25.2.2012 21:21
25.2.2012 23:40
26.2.2012 1:15
28.2.2012 18:22
28.2.2012 18:25
28.2.2012 20:10
Retroilija kirjoitti:Ny on pytty porattu. Onks tol männäl välii kummi päin se menee ku ei oo nuolta? Miten lukkorenkaiden pitää olla? Millä mä saan vanhan männäntapin irti?
28.2.2012 22:10
28.2.2012 22:22
28.2.2012 23:04
Smellyclaw kirjoitti:On itellä toi super sport, ja pakoputkessa pitäis olla "kuri", vissiin semmonen sisenevä kapeampi putki tai vastaava. Niin onko se siinä alkukäyrässä, vai äänenvaimentimessa (lopussa)?
Ja, vaatiiko kaikki tollaset viripytyt lohkojen avartamisen? Esim. http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinterisarja-airsal-puch-p-3751.html, jossa 45mm halkasija, vaatii.
28.2.2012 23:07
28.2.2012 23:16
Oikeastaan pakoputki kokonaisuudessaan on kuri. Myös kaasutin, imukaula, sylinteri ja kansi toimii kurina. Käytännössä kaikki vakiohilppeet, paitsi alakerta toimii kurina.Super Sportissa ei ole kuristuksia putkessa tai muuallakaan, se on suomalainen mopo ja alunperinkin tehty täkäläisiin sen aikaisiin sääntöihin sopivaksi.
Kuten P U C H sanoi, metra ja autisa on ainoita mitkä menee ilman avarrusta. Muissa 50 pytyissä on helmat sen verta paksut että täytyy avartaa, tai vaihtoehtoisesti täytyy pytyn helmoja ohentaa.50 cc sylinterit ei vaadi lohkojen vartamista, isommat 65-75 cc sylinterit vaatii, koska sylinterin helmojen halkaisija on isompi, ettei mahdu muuten paikalleen.
Tai sitten ostaa pelkät lohkot. Jättää noi nykyset lohkot alkuperäsiksi, ja avartaa niitä toisia.Osta toinen moottori ja istuta tuo 65, itse tekisin näin ilman että pilataan alkuperäistä konetta.
28.2.2012 23:19
28.2.2012 23:31
28.2.2012 23:41
28.2.2012 23:45