Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.4.2014 9:14
jeps noin mä sen ittekki ymmärsin:) mut kiitos avuusta.
22.4.2014 19:57
nyt apuja äkkiä ku mittarin asetukset meni vi#uiks... elikka ku menee sinne asetuksiin kahta nappia painamalla sitte oikeaa nappia niin siihe tulee numeroita ja kirjaimia niin mitä siellä pitäs olla että mittari näyttäs suunilleen oikein...... kyseessä on 09 mrt powerup
23.4.2014 0:02
Pistä numeroksi 1788
23.4.2014 20:48
kertokaaha tälle just rieju mrt pro power upin ostaneelle pojalle et mite sitä sais vähä kulkemaan ?
23.4.2014 23:18
Ensiks nyt kurit pois putkesta, siinä paisuntakammion ja alkukäyrän välisessä liitoksessa (Eli siinä on kuri + 2 tiivistettä, vissiin jollain hitsipisteellä kuri kiinni siinä putkessa.) ja pääsuutin kaasuttimesta kokoon 95-105 (6mm kierteet).
Välit vakiona taisi olla 11-62 (?), itse todennut 13-65 välitykset sopiviksi.
Imukaulankin koon voi vaihtaa niin kiihtyy vieläkin reippaammin, tosin rieju kiihtyy ainakin mulla todella pirteesti verrattuna muihin mopoihin. (Myös tyhjällä vakioputkella)
KORJATKAA jos olen väärässä tietojen kanssa, en nyt muista oliko 09 ja 10 vuosimallin putkessa eroa.
24.4.2014 9:01
Käykääs kahtoo mun riejua ja antakaa sille tykkäys jos tykkäätte
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=7 ... ef=m_notif
24.4.2014 11:25
Onko 115 suutin pikkusen liian iso kurittomalla putkella ja ilman ilmanputsarin kuria, paikalla ei halua kiertää oikeen röpeltää vaan mut ajos sitte ottaa kunnolla kierrosta, ja vaikuttaako väljä pytty siihen että pitää olla isompi suutin, nimittään viime kesänä oli koko kesä 115 suutin ja samat virit mut oli vähän väljä pytty..nyt porautettu
24.4.2014 21:50
Elikkäs ostin justiinsa riejun ja ajattelin kysyä missä kohtaa putkea kurit on ja sit minkä kokoset kierteet? Vielä lisäks että paljon mahtaa kulkea jos ottaa kurit pois ja vaihtaa suuttimen?
24.4.2014 23:38
Kurit on siinä alkukäyrän ja paisarin välissä.
siitäkin oli kyllä puhetta tossa muutama viesti aikasemmin Pelkällä kurinpoistolla ja suuttimenvaihdolla kulkee sen 52-54 ennen kun rajotin ottaa vastaan. Pitemmillä väleillä kulkee sitten enemmän.
Mitkä kierteet?
25.4.2014 15:23
K3du kirjoitti:Kurit on siinä alkukäyrän ja paisarin välissä.
siitäkin oli kyllä puhetta tossa muutama viesti aikasemmin Pelkällä kurinpoistolla ja suuttimenvaihdolla kulkee sen 52-54 ennen kun rajotin ottaa vastaan. Pitemmillä väleillä kulkee sitten enemmän.
Mitkä kierteet?
Siis kun on ainaki suuttimii mis on 5 milliset kierteet ja sellasii mis on 6 milliset kierteet niin kumpi?
25.4.2014 18:51
Jos siinä on alkuperäinen Dellun PHBN niin 6mm kierre. Kannattaa toki kurkistaa kaasarin mallimerkinnät ennen osien ostoa, varaosaliikkeissä osataan kyllä etsiä oikealla kierteellä oleva suutin kun ostaja vain tietää mistä kaasuttimesta on kysymys.
PS.edellistä viestiä ei tarvitse lainata. Suosittelen myös tutustumaan aloitusviestissä mainittuihin tietopankin linkkeihin, niissä on lisää tietoa kuristuksista.
25.4.2014 18:55
Mikäköhän mun riejussa on kun kastelee tulpan tosi helposti ja lämpiää liikaa. malli on europa ja on vielä vakio, koska sisäänajo.
29.4.2014 18:10
Nyt joku osaava kertoo. Mistä mahtaa johtua että kaasu pohjassa räpättää niiku ois rajotin, mutta ku mopo on rieju mrt europa jossa vakiona on rajottamaton cdi boksi. Jännitteensääjin on paskana, mutta vaikuttaako se asiaan?
29.4.2014 20:34
Mistä löytys kuriton imukaula MRT:eehen?
1.5.2014 13:44
Lexa__ kirjoitti:Mistä löytys kuriton imukaula MRT:eehen?
Googletat am6:seen imukaula ni pitäis löytyy sivui mist ostaa