Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.6.2013 4:39
Itellä olis tässä lähiaikoina tarkotus lyödä rahatilanteen salliessa MRX:ään joku 70cc-80cc pytty, isompi kaasari ja mahollisesti toinen tehari kun nyt metrakitti, niin kysymys olis että tietääkö kukaan kestääkö nuo motoforcen kampurat mitään(esim
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/7137) ?
Kun en ees lähde yrittämään tuolla vakiokampuralla kun kaveri oli pistänyt 70cc airsalin kiinni ja lähtenyt vakiokampuralla ajamaan niin oli 5km ajon jälkeen kiertokanki pettänyt..
Ja laakereita varmaan kannattas myös vahvistella noilla vireillä jo, riittääkö c3 vai kannattaako laittaa c4 ja onko noitten hinnoissa minkäänlaisia huomattavia eroja?
27.6.2013 5:39
Suosittelisin kampuraks doppleria, ne kestää kovempaaki viritystä todella hyvin. Ja jos tehoa haluut irti ni älä mihinkää 70cc airsaliin sorru, siitä ei lähe parhaimmillaankaan kun 12-13 HP samantien vaan malossi mhr team 80cc, vaikka 28mm dellorto ja vaikka turbokitin tehari + vaatii kisasähköt ni kyllä lähtee ku hauki rannasta
Oon kuullu että tolla setillä ois saatu moposta irti 26hp ja huippuja sen verran että pystyt ohittelemaan vaikka moottoritiellä
että jos lompakko kestää ni siitä vaan mopo kulkemaan
27.6.2013 16:31
Ei lompakko ihan kestä virittää mhr tasolle
Ostan todennäkösimmin käytettynä viriosat jos sattuu löytymään hyväkuntosta kun ei rahatilanne millään salli ostaa kaikkea uutena ja viriosien kanssa pitäs olla vielä rahat vahvistaa ainakin sitä kampuraa, enkä minä sitten älynnyt kesätöitäkään hankkia että olis jonkinlainen tulonlähde, nyt pitää koittaa myydä kaikkea turhaa ja vanhaa pois
Onko kellään mitään tietoa mistä vois saada mahdollisimman halvalla noita vahvistettuja kampuroita?
27.6.2013 17:46
Saksasta nuo tuntuu tilailevan, nettikaupan nimeä en tähän hätään muista mutta kyllä se täältäki topicista varmaan löytyy kun vähän kaivaa
1.7.2013 1:10
Mitäs viriä laittaisi riejuun kun ei tunnu tehot ja vauhdit riittävän? Elikkä kyseessä Riejun Mrt vuosimallia -11. Alkukäyrän kurin reikää suurennettu ja suutin vaihdettu kokoon 98, vakioväleillä (11-62) huiput karvan alle 65. Ilmanputsarin reikälevyn otin pois kerran mutta ei auttanut mitää, tuntui jopa että tehoja katosi hiukan (liian pieni suutin?). Laitoin sen takaisin paikalleen silloin.
Eli jotain pitäsi tehdä jotta lisää tehoja ja vauhtia tulisi. MItes jos laittaisi vaikka 13 piikkisen rattaan eteen, niin söiskö kiihtyvyyttä paljon ja paljon nousis huiput? Ja mitään uutta pyttyä, putkea, kaasaria en osta. Mitä kuristuksia tästä vielä löytyy ja miten saisi ohitettua helposti?
1.7.2013 2:39
Eikös siinä ole EFI merkkinen rajotettu CDI boxi? Sen voit porata ettei rajota enää kierroksia. Itsellä ei ole ratastuksesta paljoa kokemusta mutta muistan lukeneeni jostain että 1 piikki lisää eteen = +5km/h, en sitten tiedä miten paikkansa pitävä tuo on.
Tuossa ohje EFI boxin poraamalla ohittamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=klh10P3qBBMJa vaikka sanoitkin että et uutta putkea meinaa laittaa, niin sillä putkella on huomattava merkitys, teharilla ajaminen on ainakin omasta mielestä paljon nautinnollisempaa kun piikin nappasee.
1.7.2013 11:42
Se eturattaan vaikutuskin riippuu myös takarattaasta
esim 52 takarattaalla mulla nous huiput 7km/h per piikki edessä ja nyt 62 rattaalla 5km/h. Ja täältä voi käydä laskurilla kattomassa noita nopeuksia, ite oon tätä käyttäny ja hyväks havainnu
http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php#oljy En muuten suosittele liian raskaita välejä koska kiihtyvyys ja vääntö alkaa kärsiä. Ite harrastan jonkin verran keulimista ni tykkään käyttää ihan vakiovälejä 11/62
ja kyllä mulla ainakin mrx:n vakioputki ottaa pienen piikin 7000 rpm jälkee
ei se suuri oo mut kyllä sen huomaa.
1.7.2013 14:07
Meneeköhän tuohon rieju mrt:een toi Step Twon imukaula jonka olisin tilaamassa scatterilta? Ja tuoko miten vääntöä/kiihtyvyyttä lisää, et kannattaako ostaa kurittoman putken kaveriksi.
5.7.2013 21:35
mihinköhän toi EFI boksi rajoittaa???
5.7.2013 22:50
Menaatko mihin kierroksiin ? 3250rpm
13.7.2013 22:28
EFI taitaa rajoittaa siihe 9000rpm
14.7.2013 19:35
Mrt -11 EFI rajottaa kyllä 3250, muista en sitten tiedä
14.7.2013 19:43
3250 rpm on vaa vähän yli tyhjäkäynnin?
14.7.2013 21:39
No en tiiä
Se 3250 rpm lukee siinä samassa "tarrassa" kun runkonumero... En tiiä meinaako se sitte just tyhjäkäyntiä
14.7.2013 21:55
Veikkaan että se liittyy siihen melumerkintään joka siinä vieressä on. Omassa mrx:ssä lukee siinä tarrassa 85 dB at 3300 rpm, eli kertoo että ääntä lähtee 85 desibelin verran kun kierrokset on 3300 kohalla. Taitaa joka riejussa jossa on jonkin sortin rajotettu boksi, ottaa rajotin vastaan siinä 9000 rpm kohalla.