Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

10.8.2012 11:50

Niin ja vielä ettei se kohta ihmettele miksei se toimi ilman kuria niin siihen pitää vaihtaa sit myös isompi pääsuutin.

Re: Beta RR-50

10.8.2012 13:01

Kuinka niin ei liiku? ;) kyllä mulla ainakin menee sen about 60km/h 11-50 väleillä.

Re: Beta RR-50

10.8.2012 13:04

Kyllähän se liikkuu vakio väleillä mut se kiihtyy 0-60 puolessa tunnissa...

Re: Beta RR-50

10.8.2012 13:05

Kkimi_ kirjoitti:Kuinka niin ei liiku? ;) kyllä mulla ainakin menee sen about 60km/h 11-50 väleillä.

Sulla ei taiakkaan olla kuriton, ja jos oot sen kolikon taittanu niin kannattaa vähän isompi suutin sillonkin laittaa ettei käy laihalla.

Re: Beta RR-50

11.8.2012 9:22

Mulla on tossa nyt kiinni 100 suutin ;)

Re: Beta RR-50

11.8.2012 22:23

Itellä vuotaa stefat Betasta, joten osaisiko joku sanoa paljon sinne niihin etupumppuihin menee oljyä, kun en ohjekirjasta mahda löytää? Etten laita liikaa tai liianvähän, kun stefat vaihdan.

Re: Beta RR-50

14.8.2012 21:54

Ehkä mahdollisesti betaa ostamassa. Eikös täyskurittomalla putkella ja 11-65 väleillä mene noin 60?

Re: Beta RR-50

14.8.2012 23:29

noilla väleillä menee liki 70 ja huutaa niin perkeleesti. Harvoin sitä tulee niin paljon huudatettua mutta poliisi ei mopolle armoa anna vaan huudattaa sitä vaikka sinne 70km/h asti. Taitat sitä vakiokuria ja 11p tai 10p eteen niin kiihtyykin jotenki

Re: Beta RR-50

15.8.2012 13:28

mulla rupesi vuotaa toinen stefat niin paljon laitan öljyy sinne ja miten ne vaihtetaan hyvin

Re: Beta RR-50

15.8.2012 20:50

Gogge kirjoitti:
^Eturengas pois, pumput t-paloista irti. Sitten se kuusiokolo vaan auki sieltä pumppujen pohjasta, öljyt valuu siitä pois, ja nyt liukuputket lähtee vetämällä irti pumpuista. Sieltä liukuputkien päästä pitäs löytyä holkit, jotka hyvin usein saa kerätä lattialta, joten kannattaa vähän kattoa + kerätä ne talteen. Sitten vaan pölysuojat irti, stefa pitäs näkyä nyt, sen päällä on usein semmonen metallirinkula, se vaan irti, ja sitten nyhtämään stefaa irti, jollain ruuvimeisselillä tmv. pitäs saada kammettua pois. Sitten vaan uusi stefa paikoilleen, metallirinkula päälle, pölysuoja paikoilleen ja öljyä stefalle. Holkit paikoilleen ja liukuputket pumppuihin, tämän jälkeen vaan valuttaa uudet öljyt sisään samasta reiästä mistä ne poiskin valutettiin.. Sitten vaan kuusiokolo kiinni, pumput t-paloihin, rengas paikoilleen ja baanalle!



Voi että kun ei vaan pysty selaa muutamaa sivua taakseppäi...

Re: Beta RR-50

16.8.2012 17:22

Moro! Onko täällä muita joka on keulinu betalla katolleen?
Nimittäin tuli tuossa käytyä astetta kovemmin selällään ja takahäkki on ilmeisesti nyt vääntynyt vähän ylöspäin, joten takalippa normaalia pystymmässä? Miten ootte suoristellu takahäkkiä jos on tolleen käynyt?
Onnistuskohan jonku laudan ja vasaran/lekan avulla?

Re: Beta RR-50

16.8.2012 18:47

kysyn tutun puolesta! Eli se on hankkimassa sen betaa uutta pyttyy. miettinyt Airsal 70cc. kysyy varmistuakseen että mitä muuta pitää vaihtaa ton jälkeen vielä että kulkee ja toimii hyvin. Vaki osat kiinni betassa paitsi kuriton putki ja power filtter.

Re: Beta RR-50

16.8.2012 19:44

Power filsuista ei oo kun haittaa.. ainakaan noilla vireillä. Jäykemmät kytkin jouset, ehkä isompi kaasari (19-21mm), ei pakollinen.. tietysti suuttimet yms säädöt kuntoon. Jos takana on vakio rissa.. tai about 50p niin sitten 13p eturatas. Jotkut myös puhunut, ettei noi airsalin ja lohkojen aukot oikeen satu kohdalleen, elikkä portaat voi dremelöidä pois, mutta jos ei tiedä mitä tekee niin kannattaa unohtaa.

Ja öljyä menee joku 2-2,5dl, mitä enemmän sitä jäykempi.. Ja mitä jäykempi öljy, sitä jäykempi keula. Molempiin pumppuihin yhtä paljon öljyä!

Aap- jos sulla ei muuten se nopeusmittari vieläkään toimi, niin kokeile laittaa syvemmälle sitä "pulttia"/anturia.. ite kun sen laitoin paikalleen, niin tuli huomattua että jos se jää liian kauas siitä magneetista, niin ei toimi.. Varmaan oot sen kummiskin irti ottanu, jos oot johdot tinannu tmv siihen kii.. jos ne ees siitä katkes/irtos.

Btw, vielä noista kahvoista, niin uudenmallin dt kytkinkahva menee tosiaan suoraan, ja vanhan mallin dt etujarrukahva lähes suoraan, vähän joutuu viilaamaan siitä päästä.. Uuden malliseen poraamaan uuden reiän, viilaamaan yms.. Vanhanmallin parempi.

Re: Beta RR-50

16.8.2012 21:46

[quote="Gogge"]Power filsuista ei oo kun haittaa.. ainakaan noilla vireillä. Jäykemmät kytkin jouset, ehkä isompi kaasari (19-21mm), ei pakollinen.. tietysti suuttimet yms säädöt kuntoon. Jos takana on vakio rissa.. tai about 50p niin sitten 13p eturatas. Jotkut myös puhunut, ettei noi airsalin ja lohkojen aukot oikeen satu kohdalleen, elikkä portaat voi dremelöidä pois, mutta jos ei tiedä mitä tekee niin kannattaa unohtaa.

Noilla vakiovireillä ei ole mitää ongelmaa power filtterin kaa. Minullakin samat virit ja power filltter kii silti toimii hyvin. Ei anna liikaa ilmaa

Re: Beta RR-50

16.8.2012 22:11

Joo mutta ongelmanahan on se että powerfiltteristä menee kaikki oravaa pienempi sisään.