Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

9.4.2013 21:25

mikä vikana jos saatana ei toimi kytkin kunnolla ei ota kierroksia kunnolla ja puristuksia ei oikein ole, eli ei lähde käyntiin kiksistä,mutta työntämällä lähtee (huonosti) ? leipo?

edit: ja pari päivää sitten mopo sihisi ajon jälkeen :D joka loppui kun sammutti moottorin :D

Re: Gilera RCR/SMT

10.4.2013 0:03

gileramies2012 kirjoitti:moro, miten tuosta gilera smt 2012 moposta puhistetaan ilmanputsari? mopo ei meinaa lähtä +20 asteen helteessäkään käyntiin. tulppa on lämpöarvoa 9. mikä muu voi olla vikana, jos mopo ei meinaa käynnistyä, kuin se että ilmanputsari on tukossa? :roll:


Tankinkorkki ei hengitä? Eli painetta kertyy liikaa.. Toinen on tietysti, että kaasuttimessa voi olla roska.
Tsekkaappa kuminen imukaula, että on aivan ehjä. Se on ainakin ajosta sammumisia aiheuttanut.. Ilmanputsarin kansi näkyy oikeanpuoleisten sivukatteiden välissä tai edessä. Muovinen kansi, joka kolmella ruuvilla kiinni. Siellä sisällä pitäisi olla suodatin. Jotenkin en usko vaan, että ilmanputsari vaikuttaa asiaan noin paljon.

Tuskin 2012 malli on kerennyt vielä väljistyäkään. Mites tulppa, onko NGK:n BP9ES? Tarkista varulta kipinä ja kärkivälin mitta. (Voi olla karstapiikkikin tulpassa). Jos on paljon ajettu, varsinkin kurilla voi olla putkeen kerääntynyt karstaa. Männänvaihtokin voi olla tarpeellista, mutta et varmaan oo 10 000 lähelle ajanut?

effekti kirjoitti:mikä vikana jos saatana ei toimi kytkin kunnolla ei ota kierroksia kunnolla ja puristuksia ei oikein ole, eli ei lähde käyntiin kiksistä,mutta työntämällä lähtee (huonosti) ? leipo?

edit: ja pari päivää sitten mopo sihisi ajon jälkeen :D joka loppui kun sammutti moottorin :D


Voi olla, että sulla jää kytkin päälle ? Eli on osittain päällä, jolloin niitä puristuksia ei ole paljoa? Tosin lämpöleikkaaminenkin on voinut sattua. Sammuiko mopo yhtäkkiä ja piti odottaa jonkun aikaa, että lähti käyntiin?

Re: Gilera RCR/SMT

10.4.2013 0:13

yhtäkkiä ajon aikana kierrokset laski ja lopulta sitten sammui valoihin :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 10.4.2013 17:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus, edellistä viestiä ei tarvitse lainata.

Re: Gilera RCR/SMT

13.4.2013 18:39

Joo , mikähän nyt vikana ku ei toimi mittari? Tai siis kilometri ja nopeusmittari ei toimi. Valot palaa mittaristossa normaalisti.

Re: Gilera RCR/SMT

13.4.2013 21:07

tarkista ettei nopeusmittarin vaijeri ole poikki tai jotenkin irti renkaasta. Toinen on se että se nopeusmittarin pyöritin olisi rikki.

Re: Gilera RCR/SMT

15.4.2013 19:13

Moi! Mulla on toi SMT -12, ja oon ottanu siitä kaasarista reikälevyn pois. Nyt on sillä tavalla että ensinnäkin kun sen käynnistää ja laittaa ryypyn niin kierrokset nousevat paljon, mutta laskevat heti kun ottaa pois ryypyn. Mistäköhän johtuisi? Ja sitten, mopo ei tunnu ilman ryyppyä kiihtyvän hyvin eikä mene mittariin kuin 45 ja sekin noin puolikaasulla, jos laittaa tupin nurin niin hitaasti mutta varmasti kone hyytyy. Ryyppy auttaa tähän vaivaan. Eli siis liian pieni pääsuutin? Mikä olisi sopiva suutin kun reikälevy poissa ja sais mennä niin kovaa kuin voi pelkällä suuttimen vaihdolla ilman että alkaa olla liikaa bensaa? Ja missä muualla niitä suuttimia myydään kuin netissä? Huoltoliikkeissä? Ja olen muuten porannut muutaman pienen reijän änkästä välilevyn läpi hienompien äänten toivossa :D ei kai siitä ole mitään haittaa mihinkään koneen toimintaan jos on reikiä siinä? Lol sori oon nyyppä mutta kysymällähän sitä oppii!

