Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.11.2013 14:27
Onkimato kirjoitti:Kuulostaa imuvuodolta, dellorton liitosta on vaikea saada ilmatiiviiksi, siksi se ei oo kovin suosittu kaasari nelareissa.
Vielä sen verran että kylmällä koneella toimii täydellisesti ongelmat tulee koneen vähän lämmittyä. Imuvuotoja ei löytynyt, eikä kaasarin säätäminen auta.
1.12.2013 23:16
Tietäskö joku käykö Honda Monkeyn kaasuvaijeri ja kytkinvaijeri Skyteamiin?
1.12.2013 23:34
kaasuvaijeria on kierre- ja laippakiinnityksellä. muuten kyllä käy. kytkinvaijerissa on erinlainen kahvaan tuleva suojakuoren pää muuten samanlainen, eli pienellä modaamisella jollei muuten.
2.12.2013 0:17
Ellen ihan väärin muista niin hondan kaasukahvarungossa on kierrekiinnitys ja kiinalaisissa pääasiassa laippakiinnitys.
4.12.2013 18:46
Onkos vinkkiä, et mikä olis mankissa vikana? Eli mopo ei lähde käyntiin, saa bensaa, seokset kunnossa, uusi tulppa, venttiilit kunnossa, saa kipinän, mutta muutaman polkaisun jälkeen tulppa märkänä. Ja neula on toiseksi ylimmässä lovessa, ja suutin on kokoa 60. Seosruuvikin käännetty 1½ kierrosta auki.
Tulpan vaihdon jälkeen saattaa tuurilla lähteä käyntiin, mutta ei pysy tyhjäkäynnillä. kaasua kun antaa, kiertää normaalisti. Lämpimänä ei pysy vieläkään käynnissä tyhjäkäynnillä, ja toimii taas normaalisti kun kaasuttaa. Lähtee myös heti käyntiin lämpimänä, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä, jos ei anna kaasua.
4.12.2013 22:44
Koitahan irrottaa virtalukko, se hajoaa aina silloin tällöin näissä.
7.12.2013 19:56
Noniin, taas kyssäriä....
Eli ei meinaa lähteä käyntiin kunnolla eikä käy kunnolla.
Lähtee käyntiin ryyppy päällä ja reilulla kaasulla. Ei käy ilman ryyppyä eli saa liikaa ilmaa? Neulan asento ei juuri vaikuta tilanteeseen.
Edit; Testaan huomenna miten bensapinnan nostovaikuttaa..
Edit 2/2: Ei kellään olisi myydä ryyppyvipua (mikä tulee siihen kahvaan kiinni) ja Vaijeria?
8.12.2013 0:36
kuulostaa että siellä saattapi olla imu vuoto jossakin, kannattaa kattoo myös ventiilin välykset.
8.12.2013 0:49
Tai miten olis vaan isompi suutin?
8.12.2013 12:45
Toi suutin kävi mullakin mielessä, mutta ennen kuin meni männänrengas niin toimi kuin unelma. Nyt on siis mäntä vaihdettu.
Mistäs näihin edes saa suuttimia? Mulla siis vakio Skyteamin kaasari, joku Deni (tai sinne päin).
Venttiilin välykset tsekattu.
Mahdolliset imuvuodot vielä pitää tutkia.
8.12.2013 12:49
Sparewheelilta ainakin. Ite tilasin omina manki aikoina 60-80 suutinsarjan sieltä nii oli helppo säätää. 4mm kierre suuttimissa, muute ei oikeestaa merkillä väliä. Oisko siellä narakuja ollut
8.12.2013 13:54
Kylmät ilmat niin luonnollisesti käy laihemmalla
8.12.2013 15:03
Syy taisi löytyä.
Kaasarin laippa oli melkein yhtä kiero kuin mun savolainen kaveri.
Mullahan oli tossa toisessa kaasarissa isompi suutin. Laitoin kiinni ja taas pelaa!
10.12.2013 16:17
Mitäs tapahtuu jos mankin tankkiin on joutunut 2t öljyä.. en ole varma pieni epäilys on että yks tyyppi olis laittanu.. eli haittaako toi periaatteessa mitään jos sinne on mennyt sitä?
10.12.2013 17:35
Ei se koneen kannalta haittaa mitään, mutta tehot kyllä laskevat jos öljyä on siellä paljon. Ei liene kova homma laskea bensoja ämpäriin ja katsoa mitä se on syönyt.