Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.3.2016 0:21
Jos kylmänä käynnistyy antamalla bensaa tulpanreiästä, ei syynä käynnistymättömyyteen varmaankaan ole liian rikas seos, mieluumminkin laiha. Kylmänä tarvitsee ryyppyä joten tarkista toimiiko se. Lämpöisellä moottorilla käynti heikkenee kun laitat ryypyn päälle, selviää ilman purkamista. Puhut sekä polkemisesta että startaamisesta. Joskus sähköstarttin käynnistysongelmat ovat poistuneet kun tulpan kärkiväliä on pienentänyt 1/2 mm
25.3.2016 11:44
Mopossa ei ole sähköstarttia eli polkemalla käyntiin. Ja kyllä ryyppy toimii koska kun lämpösellä koneella antaa ryyppyä tyhjäkäynnillä nii ei pysy ilman kaasua käynnissä.
Mopolla on ajettu joku 50km tänä vuonna ja tulpan väri on
musta eli saa liikaa soppaa. Kai?
Derbihän on sisäänajossa joten siell on 4% öljyy tankissa ja ilman tuorevoitelua.
Tuskinpa toi 4% öljy vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? Mopoa on aina ravisteltu ennen starttausta.
28.3.2016 11:39
Nyt alkaa kyllä oikeasti palamaan hermot tän vekottimen kanssa. Männän & kaasarin vaihdon jälkeen ollut mitään muuta kun ongelmia.
Vihdoinkin sai edes jonkunlaisiin säätöihin ni kerkes muutaman päivän ajella & nyt sit ilmeisesti hajos vesipumppu. Tai en ainakaan muuta keksi kun sylinteri kuumenee melkein polttavan kuumaksi jo lyhyellä matkalla. Termostaattia ei ole ni siitä ei ainakaan ole kiinni.
28.3.2016 12:02
Onko jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla?
28.3.2016 12:09
MURTSIZ kirjoitti:Onko jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla?
No eiköhän se ole ilmattu kun pari viikkoa kävi ihan normaalilämmöissä
Nyt sit eilen huomasin että käy järkyttävän kuumana.
28.3.2016 15:22
Siellähän se siipipyörä on kolmen pultin takana, helppo tarkistaa.
28.3.2016 17:15
notreal911 kirjoitti:Siellähän se siipipyörä on kolmen pultin takana, helppo tarkistaa.
Niinhän se on, mutta alkaa olemaan taas koko viikon räpeltämisesta sen verta hermot kireällä että parempi nyt antaa olla. Jokatapauksessa aukasen ens viikonloppuna koko kytkinpuolen muutenkin kun levyt pitäis vaihtaa, niin samalla tarkistaa/vaihtaa sit tuon vesipumpunkin.
29.3.2016 19:05
Ostin tuossa käytetyn öljypumpun ja laitoin kiinni niin mistä tiedän että se toimii? Oon tuossa jonkun verran ajanu öljyä tankissa ja öljyä öljysäiliössä.
29.3.2016 21:10
Laita normaali öljysuhde tankkiin pieneen bensamäärään. Irroita öljyletku kaasuttimesta ja käytä konetta. Letkusta pitäisi tulla äärettömän hitaaseen tahtiin sykäyksittäin öljyä pieni määrä kerrallaan, mutta kuitenkin. Letkut on hyvä esitäyttää asennuksen yhteydessä koska muutoin kestää hiton kauan ennenkuin pumpun pumppaama öljy täyttää syöttäletkun. Kun havaitset että syklittäistä öljynsyöttöä letkun päästä tulee, voit tankata tankin täyteen jolloin pieni öljynlisä tankissa ei haittaa mitään.
29.3.2016 21:40
Alkaa mullakin menee jo hermot tän derbin kanssa, kun en saa lämpöjä kuriin. Rahaa palanu ihan s**tanasti ja aikaa monia tunteja. Derbistähän on siis vaihettu tässä parin viikon aikana kansi, kaikki sylinterin tiivisteet ja syyläri. Myös kytkinkopan puolelta tuli tarkistettua vesipumpun toimivuus(rattaan ainakin ulkoisesti ehjiä). Joten tuntuu siltä että derbi käy ihan kunnolla laihalla, kun paisarikin lämpenee n.1km ajon aikana todella paljon. Suuttimena 92 ja neula 2. alimmassa lovessa.
30.3.2016 4:30
onko normaalia että jarrusatuloiden männät on puoliks ulospäin? vaikka ei ole ilmattu
30.3.2016 8:41
Kiitti, pitää kokeilla tänään kun pääsen kotiin.
30.3.2016 10:04
Derbi ei meinaa lähtä käyntii vaan kun polkasee ni kuuluu "stuf stuf" mikähän vois olla vikana
30.3.2016 17:00
Meneekö näihin derbin koneisiin tollanen 5 levyn kytkinsetti mukisematta ilman mitään patentteja? Ihmettelin vaan kun orkkis levyjä 4 massalevyä/kolme välilevyä. Motonetistä meinasin hakea uudet levyt mutta näyttäs tossa setissä olevan 5 massalevyä/4 välilevyä.
E: No ilmeisesti käy. Mutta kannattaako noita motonetin forten levyjä edes ostaa, vai olisko esim moposportista "kevlar kit jäykemmillä kytkinjousillä" järkevämpi vaihtoehto? Mieluummin maksaa parikymppiä enemmän jos ei sit taas tarvi vähänajan päästä olla uudestaan vaihtamassa