28.8.2011 22:47
Topsa- kirjoitti:Jos muutamalla kumivasaran lyönnillä irtoaa niin sehän on sen merkki että on liian löysästi ollut kiinni vauhtis. Mulla pitää olla kaks ruuvaria vänkäämässä ja kunnollisella vasaralla napauttaa kampuraan niin irtoaa.
28.8.2011 23:17
TooByAas kirjoitti:Kaikki nuo teharit sopii. Niissä on paikka holkille mihin saa joko 25mm tai 28mm holkin. Eipä taida yhtäkään teharia olla tehty pelkästään 25mm pakoaukkoiselle pytylle.
29.8.2011 16:31
Lepuska, käytä järkeäsi mitähän tarvii irrottaa jos sähkövekkaita ruvetaan kattelee Jos sinulle sanotaan että vaihda autoos akku kun se on sökö, niin ootko jo hetioistis kyselemässä että tarviiko ottaa öljypohjaa irti
29.8.2011 16:59
29.8.2011 17:59
29.8.2011 18:09
29.8.2011 18:11
Topsa- kirjoitti:Kyllähän se isommaksi saanti onnistuu mutta vähän vittumainen pienentää sitä holkkia toisella holkilla
Lepuska94 kirjoitti:Millainen ulosvetäjä pitäis ostaa? Ja mitäs kaikkea mun pitää ottaa irti että saan tuon vauhtipyörän irti ja staattorin näkyviin?
29.8.2011 18:23
29.8.2011 19:57
TooByAas kirjoitti:http://www.motot.net/talli/kuvat/o/2/14101/536601_full.jpg
Joko selviää Jompikumpi noista kuvassa näkyvistä holkeista laitetaan putkeen kiinni, niin se menee 25mm sekä 28mm pakoaukkoiseen pyttyyn!
Lepuska94 kirjoitti:
Pistin sen "talttapään" CDI poksiin tulevaan vihreään johtoon, ja sitten virtakynän yläosan metallin pistin maihin, ja virtakynän valo syttyi? Eli tuleeko virta CDI boksiin asti?
Millään muulla johdolla ei syttynyt valo kuin sillä vihreällä, kokeilin ne kaikki 4 CDI boksiin tulevaa johtoa läpi, ja vain tuon vihreän johdon kanssa valo syttyi..
29.8.2011 20:17
Älä ainenkaan polje sitä mopoas, voi nimittäin palaa se sulakepolttimo tuosta kynästä, yleensä ovat maks. 230V kestäviä..
Virtamittari ois kätevämpi, siitä joka johto piippauspuolella läpi, ja takarenkaasta pyörittämällä kattoo miten antaa kipunaa,eli siis piippaa.
Kutonen päälle, pyörittämään hissukseen että kerkee laskemaan vauhtipyörän liikkeet millon on kampiakseli tehnyt täyden pyörähdyksen, sillä saa selville aika hyvin missä kohin antaa kipinän.
Mutta kannattaa edelleen varoa näppejä, antaa kivat tykytykset muuten
29.8.2011 21:16
29.8.2011 21:22
Lepuska94 kirjoitti:Älä ainenkaan polje sitä mopoas, voi nimittäin palaa se sulakepolttimo tuosta kynästä, yleensä ovat maks. 230V kestäviä..
Virtamittari ois kätevämpi, siitä joka johto piippauspuolella läpi, ja takarenkaasta pyörittämällä kattoo miten antaa kipunaa,eli siis piippaa.
Kutonen päälle, pyörittämään hissukseen että kerkee laskemaan vauhtipyörän liikkeet millon on kampiakseli tehnyt täyden pyörähdyksen, sillä saa selville aika hyvin missä kohin antaa kipinän.
Mutta kannattaa edelleen varoa näppejä, antaa kivat tykytykset muuten
Polkasin jo, ei se vielä hajonnut. kiitos vinkistä kuitenkin Ja anto ihan kivan tällin sormille
pitääkö mun nyt käydä virtamittarilla kokeilemaan kaikkia johtoja, kun vain vihreällä valolla syttyi se valo? Eli ei tulis muille johdoille virtaa.. Ja kokeilin vihreän johdon viimeisenä, eli virtakynän sulake ei voi olla poksahtanut muita johtoja kokeillessa No, jos kerran sanot niin, niin teen niin
Tartteeko noita pyörähdyksiä laskea, ja miettiä sitä milloin antaa kipinän? Koska minulla ei ole mitään hajua missä kohtiin sen kipinän pitäisi tulla, jos se edes tulee.
Eikös sen alkuun voisi kokeilla kaikki johdot läpi, ja riittäisi kunhan jossain vaiheessa tulisi virtamittarista piippaus? Vai onko juju juuri siinä, että kipinän pitää tulla tiettynä hetkenä, muuten staattori, cdi tmv. on rikki?
E: Jos nyt jokin johto ei anna piippausta missään vaiheessa, voin alkaa suoraan etsimään vikaa vauhtipyörän sisältä?
Nyt kävi se mitä eniten pelkäsin, eli sähköinen vika En tajua sähköistä yhtään mitään..
Virtamittarin saan huomiseksi kaverilta lainaan, mutta en edes osaa käyttää sitä.. Eli tuskinpa tulee onnistumaan mun kipinän mittaukset
Jos tuo Staattori yms. vauhtipyörän seutu ois kunnossa, eikö mun pitäis saada tälli jokaisesta neljästä johosta jotka tulee siihen cdi boksiin? Kun nyt sain vaan yhestä niin eiköhän se vauhtipyörän sisusta ole rikki
29.8.2011 21:48
Topsa- kirjoitti:No eihän noissa ole eroa paljoa helvettiäkään, puoltoista milliä per sivu Eriasia jotain derbin putkeen ruveta lisäholkin kanssa passaamaan
29.8.2011 22:58
30.8.2011 1:22