Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.12.2012 1:11

Voihan sitä kaikenlaista koittaa, mutta tulpan lämpöarvolla ei pitäisi olla mitään tekemistä käyntiinlähdön kanssa. Jos et tiedä että lämpöarvo on pielessä, älä muuta sitä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.12.2012 2:13

Elikkäs mikä voisi olla detsissä vikana kun etuvalo palaa todella himmeästi? pienillä kierroksilla palaa todella himmeästi ja kun kierroksia nostaa niin kirkastuu vain hieman. Takavalo palaa aivan normaalisti. kesken ajon "himmeni" tuo valo. Voiko kenties olla staattorissa vikaa? Kaikki liittimet sekä polttimo on kunnossa ja mopon muut sähköt toimii täydellisesti.. :eek: mutta jos koko staattori olisi ihan nuuskana niin eihän kipinääkään tulisi? :D

Sv: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.12.2012 9:24

Mitä lämpimämpi tulppa sitä huonommin lähtee käyntiin, mutta niin pieni ero jos vaihtaa 8-10 nii ei pakosti huomaa mitään ku laittaa käyntiin. Huono tulppa vaikuttaa enemän.


Toi valosta homma kato että liittimet valoon sa kunnolla pintaa ja että maadoittaa kunnolla.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.12.2012 18:56

jännitteen säädin paskana todenäköisesti

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.12.2012 21:25

johku johtu vaa huonossa kunnossa... Akku olis aika nopeesti tyhjä jos ei toimi

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 19:16

Minkäs kokosia suuttimia jengillä on kurittomissa detseissään kiinni? Pitäisi tietää joku suuntaa-antava edes, kun ei toi laite suostu toimimaan. Itse koittanut nyt vapariputsarin kanssa 105-115, mutta käynnistyy n. sekunniksi ja hyytyy sitten... Ja vakioputsaria ei enää ole.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 19:48

98 kesällä ja 102 talvella. Ja vakioputsari.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 20:20

Siis mikähän vittu tossa mun detsissä sitten on.... :paha:

Nyt 115 suutin, käy sekunnin ja hyytyy heti. Vituttaa kun ei pääse ajamaan ja joutuu ulkona tekemään :( Epätoivo alkaa iskeä. Tää ei varmaan selviä ikinä tuntuu jo siltä. Kaikkea yritetty, millään ei toimi.

Mistä johtuu, että mopo käynnistyy ja sammuu heti ??

edit. 05 dt kyseessä, missä sijaitsee bensansuodatin ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 20:44

Ootko kokeillu laittaa tyhjäkäyntii vaikka täysille? Ja käynnistät ryppy päällä niin ettet anna kaasuu. Tai kokeile laittaa tulpanreiästä bensaa. Itel oli 115 kurittomana (vakioputsaril).

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 20:48

Joo koitin laittaa tyhjäkäynnin ihan täysille ja startata. Kävi hieman pidempään 2-3sek... :lol: Ja sitten sammui.

Mulla oli aiemmin Leovincen teharin kanssa ja vakioputsarilla 110 suutin ja toimi loistavasti. Sitten laitoin tyhjän putken ja kävi rikkaalla. Pitäiskö kokeilla vielä 120 suuttimella miten käy, kun on kuitenkin toi vapariputsari?

Sv: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.12.2012 22:20

Kato että putsari ei oo jäätyny ä. Jos ryypyllä ei lähe käyntiin nii pienempää suutina ja kato tulpan kunto!

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.12.2012 18:22

Kertokaapa mikä DT:ssä vikana kun lähtee kyllä joka polkasulla käyntiin mutta pysyy vaan pari sekunttia käynnissä ja sitten sammuu?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.12.2012 19:45

Jos kertoisit ekana kokoonpanosi niin olisi helpompi neuvoa, mutta todennäköisesti tarvitsee isomman suuttimen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.12.2012 20:48

Ihan vakio on

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

13.12.2012 21:27

Mikäs vois olla kytkimes vikana kun ei irrota tarpeeksi silloin kun vaieri on oikein säädettynä, no kokeilin kiristää vaieria niin että siinä ei ole ollenkaan välystä kytkintä painaessa jotta kytkinkahva painuisi syvemmälle silloin kykin ei ottanut ollenkaan muutakuin vasta ihan lopussa ja mopo sammui lumella eli kytkintä ei pystynyt luistattamaan yhtään, kytkintappi ei nouse koska siihen olen tehnyt patentin eli olisko nyt sitten kytkinlevyt päässy kulahtamaan?