Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.8.2011 17:15
Mitä mahtaa tuossa 19mm "Jinke" vastaavassa kaasarissa olevan vikaa?
Vaihdoin alkuperäisen tilalle ja ei oikeen suostu käymään ryypylläkään. Kokeiltu neulasta kaikki kohat, mutta ei lähe käymään.
Säädöissä käyty siellä ja täällä.
Alimmalla sokalla "lupailee" ryypyn kanssa ja lähtee käytiin hetkeksi (huutaa, aaltoilee), kun laittaa käden ilmanotto aukkoon. Bensaa saa. Vastaa kaasuun jotenkuten. Ei pitäis olla missään imuvuotoa.
Kaasari on hieman porattu (?) ent. omistaja Jonnen tekeleitä, näyttää siistiltä. Suutinta en saanut irti et sais katottuu minkä kokonen.
25.8.2011 19:15
Tunkero kirjoitti:Mitä mahtaa tuossa 19mm "Jinke" vastaavassa kaasarissa olevan vikaa?
Vaihdoin alkuperäisen tilalle ja ei oikeen suostu käymään ryypylläkään. Kokeiltu neulasta kaikki kohat, mutta ei lähe käymään.
Säädöissä käyty siellä ja täällä.
Alimmalla sokalla "lupailee" ryypyn kanssa ja lähtee käytiin hetkeksi (huutaa, aaltoilee), kun laittaa käden ilmanotto aukkoon. Bensaa saa. Vastaa kaasuun jotenkuten. Ei pitäis olla missään imuvuotoa.
Kaasari on hieman porattu (?) ent. omistaja Jonnen tekeleitä, näyttää siistiltä. Suutinta en saanut irti et sais katottuu minkä kokonen.
Onko kantta avarrettu ollenkaan?
25.8.2011 19:35
On avarettu suppilon muotoinen 18mm ylhäältä mitattuna.
25.8.2011 19:39
aika selevä tapaus,porattu liikaa sivuttais suunnasta pääsee ilmaa luistin sivuilta menemään,nimimerkillä kokemusta on
ota kaasari irti anna luisti olla kaasarissa kiinni ja älä paina kaasua olleenkaan, katot sitten näkyykö valoa luistin sivuilta taikka liikaa alapuolelta.
25.8.2011 19:51
Kävin katsomassa niin sivuilta ei näy valoa mutta alhaalta on sellanen pieni lovi mikä päästää valoa ja on luistista.
27.8.2011 15:11
Mites päin nuo männänrenkaat laitettiin tohon mäntään?
27.8.2011 17:00
Oon avvaamassa ensimmäistä kertaa konetta koska meni tuossa tienpäällä vaihteet sitäluokkaan rikki että ei toimi ku 1 ja 2vaihe ennää :S edes vapaalle ei mee.. ajattelin purkaa koko konnneen samalla ku tuntuis muutenki olevan sen tarpeessa.
Saako koneen auki kun avaa kaikki mutterit lohkosta? Vai pitääkö magneetto ja kytkinkruunukin irrottaa tms?
29.8.2011 14:33
mikä on vikana ei lähde käyntiin bensaa ja ilmaa saa ihan hyvin ja kipinäkin on. mikä pitää olla katkojankärjen välys ? ja mitkä on venttiilien välykset? AAPUUVVA?
29.8.2011 16:37
Venttiilien välys on 0,05 mm
29.8.2011 18:04
tarkista että sulla on nokkaratas oikeassa asennossa! magneeton T sielä reunassa olevaan koloon ja sitte nokkarattaan O sielä reunassa olevaan koloon.
29.8.2011 19:04
Jos on kansi ollut irti niin ketjujako voi heittää 180asteella, jolloin ei käynnisty.
31.8.2011 21:34
oon vaihtamas kampiaksilan laakereita mutta on yks ongelma:
kuinka sen nokkaketjun rattaan saa kampiaksilasta irti? ja kuinka se ylipäätään on siinä kiinni? (lämpösovite?)
1.9.2011 23:13
Mä ainakin sain melko helposti ulosvetäjällä tai oli se nyt kyl aika tiukka. Muista merkata se asento se vaikuttaa nokkaketjuun. siis nokka-akselin ajoitukseen, sil ei ole mitään kiilaa.takaisin laittaessa
voi muuten tulla ongelmia sen jaon kanssa. toivottavasti ymmärsit
4.9.2011 12:12
-keulii- kirjoitti:jonioo kirjoitti:on?
nii eihän se putki sitten hirveästi vaikuta ainakaan minun tietääkseni
No tottakai suora ja avara putki on parempi kuin tukkoinen vakioputkilo. Ei siellä ihmeitä tehdä, mutta kyllä se tuo vauhtia ja ääntä lisää.
4.9.2011 15:21
miten saa kivasti otettua vanhat tiivisteet pois esim lohkojen välistä yms?