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2013 16:28

suuttimen koko on aika paljo mopo kohtasta että mikä toimii milläki hyvin ja se pitää vaan testata. jostai vakion ja 90 väliltä varmaa löytyy sopiva ja suuttimia pitäs löytyä melkeimpä mistävaa liikkeestä jossa o mopojaki myynnissa

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2013 19:23

Elikkäs onko mitää mahdollista tapaa, jolla voisin saada Gilera smt racing 2011 kulkemaan sen 55-60 km/h tai mielellään saamaan edes jonkin verran lisää vääntöä ilman että tarvitsisi vakioputkea ruveta tuhoamaan tai ostamaan teharia. Tällä hetkellä mopo kulkee 50km/h ja siihen on vaihdettu 85 suutin sekä reikälevy poistettu. (Tämä nosti nopeuden 43 -> 50). Mietin eturattaan vaihtoa piikkiä suureempaan, mutta pelkään että vaihdossa häviäisi loppu vääntökin ja kiihtymiseen menisi kilometri (välit tällä hetkellä siis 11/53 eli vaihto 12/53).

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2013 21:06

Älä missään nimessä vaihda isompaa ratasta :D Itteäni alko vakiot 11/53 vituttamaan aika äkkiä, kun ei vääntänyt yhtään. Tällä hetkellä 12/65, tukittu hukkaputki ja kuriton. menee 70 ja vääntää niin maan perkeleesti. Kutosella vaikka kuuhun asti, Kiihtyy millä vaihteella vaan eikä tarvi puotella.
Sanot jollekkin amikselle että tukkia hukkaputki. Ei mene yhtään lujempaa (ainakaan mulla), mutta kiihtyy ja vääntää enemmän. Lyhyemmät välit (11/60 - 11/65) ja kuria sen verran auki että kulkee sen tahtomasi 55-60.

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2013 22:16

Kui paljon pelkän hukkaputken tukkiminen antais vauhtia ?

Re: Gilera RCR/SMT

16.4.2013 22:23

Uskoisin ettei yhtään. En ole varma kuitenkaan, koska sillon kuin oma tukittiin, oli aluksi kuriton ja avattu hukkaputki, joka oli yhtäkuin laiska paska. Sen jälkeen olikin kurillinen ja hukkaputki tukittu.

Re: Gilera RCR/SMT

17.4.2013 16:09

Mikä tuossa miun Gilera smt:eessä on vikana, ku 3 kertaa jo on käynnistyspoljin menny jotenki oudoks, aina on pitäny koppa avata ja siellä se hidastusjousi vai mikä onkaa nii on ollu irti. Miusta se kyllä on aina ollu oikein laitettu ja osat paikallaan. Mikä siinä mättää, ku se aina irtoo. Pitää inhottavaa ääntä ku on käynnissä, semmosta surinaa/sirinää. Vm. -07

Re: Gilera RCR/SMT

20.4.2013 22:32

Sanookaapa viisaampana ja kokeneempana onko näissä minun suunitelmissa mitään järkeä :lol:

Elikkäs ajattelin gilera rcr 2009 pakoputkesta tukkia hukkaputken ja koska katalysaattori on irti niin se pitäisi joko laittaa kiinni tai ottaa pois. (pois ottamalla lisää vääntöä ja ääntä? Ja ajattelin pitää kurin paikallaan ettei menisi liikaa koska ei mitään veroja tule kyseeseenkään. Väleiksi aattelin 12/13-62 että löytyisi sitä kuuluisaa tenkoa :D

Ainaa vaan että paljon tuo kulkisi nuiden juttejen jälkee? haluan mopon kulkemaan 54-57 eikä yhtään siittä yli, mutta onko sitten tuollaisilla väleillä semmonen vaihteen ränkkäys paska vain? Olisiko jokku 12/58 välit paremmat?

Re: Gilera RCR/SMT

24.4.2013 15:18

Ei kulje paljo kovempaa.. Se putken kuri rasittaa mäntää ja vie sitä tehoa.. Mulla meni pelkällä kurin otolla 62kmh. Suosittelen poraamaan kurin puolittain, itellä meni jotain 58. Tosin ei ne poliisit koskaan valittanut 62-63 kun kulki, niin hiljaiset äänet..

Ja vakio GILERAAN ei yhtään pidempiä välejä ainakaan, ahistaa tuo kuri niin..

Re: Gilera RCR/SMT

25.4.2013 17:21

morjens!
Olis tossa tollanen vaan pari tonnia ajettu smt, josta nelisen päivää sitten alko takaiskari nitisemään niin maan perkeleesti kun päälle istuu, tai ajaa esim. hidasteesta. Aiemmin mopossa ei ollut mitään ongelmia. Oon yrittäny rasvata iskaria mut ei tunnu auttavan :( onko ideoita?