Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.7.2013 19:25
Pystyykö tota kytkintä/vaihteita säätelemään ku ei millään taho löytää vapaata vaihdetta. (Niin pieni lohko vaihteistossa)
2.7.2013 22:33
Sama onelma... korjaantu ainaki itellä ku sitä kytkinvaijjeria laittaa vaan niin kireälle että ei luista yhtään jos vähänkin luistaan niin itellä ei onnistu vapaalle laitto (huom moottorin ollessa käynnissä)
Itellä vaan säätovara loppunut kokonaan tosta vaijjerista
pitäis keksiä joku patentti siihen.
4.7.2013 9:12
Mönki123 kirjoitti:Käykää kattoo kuvaa putkesta mun galleriasta... ja Moposportista löysin kytkinkahvan jarrukahva ei käynyt
miks jätit alkukäyrän maalamatta?
ois mun mielest parempi jos maalaisit senki.
4.7.2013 11:22
Niihä se oiski maalaan sen jossain tässä lomien jälkee ...
Itteeni vaa hirvitti ku toi oli nii paskane et jotain sille oli tehtvä,mut maalit on nyt täydellisesti kiinni ja siisti jälki siitä tuli. Onko toi alkukäyrä millään kii että saako sen vaa nykästyy tosta
4.7.2013 12:03
Ei oo varmaa tietoo mut sanosin että se lähtee vaa vetämällä ku irrotat ensin ne jouset siitä alusta. Itelläki ois sama homma eesä kuha toi tehari ny tulis.
4.7.2013 13:33
Siis se alkukäyrä lähtee kun putken jouset veke ja sen ilmankierrätin letkun siitä pois otat. Tietenki paisarin ja alkukäyrän liitoskohasta ne 3 pulttia veke että ne on erillään. Voihan sitä toki koko putkenki veke ottaa mut et taida tarvita kun sen alkukäyrän pois sieltä
4.7.2013 15:33
Lähteekse putki siis irti kokonaisena ku irrottaa hukkaputke ja sit ne jouset ja välipillin kiristime? En ite viittis alakaa pistää sitä osiksi.
4.7.2013 17:19
Ja sitten runkoon paisari on kiinni sellaisella kiinnikkeellä ainakin itsellä OLI kiinni mutta kiinnike on katkennut joten eipä oo enää
Selvennyksen vuoksi: Putken jouset pois, Hukkaputken (ilmankierrätin letku sydeemin) letku pois, välipillin kiinnikkeet löysäks että putki pääsee pois ja mahdollisesti paisari on viellä yhdellä pultilla tai kiinnikkeellä kiinni runkoon. TADAA putki on irti.
Näistä jutuista selviää aika hyvin ihan järjellä kanssa
kattelee vaan mikä on milläkin kiinni ja irrottaa kiinnikkkeet, jos ei lähde pois niin väkivalta peliin... Tää on mun toiminta tapa
4.7.2013 18:16
Joo, kiitos ohjeist
. Oon mää tosiaa irrottanu sen hukkaputken ku mää sen tukin ja kuria irrottaesa oon sen paisarin kiinnikkeenki irrottanu.
4.7.2013 18:23
Miten muuten tukit sen hukkiksen? (ilmankierrätin hapetin härpättimen) Ei mitään ihme puutulppaakaan voi iskeä sinne kun palais pois ja metallista minkään näköstä holkkia on vähän vaikea työstää ja itsellä hitsausvälineisiin on vähän vaikeampi päästä käsiks :/
4.7.2013 20:47
Mää laittoin siihe sellasen pultin/ruuvin kanta "ylöspäin". Siis kierreosa sinne pakarii päi. Kattoo vaa sit et se kanta o tarpeeks iso ettei tipu putkee
ja tukkii sen reiän hyvi. Ja sit laittaa sen letkunkiristimen siihe pultin kohalle et pysyy paikallaa. Hyvi o toiminu.
4.7.2013 21:07
Katalysaattorin lisäilmansyötön poistaminen ei vaikuta moposta saataviin tehoihin millään tavalla. Toki sen voi tukkia, mutta vakioputken kohdalla helpommalla pääsee kun antaa systeemin olla kiinni kuten se on tarkoitettukin.
4.7.2013 21:24
Siis tolla tavalla sitä lisäilman syötintä ei irroteta, vaa käytetää sitä putkee/letkuu irti. Ja mulla kyllä oli kovempi tehopiikki tukkimisen jälkeen.
4.7.2013 21:39
Ai ottaaks hm muka piikkiä?:D
4.7.2013 23:48
Maahantuojallaki ja no kaikki sanovat että kun sen härpättimen tukkii nii sitten ruvetaan oikeesti "TT" pyörää kutsumaan (voiko mopossa tätä täystehos sanaa käytää..)
Ja siis kyllähän tämä nyt varmasti jotain lisää tuo tehoja, joskin varmaan aika pientä...
Ja onhan toi nyt aika järkeen käypää kun mahdollisia palavia seoksia ei menekkään takasin sylinteriin (tai palomammioon mikskä sitä nyt hienoilla nimillä kutsutaan) vaan voi mennäkkin sinne letkuun.
Ja kyllähän nää nyt ottaa ihan samalla tavalla piikkiä kun mikä tahansa muukin pyörä
Vakioistahan nyt ei puhuta kun ei mikään vakiona ota oikeen piikkiä...