Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

11.4.2011 22:57

Eh, miksi täällä jauhetaan kiinan kakstahdeista kun olen kokoaan puhunut nelareista :D Noh väliäkös tuolla.

Ja mainittakoon uudelleen, että en ole kyllä yhtään derbi/gilera/mitä tahansa vitun kakstahti paskaa nähnyt nelitahtisena. Vai kenelle Motoross oikein puhuit? Ei oikein ota tuosta viestistä selvää tai sitten olen vain väsynyt 8)

Kyllähän minulla jakoavain pysyy kädessä kun on sen pitänyt pysyä ennenkin. Varauksella tuohon skootteriinkin on saanut suhtautua mutta positiiviseksi yllätykseksi se on toiminut helvetin hyvin kun on vaan huoltanut ja mutterit kiristänyt. Ja asennehan on se ettei mopot ole ajamista vaan rassaamista varten. :seko: Ja tekemällä oppii. ei tuon mopon arvo nyt se suurin huolenaihe ole vaan se että olisi arki-iltaisinkin jotain tekemistä ja saisi joskus jopa ajaakkin :P

11.4.2011 23:26

Tämä viesti on piilotettu käyttäjältä comanche888
Viimeksi muokannut alj päivämäärä 29.12.2014 19:17, muokattu yhteensä 1 kerran

12.4.2011 0:48

Veikkaisin, että Masai DB50 kyseessä.

12.4.2011 12:58

Tolle käyttäjälle nimeltä "R3VO" ilmeisesti vastasin. :lol: Ja joo, itellä olis kans toi että pitäs hommaa nyt joku mopo just tekemistä varten, mutta kyllä sil ajaakin pitäs voida. :)

13.4.2011 15:33

moro! aattelin tän nyt tänne sitte pistää että oon noit roxei katellu ja miettisin et mimmosii nää mahtais olla http://www.nettimoto.com/yamaha/aerox/1100912 http://www.nettimoto.com/yamaha/aerox/1099113 noit kahta oon miettiny, kumpi ois parempi? (varmaan molemmat ihan hyvä kuntosia koneen puolesta?) helvetin komeita ainakin :) niin ja sitte että eiks toi sinine ollu tos syksymmäl myynnissä ja sillo siin luki 10 000km ajettu ja nyt siin sit on toi 5000 :roll: mut en nyt varmaks sanois niin että oisko kumpikaan noist kannattava ostos?:D ettei iha heti käsii hajois... ku ei noist tiiä pal on sit oikeest ajettu :lol: edit: nyt on kyllä skoba mutta mitäs siitä ;)

14.4.2011 14:57

Toi punanen ois noista parempi;)

15.4.2011 8:40

ite ottasin ehkä ton punasen, jos täytyis valita. kerrotaan paljon paremmin mitä on tehty/uusittu.

15.4.2011 20:56

Voiko joku avulias seljentää minulle onko rieju rrx ja yamaha dt jarruissa ja iskarissa/keulassa mitä eroja??? Tarvin nopeet vastaukset kun ehkä huomen mopoo hakee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kiitos etukäteen vastanneille.
Ps. onko paljon teho eroja kurittomana et onko esim dt tehokkaampi vakioputki

15.4.2011 22:14

Jos ihan normaali rrx malli on niin keula on täysin sama paioli!

16.4.2011 11:00

Juu, samat Paiolin pumput niissä lienee. Kannattaa kattoo et vuotaako keula jo ostettaessa. ;)

16.4.2011 11:30

Olen alkanut katsella mopoja tässä kesän lähestyessä kun ei tuo mauto ole kaikkein kivoin kesäkeleillä niin mitä täällä suositeltaisiin. Hinta olisi siinä n. 1000e ja silloin tällöin ajoa hiekkateillä. Kai supermotolla pystyy ajelemaan hiekkateilläkin? Tälläisen löysin http://www.nettimoto.com/derbi/x-race/1100703
halvemmalla ei oikein tahdo löytyä ainakaan smotoja. Mitä näissä kannattaa kattoo ennen kuin menee ostamaan. Kiitos vastauksista etukäteen!

16.4.2011 14:33

Supermoto on ihan passeli tuommoiseen ajeluun. Kyseinen pyörä on ihan OK, ja jos hinta vielä tuosta putoaa niin saat hyvät kaupat.

Mopoa tai mitätahansa pyörää ostaessa ensivaikutelma kertoo paljon. Jos mopo on kauhean nuhjuisen näköinen ulkoisesti niin saattaa se myös olla teknisestikkin, toki poikkeuksia löytyy. Mutta nämä siis kun menet katsomaan mopoa. Mopoa katsoessa kannattaa kiinnittää asiaa myös siihen, että onko omistajalla esim. kuitteja suoritetuista huolloista sun muista osien vaihdoista.

Eräs asia, joka kannattaa tarkistaa on se onko moottoria lämmitetty etukäteen. Näin tehdään siis joskus, jotta huonostikäynnistyvä mopokin näyttää käynnistyvän hyvin "kylmänä". Jos et itse mopoista paljoa tiedä, niin ota mukaan joku, joka on edes joskus hieronut kauppoja. Kauppoja tehtäessä on tiettyjä asioita joita kannattaa ja ei todellakaan kannata sanoa, siksi joku mielellään vaikka aikuinen mukaan. ;)

Toivottavasti olin avuksi.

16.4.2011 14:45

Kättä pytyn kylkeen vaan. Pitäisi tuntua melko viileältä jos kone on oikeasti kylmä.
Kertoo jonkunlaisesta viasta jos pitää etukäteen kunnolla lämmitellä konetta. Mutta mukaan tosiaan joku asioista tietävä mieluusti jos mahdollista

17.4.2011 18:23

Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä. Nyt olen miettinyt asiaa ja todella vaikea valita enduron ja supermoton väliltä. Nyt haluaisin kommentteja minkälaista on ajaa smotolla hiekkateilla ja minkälaista endurolla asfaltilla. Tarkoituksena ajella mökillä missä asfaltti alkaa 5 km hiekkatien jälkeen ja välillä tarkotus ajaa hiekkateillä. En osaa oikeen sanoo kumpaa enemmän hiekkaa vai asfalttii, mutta varmaan aika 50/50. Kumman valitsen enduron vai supermoton?

17.4.2011 19:32

Itse ajellut endurolla n. 2500km asfaltilla, mielestäni ihan ok ajaa, eikä noi endurorenkaat mitenkään tuntunu kovin kummosilta asfalttiajossakaan. Tosin mulla oli lähes slicksi eturengas :lol: .
Renkaiden kuvio oli tällanen aika hillitty, ei niin kauheen enduromainen/aggressiivinen, miten sen nyt sanois. Kuvio sama kuin tässä mopossa: http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/96 ... d6c073.jpg

Endurolla ku ajelin hiekalla ni ei tullu pahemmin pelkoa siitä että vois kaatua jos pito karkaa, supermotolla ajosta kokemusta mulla vain 2km:n verran.