Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.6.2015 17:49
Enskaaja2: Aloita perusoperaatioista. Puhdista ilmansuodatin, tarkista/vaihda tulppa ja katso että ryyppy toimii ja sulkeutuu kunnolla.
21.6.2015 18:04
atteeh: Jonkun verran 2-T pukkaa öljyä putkeen aina mutta jos normaalia enempi voi syynä olla liian suuri %, huono laatuinen öljy ( palaa huonosti ) tai liian rikas seos ( bensa/ilma ).
22.6.2015 2:10
notreal911 kirjoitti:atteeh: Jonkun verran 2-T pukkaa öljyä putkeen aina mutta jos normaalia enempi voi syynä olla liian suuri %, huono laatuinen öljy ( palaa huonosti ) tai liian rikas seos ( bensa/ilma ).
Rikkaalta seokselta tuo kyllä vaikuttaa ku tulppaki on ihan musta. Ilmanputsarin putsasin ja pitää varmaan seosruuvia vähän säätää.
22.6.2015 10:12
Atteeh: Seosruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäynnin seoksiin. Varsinainen säätö keskikkierroksille tapahtuu neulan korkeutta säätämällä / kokoa muuttamalla.
Huippukieroksien seossäätö tapahtuu suuttimen kokoa muuttamalla ( vaikuttaa luonnollisesti myös keskikierroksille ).
22.6.2015 15:42
--
Viimeksi muokannut Poram päivämäärä 28.6.2015 23:41, muokattu yhteensä 1 kerran
28.6.2015 15:13
Haittaako jos sylinterin kansi on ihan vähän vino. Meinaan ku jäähytysnestettä valuu pakoputken ja sylinterin välistä.
28.6.2015 19:51
Jos sisempi kansi, ns. palokansi on kiero eli vettä todellakin tulee pytyn kautta putkeen, niin en hirveästi suosittele ajamaan. Tekee höpöä pytylle ja männälle kun vesi huuhtelee öljykalvoa pois. Elikkä kansi suoristukseen ja tiiviste vaihtoon. Kannen voi suoristaa helposti itse hiomalla sitä tasaisesti lasilevyn ja 400 paperin kanssa, ja ennenkuin joku väittää ettei onnistu niin kyllä onnistuu (itsellä näin ja tiivistemassan kanssa kirittäessä kaikki massa puristuu pois, avatessa ei ole pinnoilla mitään).
Jos kyse on ulommasta ns. vesikannesta, niin siitä ulkopuolelle vuotava vesi ei "haittaa" jos jaksat lisäillä nesteitä sitä mukaan.
3.7.2015 17:03
Kertokaas minkälainen homma on vaihdepolkimenakselin stefan vaihto um sendassa? Mitä pitää/kannattaa irrottaa?
3.7.2015 18:53
Kytkin tieltä pois, jonka jälkeen vaihdeakselin saa vedettyä irti ja stefan kammettua ulos esim. pienellä lenkkiavaimella tai pihdeillä. En suosittele stefan repimistä ulkoa käsin ilman purkua, vaikka se ehkä mahdollista olisikin. Nopea ja helppo operaatio purkuineenkin.
3.7.2015 19:14
Eli sitä ei saa vaihdettua siitä magneetonkopan puolelta vaan pitää ottaa iha kytkin puolelta pois?
Mites semmone että haihtuuko jäähdytysnestettä vähän kun miulla vähenee paisuntasäiliöstä se neste ja ei näytä tiputtavan mistään?
3.7.2015 19:44
Ei ne nesteet sieltä järjestelmästä mihinkään haihdu itsekseen, mutta jos se ei tiputa nesteitä, niin sulla voi olla myös koneen sisäinen nestevuoto. Sen vaihdeakselin toinen pääty on siellä kytkimenpuolella, ja jotta saisit sen stefan irti, täytyy se akseli saada ensin tieltä pois, joten homma vaatii myös kytkimen irroittamisen.
random jauhantaa, älä kuuntele äläkä missään nimessä kokeile
stefaan porataan pari ruuvia sivuille, joista sitä vedetään kummaltakin puolelta pihdeillä, jolloin stefa teoriassa voisi tulla irti.
mahdollisuus kusta homma suuri, mm. naarmuttamalla vaihdeakselin tiivistepinta piloille.
myös auringonsäteiltä saadut tiedot kertovat ettei tulis onnistumaan
joten kannattaako edes yrittää?
:^)
3.7.2015 20:29
Joo, tosiaan tuota stefan irroittamista ruuveilla ei kannata tehdä jos ei ole ihan varma mitä tekee. Siinä on riski paskoa lohko ja/tai vaihdeakseli, jolloin öljyvuoto ei enää korjaannu ennekuin vaihdat osat.
Kytkimen pois ottaminen on helppoa. Jos ei pulttipyssyä löydy, niin ota yksi massa- ja yksi välilevy ja pulttaa ne kiinni toisiinsa. Aseta tämä sätös kytkimeen, jumita yläkerta vaikka rätillä ja väännä auki.
4.7.2015 14:43
Tietääkö kukaan meneekö Derbi Senda Xtremeen (2008) Derbi senda drd xtremen katteet?
6.7.2015 22:26
Kuinkas paljon nuo öljyt vaikuttaa tuon vaihteiston/kytkimen toimintaan. Tuli vaihdettua uudet kytkinlevyt/jouset ja nyt kytkin pelittää täydellisesti. Ainoana ongelmana se, että kun kierrokset nousee tarpeeksi (kiihdyttää) tippuu välivapaalle. Yleensä oon laittanu laatikkoon castrollia, mutta nyt ei ollut sitä himassa, niin laitoin sinne jotain hondan 10W-40 moottoripyöräöljyä. JASO MA luokiteltua, eli pitäs olla kytkimen lisäaineet. Mutta en tiedä mistä muustakaan tuommoinen voisi johtua kuin öljystä? Muuten vaihteisto pelittää iha niinkuin pitää
7.7.2015 12:48
Jos satula on samaa mallia molemmissa, niin katteetkin on. Jos satula on drd-mallinen, eli täysin erilainen, niin ei mene. Sendoille on oma penkki/katteet, kuten myös drd:lle ja drd pro:lle.