Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.3.2012 13:10
Voiko vakioänkästä hiota naarmut pois ja sen jälkeen kiillottaa ilman, että alkaa ruostumaan?
5.3.2012 14:08
Voi, se on rosteria eli ei ruostu.
5.3.2012 16:49
Saako mistään ostettua kuristettua älkykäyrää erikseen?
5.3.2012 21:08
Valeksi kirjoitti:Saako mistään ostettua kuristettua älkykäyrää erikseen?
Ehkä maahantuojalta tai easypartsilta mut maksaa varmasti sen verran kun ois tehty kullasta
Helpoin kuristus/kurittomuus on tehdä siihen 3 pultin kiinnityksen väliin sellanen metallilevy mis on pieni reikä. Sit vaan aina ku haluu kuristaa nii se levy siihen putken väliin ja pultit kii.
6.3.2012 18:28
hassukka kirjoitti:Valeksi kirjoitti:Saako mistään ostettua kuristettua älkykäyrää erikseen?
Ehkä maahantuojalta tai easypartsilta mut maksaa varmasti sen verran kun ois tehty kullasta
Helpoin kuristus/kurittomuus on tehdä siihen 3 pultin kiinnityksen väliin sellanen metallilevy mis on pieni reikä. Sit vaan aina ku haluu kuristaa nii se levy siihen putken väliin ja pultit kii.
Vielä helpompi on laittaa nappirajoitin x)
6.3.2012 20:07
Morjens!
Eli oma apikka on ollu nyt talven osina ja sitä on vähän ehostettu ja nyt ku pitäs kasailla sitä ni tuli pari ongelmaa eteen.
Eli ku takarengasta laitoin kiinni ni on se prikka ja laaakeri irrallaan mistä toinen menee toiselle puolelle rengasta ja toinen toiselle puolelle ni kumpi menee kummalle puolelle?
Ja sit ku eturangas on ollu irti ja joku on menny painamaa etujarrua ni on ne etujarrupalat ihan yhes ettei jarrulevy siihe välii mahdu ni miten saan ne irtitoisistaa ku ei meinaa lähtee vaik ruuvaril yritin hellästi vääntää?
6.3.2012 22:15
Siis mitä ,jos nyt oikein ymmärsin haluut tietää mihin menee prikka ja mihin se pusla. Elikkä paksumpi "prikka" menee ketjujen puolelle takahaarukan ja renkaan väliin , ja ohuempi muistaakseni jarrusatulan ja takahaarukan? väliin .
7.3.2012 18:05
Ihan sormilla puristamalla mä ainakin olen jarrut palat saanu sisään. Täältä löytyy räjäytyskuvia:
http://www.easyparts.nl/choosedrawings/ ... -2009.html
7.3.2012 18:48
Näyttää olevan kunnolla kiinni
Mieleen tuli vaan että jos hajottaa ne mutta kannattaa nyt eka koittaa ihan kevyesti väännellä niitä jollai meisselillä jos sattuis lähtemään.
7.3.2012 18:51
Avaat ilmausnipan satulasta ja sitten vaan skruuvarilla.
7.3.2012 19:38
Jos pyörä on osissa, niin sinuna ottasin ton satulan irti, purkaisin ja putsaisin
7.3.2012 19:45
Ruuvarilla vääntäen, jos ei aukea niin itse painatin puristimella ne erilleen.
7.3.2012 20:17
Ruuvarilla saa sitten aika helposti palat pilalle, että kannattaa aika hellästi väännellä ja ei kovin terävällä ruuvarilla
7.3.2012 22:20
Kyl niitä uskaltaa ihan reilulla kädellä vääntää vaikka palat onkin välissä, isolla talttapäämeisselillä ite aina painanu ja paloille ole mitään käyny.
Alkaa tuo omakin "projekti" olemaan loppusuoralla, vielä pikkuvikoja olis korjailtava, kun tuli kyljellään käytyä
Jos jotakin kiinnostaa niin gallerian puolella on pari kuvaa.