Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.3.2012 0:35

Entäs jonku PV:n tai jotain uusenkan isompien pyttyjen yksrenkaiseia?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.3.2012 0:46

Mitta käteen ja netistä mäntien mittoja ihmettelemään.
Pv:n männässä puristuskorkeus muistaakseni 4mm liian korkea, useimpien uusenskojen männissä on myös tuo puristuskorkeus suurempi, kuin Puchissa. Toki sen saa pelaamaan sopivasti korottamalla pyttyä.
Jos ei aijo pakokanavaa korjata, niin minusta aivan turha ottaa sitä pyttyä edes käyttöön.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.3.2012 17:32

Etsikelin joskus itse myös korvaavaa mäntää 65 JPC:een, missä olisi tilaa takahuuhtelulle, eipä löytynyt.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.3.2012 18:15

Kiitos korjauksesta ihmiset, kai se se tehari pitänee hommata.

Vielä sellanen, että pitäisikö vakiopyttyä (imuaukkoa?) viilata että sais uuden kaasarin sopimaan, esim joku 14mm dellerto? Tai ylipäätään onko siinä säätöjen lisäksi muuta hommaa sovittaa se sinne?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

2.3.2012 18:31

Ei. Kyllä sen imuaukon nyt pitäs olla yli 14mm.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.3.2012 11:48

Smellyclaw kirjoitti:Kiitos korjauksesta ihmiset, kai se se tehari pitänee hommata.

Vielä sellanen, että pitäisikö vakiopyttyä (imuaukkoa?) viilata että sais uuden kaasarin sopimaan, esim joku 14mm dellerto? Tai ylipäätään onko siinä säätöjen lisäksi muuta hommaa sovittaa se sinne?



Empä usko että tarttis viilata kun omassa vakiopytyssä oli joku 12mm rööri kun oli 14mm kaasari ja hyvin toimi. Tietysti se vähäsen kuristaa mutta eikös tunan vakiopytty ole kuristus :D

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.3.2012 12:06

Kyllä se iso kaasari toimii siinä sylkässä vaikka olisi kuinka pieni rööri, mutta aina vaan toimii paremmin jos vähän avartaa reikiä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.3.2012 19:31

Mites jos mie haluisin Tunskaa akun ja DC sähköt niin toimisko ne tällein ku täs kaaviossa on? Ja oisko 6 vai 12 voltin akku parempi tähä tarkotuksee?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.3.2012 19:46

Kysytään nyt ensin, Miksi haluat tunaan akun? Mitä hyötyä siitä olisi? Ja akun pitäisi olla 6V, koska se valopuola lataa sitä akkua 6V jännitteellä.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

3.3.2012 23:54

No miehän haluisin tunaa akun että sais noi valot palaa tasasesti myös tyhjä käynnillä kun nyt tyhjä käynnillä ne ei meinaa palaa kovin hyvin. ja mie mietin sita 6 vai 12 volttii koska nytte se antaa tasavirtaussuuntaimen jälkee 12 volttii reilulla pinta kaasulla.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

4.3.2012 11:24

Kertokaa ny vaa miten mä saan ton puhaltimen ja vaihdepolkimen irti ku tarvii kuiteski putsata.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

4.3.2012 13:25

Retroilija kirjoitti:Kertokaa ny vaa miten mä saan ton puhaltimen ja vaihdepolkimen irti ku tarvii kuiteski putsata.
Puhallin on kiinnivauhtipyörässä muutamalla ruuvilla, vaihdepoljinkhan lähtee irti ulosvetäjällä.

deseiner kirjoitti:No miehän haluisin tunaa akun että sais noi valot palaa tasasesti myös tyhjä käynnillä kun nyt tyhjä käynnillä ne ei meinaa palaa kovin hyvin. ja mie mietin sita 6 vai 12 volttii koska nytte se antaa tasavirtaussuuntaimen jälkee 12 volttii reilulla pinta kaasulla.
Riittääkö amppeerit tuon jännitteen lisäämisen jälkeen? Nehän puolittuivat kun jännitettä nostetaan puolella.

Oletko kattonut jännitehäviöt kaikista johtimista mitä puolalta tulee? Itellä ainakin on jo niillä perussähköillä pienellä pintakaasulla ihan kirkkaat valot (jos nämä nyt koskaan voi kirkkaita ollakkaan), joten sulla voi olla jonkinmoiset jännitehäviöt siellä linjassa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.3.2012 16:57

deseiner kirjoitti:No miehän haluisin tunaa akun että sais noi valot palaa tasasesti myös tyhjä käynnillä kun nyt tyhjä käynnillä ne ei meinaa palaa kovin hyvin. ja mie mietin sita 6 vai 12 volttii koska nytte se antaa tasavirtaussuuntaimen jälkee 12 volttii reilulla pinta kaasulla.


Huoh, ajatko sinä tyhjäkäynnillä kokoajan? Et, vaan kierroksilla. Mitä helvetin järkeä laittaa akku? :roll:
Vilkkusetti on sitten eri asia

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.3.2012 17:37

no onhan tuo totta että niitä kierroksia on konessa mutta esim. liikenne valoissa ei kuulu tapoihini pitää kaasuu pohjassa -> takavalo ja etuvalo pimeinä, peräänajon vaara lisääntyy.

Ja jarruvalohan ois paremmin palava ja samal muut valot ei sammuis...

e: ja kaupunki ajossa ei ole paljoo kierroksia konees ja ois sillonkin kiva nähä missä ajaa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

5.3.2012 18:49

Takavalossa on myös heijastin. Ei ne valot sammu kokonaan, kyllä näkee autoilija hyvin mopoa.
Jarruvaloa ei tarvita, ajele vaan rauhassa.