Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR 50

20.10.2014 6:07

Riippuu taas aivan pytystä jos perus airsal niin enox, oikeastaan metrakitti on sen verta alavääntö putki, että varmaan paras 50cc:llä?. Taas riippuu onko uusi vai vanha metrakit?

Re: Beta RR 50

20.10.2014 21:02

Kellää mitää tietoo täst 2014 vuoden beta rr 50 motard track? Ett onko rajoitin, katalysaattori yms. Ja jos on katti nii onko se kurissa kiinni paisarin ja alkukäyrän välissä :)

Re: Beta RR 50

21.10.2014 15:48

Eikös tossa ole sama putki ku muissa Betoissa missä on uuden mallin putki, ainoastaan kromattuna? Jos näin on, niin sillon ainoo kuristus on alkukäyrän ja paisarin liitoksessa kolmella pultilla kiinni oleva prikka+katalysaattoriyhistelmä mikä on kyllä naurettavan helposti otettavissa irti. Joku foorumilainen oli kyllä aukassu Betan paisarin ja löytäny sieltä jonkun levyn, mutten ny ite oikeen muista mistä kohdin ja minkälaisen.
Jotkut nyt laskee kuritukseks ilmansuodattimenkotelon kannen, mutta kylllä se paikallaankin kulkee jo mukavasti.

Re: Beta RR 50

22.10.2014 20:39

Mitäs putkia ootte vaihtanu sm -07 alakauttaisen tilalle?
Vanha putki jo sen verran huonossa kunnossa, että ruostuu puhki ja uutta vakio putkea ei huvittaisi ostaa hinnan takia.
Putkella ei ole tarkotus tehoa hakea vaan e-hyväksytty putki mikä mahdaa kulkemaan.

Re: Beta RR 50

25.10.2014 0:21

Mistä vois johtua että betalla paikaltaan lähtiessä ns.booaa ja saattaa esim. risteykseen hyytyä

Re: Beta RR 50

25.10.2014 17:19

No nyt ku on ollu kylmempi niin vois olla jos et lämmittele tarpeeksi. Itekki koulusta lähtiessä pari minsaa siinä lämmittelen mutta silti pitää parissa seuraavassa risteyksessä pistää ryyppy pohjaan ettei hyydy. Auttaa myös kun vaihtaa isomman suuttimen näin kylmemmille keleille.

Re: Beta RR 50

25.10.2014 18:22

Minkä kokone suutin ois hyvä kurittomalle betalle?

Re: Beta RR 50

25.10.2014 21:26

Kesäksi n.115 ja talveksi n.120
Sitten oma ongelma:
Alko muutama päivä sitten booaamaan pienemmillä kierroksilla ja ei meinannut aamulla lähtee käyntiinkään.
Vaihoin 116 suuttimen 120 suuttimeen, mutta ei sekään riittänyt. No nyt siellä on 125 suutin ja vieläkin booaa pikkukierroksilla tai tasakaasulla ajaessa. Kaasu pohjassa pystyy ajaan ongelmitta.
Missä vois olla vika?

Re: Beta RR 50

25.10.2014 23:19

Mikäköhä mahtais olla betassa vikana kun aina käynnistää kylmänä niin kierrokset nousee 5-10s korkealle ja sitten normaalille tyhjäkäynnille?
Ongelmaan auttaa se että että heiluttaa mopoa ennenkuin käynnistää niin silloin kierrokset kyllä pysyy käynnistäessä normaalina :s

Re: Beta RR 50

27.10.2014 8:45

Jopi13 kato ettei ole koho jumissa kaasarissa! Ja akkes sulla on varmaan imuvuoto tai bensa saannissa joku ongelma!

Re: Beta RR 50

27.10.2014 10:22

Mistähän sais halvimmalla 2011 vuosimallin betaan mustan katesarjan?

Re: Beta RR 50

28.10.2014 12:33

Kaasalaiselta saa jottain katteita. Tokimotolta saa ainakin mutta hinta on 150€ luokkaa

Re: Beta RR 50

29.10.2014 22:01

jopi13 kirjoitti:Kesäksi n.115 ja talveksi n.120
Sitten oma ongelma:
Alko muutama päivä sitten booaamaan pienemmillä kierroksilla ja ei meinannut aamulla lähtee käyntiinkään.
Vaihoin 116 suuttimen 120 suuttimeen, mutta ei sekään riittänyt. No nyt siellä on 125 suutin ja vieläkin booaa pikkukierroksilla tai tasakaasulla ajaessa. Kaasu pohjassa pystyy ajaan ongelmitta.
Missä vois olla vika?

Tossa voi olla myös että seos on jäänyt kylmien kelien takia puolikaasulta liian laihallekun vaihoit vaan pääsuuttimen, joten neulan nosto vois auttaa. :D Ite jouduin kanssa nostaa neulan jopa ylimpään asentoon uudella kaasarilla.

Re: Beta RR 50

3.11.2014 19:04

Mahtaisko kukaan tietää mitään hyviä keulimis välityksiä? nykyiset 10-53

Re: Beta RR 50

4.11.2014 16:31

Apua!

Mulla on vuosimallia 2011 oleva Beta, jossa ryyppy ei toimi oikein; Ryyppyvipu on "poissa päältä" -asennossa, eikä siitä liiku kuin vain hieman, sillä ryyppyletku ottaa vastaan eikä anna sen tulla enempää. Ja vaikka vipu on "poissa päältä" -asennossa, on ryyppy kuitenkin jumissa päällä.

Moposta on hetki sitten tarkistettu suuttimen koko, sillä tulen suuttimen vaihtamaan pian. Onko siinä samalla saattanut jokin ottaa ryypystä kiinni?

Itse epäilen että vipu on jumissa jossain, sillä vipu ei liiku, mutta ryyppy on päällä.