Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.9.2011 22:51
[url_http://www.moposoppi.fi/eshop/categories/591/]Tosta[/url] esimerkiksi. Tosin kallis, mutta muita en Suomesta löytänyt. Ne käy suoraan jossa lukee '-86'
20.9.2011 16:56
Mistähän löytyisi 72cc kannelle tiiviste? Periaatteessa tarvitsen ainoastaan sen tiivisteen jossa on se metallirinkula (kansipahvi?). Kiinacrossin tiivisteen luulisin käyvän.
20.9.2011 19:12
Joillekin +140cc-koneille saa yksittäisiä kansipahveja, mutta 72cc:n kanssa joudut ostamaan koko yläkerran tiivistesatsin, maksaa muistaakseni 9 euroa.
20.9.2011 19:24
MB93 kirjoitti:Joillekin +140cc-koneille saa yksittäisiä kansipahveja, mutta 72cc:n kanssa joudut ostamaan koko yläkerran tiivistesatsin, maksaa muistaakseni 9 euroa.
Mistä saa 9 eurolla? Itse löysin ainoastaan 110cc yksittäisiä, 50cc yksittäisiä ja noin 15-25euron hintaisia tiivistesarjoja 72cc.
20.9.2011 19:32
No niin, Moposportilta löysin 50cc-tiivistesarjan 8,90€, 72cc:n sarja maksaa 13€.
20.9.2011 19:34
MB93 kirjoitti:No niin, Moposportilta löysin 50cc-tiivistesarjan 8,90€, 72cc:n sarja maksaa 13€.
Kiitokset tästä
22.9.2011 13:47
Laitoin samurai 110cc boksin mankiin ja liittimet oikein. Polkasin ja lähti ekalla käyntiin. Siinä hetken kierrättelin ja sitte sammui. Ei enää lähteny millään käyntiin. Annoin olla jonkun aikaa niin käynnistyi taas ja sammui. Onko boksissa vikaa koska ostin sen käytettynä ja boksin suojakuori oli aika hajalla ja hiekkaa täynnä.
23.9.2011 0:10
Terve, oisin kiinnostunu siitä että paljonko olette pulittaneet koko koneen rempasta? Mäntä ja kankihan yhteensä on hyvin halpa verrattuna esim. am6, mutta entä vaihteisto ja kytkinpuolen rempat + laakerit? Osaisko joku kokeneempi arvioida "noin" hintaa niille ?
23.9.2011 23:33
__S1__ kirjoitti:Laitoin samurai 110cc boksin mankiin ja liittimet oikein. Polkasin ja lähti ekalla käyntiin. Siinä hetken kierrättelin ja sitte sammui. Ei enää lähteny millään käyntiin. Annoin olla jonkun aikaa niin käynnistyi taas ja sammui. Onko boksissa vikaa koska ostin sen käytettynä ja boksin suojakuori oli aika hajalla ja hiekkaa täynnä.
Kokeile toimiiko normaalisti toisella CDI:llä.
24.9.2011 10:46
Joo vakio boksilla toimii niin siinä samurain boksis o vika
24.9.2011 19:03
jöötithemän kirjoitti:Terve, oisin kiinnostunu siitä että paljonko olette pulittaneet koko koneen rempasta? Mäntä ja kankihan yhteensä on hyvin halpa verrattuna esim. am6, mutta entä vaihteisto ja kytkinpuolen rempat + laakerit? Osaisko joku kokeneempi arvioida "noin" hintaa niille ?
Eipä tuota vaihteistoa tietääkseni pitäis huoltaa, kyllä se kestää. Kytkimestä levyt ja mahdollisesti jouset vaihtoon, ei paljoa maksa jos itse laittaa. Turha kankeakaan vaihtaa jossei välystä ole, mäntä taas ei montaa kymppiä maksa. Koneen sisältä laakerit, tiivisteet, stefat, kytkinlevyt ja jouset plus mäntä ei tietääkseni edes satasta maksa. Jos liikkeessä teettää niin kaverilla makso aivan törkeästi, useamman satasen tuo koko koneen remppa vaikkei sieltä tietääkseni mitään edes ollu paskana.
25.9.2011 17:49
Juu,elikkä miten tapahtuu Mankin vakio putkesta, sieltä loppupillistä, kurien poistaminen? Tietopankissa jotn lukkee, mut en oikeen ymmärtäny sitä,kertokee ketkä tiiätte
Ja onko äänenvaimentimessa muita kureja? Kiitoksia vastauksista...
29.9.2011 9:37
Jos jollakin tarvetta viritys / yleisosille. Pahoittelut etukäteen mainostamisessa, mut ajattelin jos jollakin tarvetta kyseisille osille.
http://www.motot.net/talli/osat/id7906/
30.9.2011 16:03
Passaako
tällanen sylinteri vanhaan malliin vaikka onki tarkotettu uuteen malliin? Mitä joutus tekemään että passais?
2.10.2011 19:58
Sylinteri passaa mutta mäntä ei. Tartteet vanhanmallin 47mm männän.
Siinä on vanhanmallin mäntä, päällä on "pattia" enemmän, venankolot ovat patista ns. poisleikattu ja helma on pitkä. Uudenmallisessa on lyhyt helma ja usein tasainen laki, venankolot on kaiverrettu päälaen sisään.
Tämä ero siksi että vanhanmallisen koneen isku on eripituinen kuin uuden, ja myös sylinterinkansi on erilainen.