäksi onnistuin katkaisemaan kaasuvaijerin tapellessa ton kanssa..
26.8.2012 14:21
prestonpig kirjoitti:Enpä osaa noista mihinkään varmuudella vastata.
Mut joo asiaan, tääl oli joskus puhetta siitä kahvakurista että onko sitä 50cc malleissa vai ei.
Tulipa sitten testattua ja opittua kantapään kautta tuokin asia. Eli siellä ei ole mitään mikä rajoittaisi kaasun matkaa, vaan se ihmeellinen tappi siellä pohjalla estää myötäpäiväisen liikkeen. Ja jos olet niin tyhmä kuin minä ja otat sen sieltä pois,niin voinet antaa kaasua sekä myötä- että vastapäivään. Vielä kaiken lisäksi onnistuin katkaisemaan kaasuvaijerin tapellessa ton kanssa..
Määkin sen tapin sielt napsasin poies ja kahva kyllä kääntyy ehkä 1/6 enemmän mutta ei kuitenkaan myötäpäivään mene...?
26.8.2012 15:09
mitäs helvettiä, mä otin sen ainoan tapin mitä sieltä löyty pois. ja näin kävi ? onhan teil dominon kaasukahvat et ei mul ois vaa entinen omistaja vaihtanu sit? oliks se tappi siin kaasukahvan ylä vai alakappalees?
27.8.2012 17:36
prestonpig kirjoitti:mitäs helvettiä, mä otin sen ainoan tapin mitä sieltä löyty pois. ja näin kävi ? onhan teil dominon kaasukahvat et ei mul ois vaa entinen omistaja vaihtanu sit? oliks se tappi siin kaasukahvan ylä vai alakappalees?
Tais olla alakappaleessa. , on dominon kahva , nopeutta tais tulla 3kmh lisää mittarin mukaan (jota ei enään ole koska johdot meni poikki) , varmaks en osaa sanoo et oliko ylä vai ala kappaleessa , viime syksynä kun irrotin.
28.8.2012 23:48
onkos kukaan laittanu poliniin 12 14 vanteita nimittäin itellä ollu kesän ajan jo alla eikä poliisit mitää oo maininnu?
29.8.2012 1:26
ainakin itsellä lukee rekisteriotteessa että ne ovat sallitut et ei ainakaa pitäis tulla mitää. mitkäs vanteet sul on siin ja menikö heittämällä kii?
29.8.2012 8:36
Itellä on nyt 14/10 enskoilla , koska taakse en löytänyt 12" vannetta kunnollista... Oli yksi 14/12 setti mutta takavanne ei istunut paikalleen koska jarrulevyn kiinnikkeet otti kiinni jarrusatulaan.
29.8.2012 16:15
itellä on polinin omat 12 14 vanteet jotka ostin käytettyinä keväällä ja suoraan kävi. vakio renkaan laakerit eivät oikein kestä koska takarenkaat toinen laakeri pamahti vähän jälkeen 5000km. onkos teillä paljon ajettuna polineita itellä ajettu päälle 18tkm ja kone vaihdettiin 8tkm kohdilla laatikon hajoamisen takia. nykyään toimii koneena skyteam 72cc kone ja hyvin on tuntunut kestävän .
30.8.2012 11:16
Millane rajotin polinista löytyy?
30.8.2012 18:02
minkä laista rajotinta tarkotat koska niitä on monen laista polinissa?
30.8.2012 22:17
ihan kierrosrajotinta
31.8.2012 8:43
tietääkseni ei ole mitään kierrosten rajoitinta paitsi mikä se tappi on kaasu kahvassa ettei ota kierroksia niin paljoa. Itsellä on kierrosluku mittari ja parhaimmillaan olen siihen saanut vajaat 14000 rpm (jos vain mittari paikkaa pitää)