Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

6.12.2015 10:48

downshift kirjoitti:Itelläni samat paitsi putken metran tilalla enox ja pääsuutin 90 vai 92, mikä ostettaessa oli kiinni niin oli aika ihanteellinen.

no kyl on pieni. itel on ny viel 17,5mm kaasari ja suutin on 135 ja tuntuu viäläkin saavan liian vähän bensaa yläkierroksilla

Re: Derbien virittäminen

13.12.2015 1:57

tietääkö kukaan sellasta kampuraa kun Doppler competition?
onko jotain eroja kuin että se on vahvistettu? esim onko iskupituus se 40mm, käykö siihe normi männän tappi ja käykö normi lohkojen laakerit siihen? minkä laisen pytyn kestää vielä?
https://www.gearparts24.de/kurbelwelle- ... a1886.html

Re: Derbien virittäminen

16.12.2015 2:25

joonasfin kirjoitti:
downshift kirjoitti:Itelläni samat paitsi putken metran tilalla enox ja pääsuutin 90 vai 92, mikä ostettaessa oli kiinni niin oli aika ihanteellinen.

no kyl on pieni. itel on ny viel 17,5mm kaasari ja suutin on 135 ja tuntuu viäläkin saavan liian vähän bensaa yläkierroksilla

Et voi verrata PHVA:n ja PHBG:n suutinkokoja.

Re: Derbien virittäminen

21.1.2016 23:12

Oon piristämässä toista konetta (50cc) joka on tulossa tieliikenne käyttöö ku saan kortin lähi aikoina ni kuinkas suuret huiput on kun lasken kantta o.60 squisvälykseen ja tiiviste väliin ni ehkä jotai 0.70 ja 17.5mm phva ja vapari ja ehkä inan pakoo viilata ja aluksi vakio putki ja myöhemmin metran putki ja välit on 12 70

Re: Derbien virittäminen

8.3.2016 22:52

Minkä kokosta suutinta suosittelisitte kurittomaan derbiin jossa on metrakitti?

Re: Derbien virittäminen

16.3.2016 12:09

moi
derbi senda sm xtrem vm:2016 eli ajamaton kampe.
tarkoitus olis noita kuristuksia karsia pois mutta kierrosluvun rajoittimen jätän paikalleen enkä alkuperäistä putkea ala rälläköimään/hitsaileen eli se ylimääräinen pilli ja mahdollinen katalysaattori jää paikalleen.
pakoputkesta en löytänyt mistään mitään kuristin holkkia vaan ainoastaan kaasuttimesta sen reikälevyn poistin joka rajoittaa ilmansaantia ja 90 suuttimen asensin samalla.
eli missä näissä on lisää noita kuristimia?
oisko imukaulassa,läppärungossa,sylinterissä?

Re: Derbien virittäminen

17.3.2016 10:27

Jaska112 kirjoitti:Minkä kokosta suutinta suosittelisitte kurittomaan derbiin jossa on metrakitti?

Jos on se perus 17,5mm kaasari nii kokeiles vaikka 90, itelläni oli aikoinaa sama.

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 10:50

juu no nyt ne kuristukset löyty mitä etsin vaikka ei täältä vastauksia tullutkaan.
seuraavat kysymykset nyt vain tuli mieleen.

jos tommosesta uudesta derbistä on kurit imupuolelta poistettu+isompi suutin niin mitkä on huiput mahdollista saavuttaa pelkillä välitysten muutoksilla ja kierroksethan loppuu tonne 9400 jos sitte ees jaksaa sinne asti kiertää?

jos turvauden nopeuden nostossa seuraavan eli vakio välit,rajoittamaton cdi,joku vääntävä tehoputki niin mikähän mahtais olla huippunopeus niillä?

selvennyksenä että tytölle ostettu mopo 50kg ja nopeutta saisi olla kyllä enempi mutta ehdoton yläraja toi 65.

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 12:20

eagless kirjoitti:juu no nyt ne kuristukset löyty mitä etsin vaikka ei täältä vastauksia tullutkaan.
seuraavat kysymykset nyt vain tuli mieleen.

jos tommosesta uudesta derbistä on kurit imupuolelta poistettu+isompi suutin niin mitkä on huiput mahdollista saavuttaa pelkillä välitysten muutoksilla ja kierroksethan loppuu tonne 9400 jos sitte ees jaksaa sinne asti kiertää?

jos turvauden nopeuden nostossa seuraavan eli vakio välit,rajoittamaton cdi,joku vääntävä tehoputki niin mikähän mahtais olla huippunopeus niillä?

selvennyksenä että tytölle ostettu mopo 50kg ja nopeutta saisi olla kyllä enempi mutta ehdoton yläraja toi 65.

Jos tossa on samat vakio välit kun vanhemmissa xtremeissä eli 14/65 ni teharilla ja rajoittamattomalla boxilla menee varmaan jotain 75km/h luokkaa. Itellä on nyt x-racessa 13/65 ja menee noin 70 metran putkella ja rajottamattomalla boxilla.

Jos teharilla ja rajoittamattomalla boxilla haluaa että menee alle 65 välit pitää olla tyyliin 11/65, omassa x racessa oli kyseiset rattaat kiinni vähän aikaa ja ajaminen oli kyllä ihan karmeata kun kierrokset kokoajan tapissa & vaihteita sai rämpätä kokoajan.

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 12:43

siinä muutes on alkuperäiset välit 11/65.
no onko käryä mitä kulkis jos laittas vaan välitykset 14/65 eikä mitään muuta viriä,jaksaako vetää mihinkään?

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 15:02

eagless kirjoitti:siinä muutes on alkuperäiset välit 11/65.
no onko käryä mitä kulkis jos laittas vaan välitykset 14/65 eikä mitään muuta viriä,jaksaako vetää mihinkään?

Tuskin jaksaa mennä noilla väleillä kurit paikallaan kovinkaan hyvin.

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 15:11

juu no ei siinä muita kureja ole enää ku pakarissa se pillinpätkä/katalysaattori ja tietenki cdi:ssä kierrosrajoitin.
laskeskelin vain että vakioväleillä ei voi kulkea ku 52/9400rpm eli kesti panna eteen sen 14:sen ja silloin noin 65 mutta jos ei jaksa enää vetää niin eipä se sitte hyödytä.
no pitää kattoa ku tyttö saa sisäänajon ajettua että mitä se oikeasti kulkee nyt ja muuttelee sen mukaan miltä tilanne näyttää.

Re: Derbien virittäminen

21.3.2016 22:11

Moi, sellasta olen ihmetellyt et mite ootte ottanu sitä pillikuristusta pois siitä alkukäyrän ja paisarin liitoksesta? onko lähteny iha rälläkällä ja jos on niin miten.

Re: Derbien virittäminen

3.4.2016 18:32

moro, tietääkö kukaan sopiiko derbin vakio mäntä airsal 50cc pytyn ja kannen kanssa? :|

Re: Derbien virittäminen

3.4.2016 21:22

downshift kirjoitti:
Jaska112 kirjoitti:Minkä kokosta suutinta suosittelisitte kurittomaan derbiin jossa on metrakitti?

Jos on se perus 17,5mm kaasari nii kokeiles vaikka 90, itelläni oli aikoinaa sama.

Meillä toimi hyvin 92 suuttimella ( 17,5 kaasari ).