Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.9.2011 22:01
Tuli tuplasti.
8.9.2011 22:01
Niin ei sillä väliä olekkaan, kunhan sanoin. PV power+ pytyt on 74cc. Mutta pointti taisi olla jossei mäkistation tiennyt että morini on tehnyt isompia pyttyjä.
Olisiko jotain piristyskeinoa, kun laiton hopperin pytyn ja hilppeet. Männän ikkunan suurensin imuaukon kokoseksi. Tämähän on vain kahdella huuhteluaukolla, Mutta on kupumäntä ja L-rengas. 14-38 välit 14."12" SHA, älkää valittako, On säädöissä patentilla. vakioputki peeveen alkukäyrällä, Siltikään ei kulke kun 45, Pitäiskö laskea kantta vaiko pv tehari että kulkisi noin 55?
8.9.2011 22:12
Tuli tuplasti.
Oikeastaan tuli quatrosti
YLeensä, jos mopon pitäisi kulkea enemmän, kuin 45, ja kaasarina toimii SHA, lähtisin siitä hakemaan ekana vikaa. Laita isompi PHBG sinne, joku 14-16mm.
Putken tukkosuus kannattaa kattoa, ja pytyn väljyys.
Eikös tigeriin ole ihan omiakin tehareita? Esim Gianelli? PVn putkissa ei ole oikeen mitään käyttökelposta putkea. Vakioputki nyt ehkä voisi olla, luhao tuskin, ja gianelli vielä vähemmän...Tai, mistä sitä tietää, miten vaikka Luhao ton morinin koneen kanssa pelittää.
9.9.2011 15:33
Kuvan saamiseen menee jonkin aikaa, mutta pytty ei siis ole ollut mulla eikä edellisellä omistajalla koskaan kiinni ja ihan hyväkuntoisen näköinen on.
Mutta mulla on tikrussa semmone häikkä et toi virrankatkaisija ei toimi kun sitä nappia painaa ni avasin sen koko boxin mihin ne johdot menee mut siel ei kyl ollu mikään vikana eli mites vois rakentaa jonku kivan virrankatkaisijan/virtalukon?
10.9.2011 10:19
Kyllä minä olen tiennyt niistä Morinin isokuutioisista "vakiopytyistä" ja nehän on valmistanut firma nimeltä Gilardoni. Lähinnä vain olisin kaipaillut kuvaa sylkkäputken kunnosta, en vain nyt ilmaissut asiaani tarpeeksi selvästi.
Slerpa_ kirjoitti:Eikös tigeriin ole ihan omiakin tehareita? Esim Gianelli? PVn putkissa ei ole oikeen mitään käyttökelposta putkea. Vakioputki nyt ehkä voisi olla, luhao tuskin, ja gianelli vielä vähemmän...Tai, mistä sitä tietää, miten vaikka Luhao ton morinin koneen kanssa pelittää.
Ohan siihen tosiaan omiakin putkia, juuri Ginu, Simonini ja Proma Gran Prix. Mutta montako tehdastekoista yläkauttaista tiedät Tigruun? Minä en tiedä ainakaan yhtäkään, ja kun tarve on yläkauttaselle, niin silloin täytyy tehdä sellainen. PV:n Luhao ja Giannelli ovat lähes samaa p**kaa, molemmat ovat lähes samoilla mitoilla. Luhao pyöri tallin nurkassa S1 ajoilta, niin se sai kelvata putkivärkiksi. Omasta mielestä ihan jees putki, Tigeri kulkee ja keulii ja luistattaa kytkintä sillä ihan hyvin. Koetan saada siitä jotain viteota tämän päivän aikana.
10.9.2011 16:13
Tarvitsisin nopeasti apua takavalon suhteen. Vaihdoin tänää takavaloon polttimon mutta kun laitoin mopon käyntiin niin valo paloi hetken kunnes sen hehkulanka paloi. Ajattelin ensin että vika on polttimossa joten koitin uudella polttimolla mutta kun käynnistin mopon niin valo paloi hetken kunnes polttimonkupu muuttui valkoiseksi eikä sen jälkeen enää palanut.
Mitä pitäisi tehdä?
10.9.2011 18:04
Liian suuri jännite. Onko jännitteensäädintä ja jos on, onko se ehjä.
10.9.2011 18:07
mites sen kunto tarkistetaan?
13.9.2011 16:22
Tigeri on hieman laiskistunut, männällä ja sylkällä ajettu hieman alle 3000. Lähiaikoina tuli ihme vika, ja puhistin kaasarin, missä oli hiekkaa, myös läpistä löytyi pari hiekan jyvästä, ei kai vaan päässy pyttyyn raapimaa.. vai voiko lievä läppien raotus olla syynä, tai SHA;n 14.14 kaasari? Tasasella ja varsiki lievään alamäkeen vetää hyvin, säädöt hieman pielessä, mutta pääse silti n. 65-70. ylämäkeen ei jaksa enää kiertää niin kuin ennen, menee silti 60 ylämäkeenkin. Kannataisko vaan pistää 16mm PHBG.
Ja Gianellihän siis löytyy tigeristä
13.9.2011 18:50
Jos kaasarissa ja läpissä on ollu hiekkaa niin kattoisin pytyn ja männän. Mikäs putsari sulla on?
13.9.2011 21:55
Mikä olis vikana kun tikru sammuu vähän väliä. Ennen sammu <100 m välein, uus kaasari niin sammuu joku reilun kilometrin välein, keksittekö mitään mikä kannattais kattoa.
13.9.2011 22:01
Reetuhai2 kirjoitti:Jos kaasarissa ja läpissä on ollu hiekkaa niin kattoisin pytyn ja männän. Mikäs putsari sulla on?
Pipercrossihan siitä löytyy, mutta se on muutaman kerran päässy irtoamaan, puristuksia kumminki löytyy jonku verra, joten epäilen että pytty olis pilalla. Pitääpä se pytty tarkistaa..
13.9.2011 22:35
Tunturi-94 kirjoitti:Mikä olis vikana kun tikru sammuu vähän väliä. Ennen sammu <100 m välein, uus kaasari niin sammuu joku reilun kilometrin välein, keksittekö mitään mikä kannattais kattoa.
kato saako bensaa( hana)
14.9.2011 15:52
Nii mitens ton jännitteen säätimen toimivuuden voi tarkistaa?
14.9.2011 19:30
Ihan perus volttimittarilla tai yleismittarilla, kummalla nimellä kyseisen kapistuksen tuntee. Jos se on ehjä, niin sinne takavalolle pitäis tulla joku 21W. Jos se on sökö, niin sinne taitaa tulla sen 85W, minkä valopuola syöttää. Voin olla väärässä mutta viisaammat selventäkööt.