Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.10.2013 22:17
Entäs mikkä venttiilin välykset 110cc 22/20venttiileillä olis hyvät nyt on imu 5 pako 6
29.10.2013 23:38
Pitom kirjoitti:Entäs mikkä venttiilin välykset 110cc 22/20venttiileillä olis hyvät nyt on imu 5 pako 6
se ei nii nuukaa oo kuhan ei naputa tai jää kantamaa. itenpitäny n 0,05- 0.10 näppituntumalla laittanu aina
nokan ajotus ois hyvä laittaa puoli hammasta merkin yläpuolelle vakio nokalla. jos se jää heittämään sen puoli hammasta. ja enkös minä aika selvästi sanonu että t merkki pitäis tulla kohalleen...
30.10.2013 8:00
Se viis satkuu o hyvä, paossa saa olla vähä reilu. On se kyl nii pieni väli et ite en lähtis ilma rakotulkkia säätää
31.10.2013 0:59
Saa sen näppituntumalla säädettyä, se 0,05mm on just sellanen että sen tuntee. Aloittelijan toki kannattaa rakotulkilla säätää.
1.11.2013 23:15
Oon kuullu juttua että nelarissa tehari ei vaikuta kulkupuoleen ja ite hommasin sellasen
alakauttasen putken mbfmotosta. Ite en oo huomannu parempaa suorituskykyä missään määrin vaikka vakioputkessa pitäis olla joku pillikuristin mutta tossa alakauttasessa ei pitäs olla mitää.
Vai onko se vaan niin että jotkut tuo mutta toi ei?
2.11.2013 0:23
Nelarissa, etenkin näin pienessä, putken tuoma lisäteho/-vääntö on hyvin pientä. Putkessasi ei ole mitään vikaa. Enemmänkin tarvikeputkista tulee tehohävikkiä, jos ei suutinta suurenneta yhtään, tosin se tehohäviökin on hyvin pientä.
Uuden putken kanssa paranee ulkonäkö (toivottavasti) ja "persdynossa" tulee lisätehoa, enemmän ääntä=enemmän tehoa.
4.11.2013 23:45
Kun puhutaan 4tahdista ni onko totta että kun ajotuksia säädetään ni vauhtipyörän asento voi olla 3kierrosta väärin? Jos on niin mistä tietää että milloin vauhtipyörä on sytytys kohdassa jos se ei sytytä jokasella pyörähtämisellä ja että milloin nokka-akseli on sytytys kohdassa?
5.11.2013 0:28
kyllä ne näissä sytyttää joka kierroksella eli antaa myös hukkakipinän
ja millä sen muka 3 kierrosta voisi väärin saada?
8.11.2013 16:41
Ei sitä kolmea kierrosta väärin voi saada, mutta kierroksen väärin voi. Sulla pitää ola mäntä yläkuolokohdassa kun säädät venttiilejä. Jos näin ei ole niin 180 astetta väärin.
8.11.2013 20:09
eihän 180 astetta väärinkään ole kuin puoli kierrosta? ainahan se yläkuolokohdassa on kun vauhtipyörässä merkki kohdallaan, eli miten sen voi väärin saada
9.11.2013 1:29
No sillälailla että nokka on 180astetta väärin. vauhtista et sää väärin, vaan se kun on yhteydessä nokkaan niin nokan voi laittaa 180 astetta "väärinpäin".
9.11.2013 23:23
hmm mitäs tuossa skyteam mankissa kun ajattelin laittaa timeless pitbike tangon mut mitkä kiinnikkeet sopii siihen voisko joku linkata ?
10.11.2013 0:54
Laitoin sulle yv kiinnikkeistä.
10.11.2013 3:14
Onkimato kirjoitti:No sillälailla että nokka on 180astetta väärin. vauhtista et sää väärin, vaan se kun on yhteydessä nokkaan niin nokan voi laittaa 180 astetta "väärinpäin".
en kyllä tajua vieläkään mitenkä sen niin saa
jos nokan laittaa oikeeseen merkkiin ja vauhtipyörän niin silloinhan se on oikein, ja seuraavalla kierroksella nokan merkki näyttää taaksepäin ja seuraavalla taas merkin kohdalla, miten se voi muka väärin mennnä?
10.11.2013 10:18
Sillä tavalla, ettet katso onko nokan merkki kohdallaan, vaan tarkistat kohdan pelkästään vauhtipyörästä. Silloin nokka-akseli saattaa jäädä puoli kierrosta väärään kohtaan (pakoventtiili auki, melko epätodennäköistä siis).