Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.10.2012 19:40
Derbi Senda R/Sm X-Race Käynti ongelma
Mikä mahtais olla ongelmana kun ei oikein käynnisty ja käy kunnolla? Ihan kun ois bensa loppu mutta ei oo ja oon kyllä putsannu suuttimet ja vaihtanu tulpan mut ei auta, jos kellään on tietoo nii auttais.
10.10.2012 19:45
Liian pieni suutin? Putki tukossa? Onko jäähytysnesteet vähentyny? Jos on vähentynyniin palotilasa jäähytysnestettä ja ser tekkee sen että ei käy ja käynnisty kunnolla, joten kannentiiviste vaihtoon jos jäähynesteet vähentyny
10.10.2012 19:48
ilmanputsarin kunto, pien suutin/liian iso, varmaa oot ryypyllä kokeillu käynnistää
10.10.2012 20:03
siinä on nyt vakio suutin tai siis on aina ollukkin ja jäähdytin nestettäkin on mutta kerran pääsi vähän vähille mut täytyy kattoo.
10.10.2012 20:53
mikä vikana taas kun ei toimi kuin 1. 2. ja 3.vaihteet kun sain mopon kasaan? vähän masens
11.10.2012 0:23
Devis kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla Derbissä ongelma, kun ei suostu lataamaan akkua?
Eli se pitää ladata aina manuaalisesti piuhojen kanssa. Arvauksia?
Katso, että punainen johto on kunnolla kiinni jännitteensäätimessä.
11.10.2012 15:40
Tänään taas menin aamulla kouluun nii ei mitään ongelmaa käynnstyksessä ja sitte liikkeelle lähdetty niin se vaan tökkii, no mutta taas kotio tultuani koitin et miten se käy niin se vaan töksähtelee ja ei käy tasasesti ja aina kun se sammuu niin se puksahtaa pakoputkessa joten sinne pääsee palamatonta bensaa nii se johtaa siien et se ei saa kipinää nii mikä saattais olla vikana?
11.10.2012 17:29
'
Viimeksi muokannut TurboYhZ päivämäärä 11.10.2012 19:53, muokattu yhteensä 1 kerran
11.10.2012 19:46
Ongelma olis, että 2011 DRD X-Tremen etupumppujen stefat rupes vuotaan oikeen kunnolla, yllätys...Taitaa kuiteskin mennä takuuseen, mutta haluan silti vaihtaa tukevamman keulan eteen...Jos mahdollista? Eli minkä valmistajan pumput kannattaa ostaa, KYB vai Marzocchi ? Mieluiten "normaali-mallinen" kun USD maksaa liikaa:/ Käytettynä ostan muutenkin. Sitten, mitkä osat pitää uusia että sopii vanhan tilalle? Sopiiko vanha jarrusatula & levy yms...? T-Palat menee vaihtoon varmaan kans ? Saako Marzocchin Magnum keulaan vielä uusia stefoja jostain ?
E. Jos kummiskin löydän Marzocchin USD-keulan järki hintaan, niin saahan siihenkin uusia stefoja ?
Eli mikä noista on se keula, joka sopii parhaiten Derbiini ?
11.10.2012 22:06
Eli derbissä semmoinen vika, että kun käynnistää niin nostaa kierrokset tyhjäjäynnillä korkeelle ja pitää ne siellä vähän aikaa jonka jälkeen booaa ja sammuu. Pari kertaa kun käynnistää niin tekee näin. Mutta kun on pari kertaa käynnistänyt niin kierrokset nousevat vain vähän, jonka jälkeen laskee normaaliksi ja alkaa toimimaan hyvin eikä nosta kierroksia tyhjäkäynnillä.Mietin vain sitä että parin käynnistys kerran jälkeen toimii aivan normaalisti. Mikä voisi olla vikana?
11.10.2012 23:00
_niko_96 kirjoitti:Eli derbissä semmoinen vika, että kun käynnistää niin nostaa kierrokset tyhjäjäynnillä korkeelle ja pitää ne siellä vähän aikaa jonka jälkeen booaa ja sammuu. Pari kertaa kun käynnistää niin tekee näin. Mutta kun on pari kertaa käynnistänyt niin kierrokset nousevat vain vähän, jonka jälkeen laskee normaaliksi ja alkaa toimimaan hyvin eikä nosta kierroksia tyhjäkäynnillä.Mietin vain sitä että parin käynnistys kerran jälkeen toimii aivan normaalisti. Mikä voisi olla vikana?
Itellä teki samaa jonkin aikaa, kunne hoksasin et 'imukurkku' kaasarin ja imukaulan välistä haprastunut/ei kunnolla kiinni, joten repi ilmaa välistä ja kierrokset leiju. Tuo on helppo tarkistaa. Vika voi olla muussakin, mutta kannattaa toi tsekata ekana.
12.10.2012 16:31
mikä vikan derbis ku kierrokset ei mee yli 10 jos menee nii se käy pätkimää? ei ole kierrosten rajoitinta
12.10.2012 16:32
mikä vikan derbis ku kierrokset ei mee yli 10 tonni jos menee nii se käy pätkimää? ei ole kierrosten rajoitinta
12.10.2012 17:57
Suutin liian pien?
13.10.2012 12:59
Elikkäs ajoin eilen mopolla, kävin tankilla, 3km päästä (tuorevoitelu käytössä) yhtäkkiä nykäs ja sammu (todennäköisesti leipas?) no valuttelin mäkeä n. 100metriä ja polkasin käyntiin, ekalla käyntiin ajoin noin 300metriä ja alkoi pätkimään lopulta sammui. Ajattelin että meniköhän tulppa, no vanhalla tulpalla lähti käyntiin 20min odottelun jälkeen, savutti valkoista savua ja sitten rupesi pätkimään ja sammui. Pysyi käynnissä varmaan huimat 10sec. Uudella tulpalla ei edes käynnistynys.
Viritykset: alkukäyrän prikka pois, 85 suutin, kaasarin messinki levy poistettu, sokka 2. Alimmassa ja vakio putsari, (tulppa oli mustan ruskea kun otin irti)
Männällä ajettu 400 ja tankissa oli n 1% seokset ennen tankkausta, mikä viittaisi tuorevoitelun pettämiseen? Toisaalta normaalisti kun polkee digimittarin kierrosluvut nousevat, nyt ei. Eikö saa kipinää? Puristukset normaalit.
Täytyy katsoa pakoaukosta miltä mäntä näyttää ja vähän pytyn kuntoa. Mielipiteitä mikä saattais olla vikana?
E:
Vika tais löytyä: