Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

19.3.2016 18:25

Oisko kytkin puolen stefa alkanut vuotaa ja polttais vaihteistoöljyä mistä savu?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

19.3.2016 18:36

notreal911 kirjoitti:Oisko kytkin puolen stefa alkanut vuotaa ja polttais vaihteistoöljyä mistä savu?

Voihan se tietysti olla, mutta ei tuo savu kyllä haise moottoriöljylle ja muutenkin vaikuttaisi oudolle että olisi just sopivasti alkanut samaan aikaan kun männän ja kaasarin vaihdoin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

19.3.2016 19:40

Ehkä sitten putki ahistaa, jos siellä on kerran jotain irtonaistakin ollut.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 13:06

Ootkos kokeillu tiputtaa neulaa ja siten räpeltää suuttimien kans?
Itsellä oireili samalla tavalla kun oli neula liian ylhäällä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 13:21

Samppa ☺ kirjoitti:Ootkos kokeillu tiputtaa neulaa ja siten räpeltää suuttimien kans?
Itsellä oireili samalla tavalla kun oli neula liian ylhäällä.

Pitää varmaan koittaa neulaa seuraavaksi, suuttimen vaihdoin eilen 90-> 85 ja otin ilmanputsarin kotelon päältä sen 3-reikäisen tötterön irti = toimii jo huomattavasti paremmin, toki pikkasen röpöttelee vieläkin yläkierroksilla. Pätkiminen kuitenkin loppui melkein kokonaan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 14:01

Jos sulla on tehoputki, 17,5mm kaasari ja huolehdit että kone saa ilmaa ( putsari hengittää ja kurit on pois ) 85 suutin kuulostaa minusta hieman pieneltä. 92 on veikkaukseni jonka läheisyydestä löydät sopivan koon.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 16:21

notreal911 kirjoitti:Jos sulla on tehoputki, 17,5mm kaasari ja huolehdit että kone saa ilmaa ( putsari hengittää ja kurit on pois ) 85 suutin kuulostaa minusta hieman pieneltä. 92 on veikkaukseni jonka läheisyydestä löydät sopivan koon.

Nii tuo itestäkin pieneltä vaikuttaa, mutta isommalla ei toimi yhtään. 90 tosiaan röpöttää ja pätkii niin maan perkuleesti täydellä kaasulla.

Airsal 50cc
dellorto phva 17.5
metrakit thrower

tekniikkana niinkun edellisellä sivulla mainittu ja vakio putsari/kotelo.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 19:04

Joku siinä nyt ahistaa, imu tai pakopuolella? Ota imuputki irti putsarista tai kaasarista ja kokeile. Jossei imupuolelta ahistusta löydy on sen pakko olla pakopuolella. Vakioläpät pitäisi tuolla satsilla vielä olla ihan ok. Toisaalta, olikos se niin että olit vaihtanut kaasarin? Epätodennäköistä mutta mahdollista että siinä on jotain "hämärää".
Jos se pätkiminen isoilla kierroksilla on kovin terävää, voisko olla kontaktihäiriö CDI-puola alueella joka aktivoituisi tärinästä?
Viimeksi muokannut notreal911 päivämäärä 20.3.2016 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

20.3.2016 19:11

notreal911 kirjoitti:Joku siinä nyt ahistaa, imu tai pakopuolella? Ota imukaula irti putsarista tai kaasarista ja kokeile. Jossei imupuolelta ahistusta löydy on sen pakko olla pakopuolella. Vakioläpät pitäisi tuolla satsilla vielä olla ihan ok. Toisaalta, olikos se niin että olit vaihtanut kaasarin? Epätodennäköistä mutta mahdollista että siinä on jotain "hämärää".
Veikkaan että se on nyt tuo putki mikä ahistaa, niinkun tossa aikasemmalla sivulla totesin niin männänvaihdon yhteydessä huomasin että paisarissa on jotain irti ja helisee/kolisee ravistettaessa. Mutta outoa kyllä silti kun vakio 14mm kaasarilla toimi ihan hyvin. CDI/Sähkövikaan en kuitenkaan usko koska tolla pienemmällä suuttimella toimii selvästi paremmin. Käytännössä nyt tuolla 85 suuttimella ei pätki enää ollenkaan, mutta pikkasen vielä rötää.

Tosiaan männän ja kaasarin vaihdoin viime viikonloppuna, jonka jälkeen on kyllä ollu tuskaista saada tuota toimimaan kunnolla.Uusi putki on seuraavaksi kyllä hankintalistalla kun alkaa olemaan melko roisissa kunnossa muutenkin tuo metrakit. Saa kuitenkin nyt jonkunaikaa odottaa että rahatilanne paranee.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.3.2016 21:42

Kasasin derbin ja lähin ajaa ni 50 m päästä kaasu hirtti sammutin ni kokeilin polkee käyntii ni puristukset hävinny ku pieru saharaan ja vaihteet klaksahta päälle mutta silti voi työntää normaalisti ni mistäköhän alotan kattoo?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.3.2016 9:35

Oisko vetoratas irronnut kampuran päästä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.3.2016 14:24

Onko muilla ollu ongelmia derbin bensatankin ja hanan liiyoksen kanssa? Kauheen pehmeetä muovia ja mulla yks jo haljennu siitä kaulan alusta ja vuotaa. Nyt uus tankki ja taas vuotaa joko siitä tai hanan ohi :/ Pystyykö tota vahvistamaan mitenkään ettei hajoais kokoajan?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.3.2016 16:06

Muovia voi "hitsata"/ paikata 2-komponetti muovimassalla.
Motonetissa:
Kuva

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.3.2016 21:31

Mikä johto se on siinä kaasarissa missä on liitin, siis sähköjohto? Joku lämmitysrele vai? Onko kovin tarpeellinen kun itellä se on vähän riekaleina ja vanha omistaja patentoinu sitä jollain silikonilla/muovimassalla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.3.2016 21:41

Mikäköhän vikana kun -05 vuotinen derbi ei lähe kylmänä käyntiin ilman et laittaa tulpan reiästä bensaa? Ja sit kun on ollu käynnis vähän aikaa ja sammuttaa nii lähtee ekalla polkasulla ja käy ihan nätisti. Lämpimänä starttaa hyvin.

Tulppa kyllä kastuu kun yrittää polkee käyntiin, mutta voiko olla että se saa liian paljon bensss kylmänä startatessa?

Moposta on otettu kurit pois, laitettu vapari ilmanputsari, 85 suutin kaasariin, mäntä vaihdettu ja uus 9 lämpöarvon tulppa . Käynnistysongelma ilmeni näiden muutoksien jälkee.