Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.5.2015 13:42
Onhan mäntä varmasti oikean kokonen ettei ole liian pieni?
21.5.2015 14:24
Proxin mäntä kokoa 40,30 ja 14tkm ajettu vakio sylkkä joten eikö pitäis olla sopiva?
E: vika löytyi löysällä olevista kannen muttereista...
Viimeksi muokannut leis päivämäärä 21.5.2015 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran
21.5.2015 16:30
Menikös multa nyt dt:stä akku vai sulake? Multa on lähteny toi etujarrun valon johto irti eli se ei toimi. Eli kaikki tapahtu näin että mopossa oli virrat päällä(ei ollut käynnissä) ja käänsin tankoa niin että tuo johto osui etupumppuihin ja tuli pieni kipinä ja mittarista hävis valot. Laitoin virrat pois ja takas ja alko palaan moottorinvikavalo. Mopon käynnistin ja huomasin että takavalo ei toimi eikä takajarrun jarruvalo ja takavilkut palaa ja vilkkuu millon mitenkin. Ja mittarissa kun painaa ei näkyy se että valitseeko enduro vai smoto ja valitsen smoton niin mittari herää henkii ja edelleen palaa moottorinvikavalo. Kun painaa mode näppäintä ja ettii sen kohdan missä näkee onko akussa virtaa niin se menee 1-4 palkkia edes takaisin. Eli onko nyt akku saanut oikosulun siitä ja hajonnut? Harvinaisen huonosti selitetty mutta kysy jos et ymmärtäny jotai
D ja apua tarviin todella nopeesti :/
23.5.2015 15:52
Heipä hei taas.
Dt puskee vieläki ihan kunnolla bensan/öljynseosta.
jos väänät kaasun pohjaa niin putken päästä tulee sitä ihan kunnolla. Oon vaihtanu staattorin, cdi, ilmanputsarin,tulpan ja eri kokoisia suuttimia testaillu. olen testannut myös pienillä seoksilla että loppuuko vuotaminen, mutta ei auttanut... ja semmmonen asia viellä että sit jos otat paisarin irti niin paisariin on menny myös jonkin verran pensaa ja öljyä, kun kääntää putkea niin ne valuu pois.
24.5.2015 0:00
juhmuli kirjoitti:Heipä hei taas.
Dt puskee vieläki ihan kunnolla bensan/öljynseosta.
jos väänät kaasun pohjaa niin putken päästä tulee sitä ihan kunnolla. Oon vaihtanu staattorin, cdi, ilmanputsarin,tulpan ja eri kokoisia suuttimia testaillu. olen testannut myös pienillä seoksilla että loppuuko vuotaminen, mutta ei auttanut... ja semmmonen asia viellä että sit jos otat paisarin irti niin paisariin on menny myös jonkin verran pensaa ja öljyä, kun kääntää putkea niin ne valuu pois.
Ootko kattonu missä kunnossa läpät on?
24.5.2015 22:24
Osaisko joku auttaa kun detsissä tollanen ongelma et kytkin ei irrota kunnolla. Vaijeria oon kiristäny niin paljon ku kiristyy mut ei silti oikeen taho toimia. Pysyy paikallaan jos käynnissä ja kytkin pohjassa mut jos yrittää sammuneena työntää niin et ykkösvaihde silmässä ja kytkinpohjassa nii ei liiku todellakaan hanakasti ja kuulee et moottori pyörii mukana. Mitäs pitäis kokeilla, voiks vika olla öljyissä tai siinä et tappi on jotenki huonosti paikallaan?
27.5.2015 8:48
Moro! Osaisko kukaa kertoo mikä ois deetees ku tekee tällee, että menee vapaalla päälle iha hyvin ja ottaa siin kieroksii oikein hyvin, mutta sitte kun tarjoon vaihetta ni ei kuulu mitää muutaku kluks ja vehe sammuu? Tulppa ollaa kyl mietitty mut seki on kyl sellai et iskee kipinää ja ei näyttä sillee olleen rikki... Kiitti jos valmiiks
27.5.2015 12:37
Kato ettei se seisontajalan tunnistin ole rikki . ota sille menevät johdot siitä tunnistimesta irti ja kolvaa yhteen.
28.5.2015 21:29
Akku ei lataa, missä vika? Akku on uusi, johdot ei ole rikki ja jännitteenasäädin uusi.
Putki oli toissapäivänä puolillaan bensaa. Läpät tarkistin, mutta onko vika nyt bensahanassa vai jossain kaasarin pikkuosassa? EDIT: neulaventtiili ja muut pikkuhärpäkkeet kunnossa myös.
30.5.2015 14:02
Miten saa öljyn/bensan varoitusvalon sammumaan mittaristosta, kun molemmat anturit ovat poistettu? Pitääkö piuhaan laitaa joku vastus tms?
31.5.2015 19:28
Moro. Tossa dt oli pari päivää pukilla pyörät irti ku maalasin jarrulevyn keskiosia, noh sitte heitin kaiken taas takasi kii ja laitoin käyntii nii kävi ihan hyvin tyhjäkäynnillä ja sitte ku lähti liikkeelle tuli paljon savua putkesta ja laitoin kakkos vaihteen päälle nii rupes pätkii ja lopulta sammu... Sitte oli onglemaa käyntiin lähdös ja ku taas pääsi liikkeelle nii sama juttu. Tämän jälkee ei sitte pysyny käynnis tyhjäkäynnillä ja jos nostaa kunnolla kierroksia nii sammuu.
Mikähä on ongelmana?
Edit: Vaihdoin tulpan nii rupes toimimaa taas.
Viimeksi muokannut Fäppi päivämäärä 1.6.2015 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
1.6.2015 16:29
.
Viimeksi muokannut Djäbs päivämäärä 23.10.2016 3:04, muokattu yhteensä 1 kerran
6.6.2015 2:12
Kertokaas mikä on ku dt kuumenee toosi kuumaks pienen ajon jälkeen
kiinni leovince ja 102 suutin porattu moric
6.6.2015 9:52
Missähän vika kun Dt ei ota yläkierroksia ja vaihteistoöljyissä jäähdytysnestettä seassa. Vaihdoin vesipumpun tiivisteet. Kaasari putsattu moneen kertaan. Neulan sokkaa kokeiltu eri korkeuksiin. Bensahana vaihdettu kun näytti että ei toimi ja kaasari tulvisi. Tulppakin vaihdettu ja vaahtomuovinen ilmanputsari huollettu. Mitähän seuraavaksi yrittäisi? Toimi aiemmin ihan ok.
6.6.2015 23:06
Mikä on ku normaalisti ajaa matkaa nii tulppa kestää vuosia mut sit ku vähä kikkailee ja dt lämpenee vähä normaalii enemmä nii tulppa menee rikki. Ei heti vaan tyyliin seuraavana päivänä. Ek koskaan ajossa vaan sillon kun käynnistää seuraavan kerran niin rikki.