Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.2.2013 20:25
Onko kukaan porannut 2011< MRT Power upista boksia? Onko toiminut? Onko kukaan laittanut tai rakennellut nappirajotinta näihin?
4.3.2013 19:18
Sytytys ja sähköt/johtosarja on aivan eri asia.. Turha sun on niitä johtonippuja karsia sieltä pois, jos vakiosytkän pidät. Ei sillä oo mitään merkitystä. Ja se vakiosytkä riittää helposti.. Yleensä kuitenki joo puhutaan, toki virheellisesti, kisasähköistä/vakiosähköistä!
Ja voisin sanoa, että tolla setillä menee varmaan sinne 110kmh pintaan huiput ja nelarit todennäkösesti jää.
10.4.2013 20:15
Tulipa tuosa boksi porattua tänään, nuo täällä esiintyvät ohjeet todellakin toimivat. Olikin helpompi ja nopeampi operaatio kuin luulinkaan.
Nyt kulki gepsiin 63. Ennen porausta tais olla 55 luokkaa. Eikö tätä enempää vauhtia tule? Moposta poistettu reikälevy, putken kuri, suutin muistaakseni kokoa 98 tai 100. Voiko enää tehdä mitään muuta kuin vaihtaa välejä että tulisi nopeutta lisää?
Taitaa olla ihan paskat nuo vakiovälit, 12/62. Oikeilla vakioväleillä 12/52 menis varmaan melkein 80km/h.
Btw auttaako tuo imukaulan vaihtaminen/dremelöinti? Kesällä varmaankin tulossa Leovince v6 ja ehkäpä 70cc...
16.4.2013 19:23
snaddu kirjoitti:Taitaa olla ihan paskat nuo vakiovälit, 12/62. Oikeilla vakioväleillä 12/52 menis varmaan melkein 80km/h.
Btw auttaako tuo imukaulan vaihtaminen/dremelöinti? Kesällä varmaankin tulossa Leovince v6 ja ehkäpä 70cc...
Juurikin näin. Sulla on liian lyhyet välitykset, 12/52 väleillä menee sinne 80km/h pintaan.
16.4.2013 22:53
Ostin 06 vm. MRX vakiona ja nyt pitäs saaha kulkee sen 60 et vakiot jättää mut veroja ei tule ni mitä pitäs tehä? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
17.4.2013 15:13
otat kuristuksen pois putkesta niin menee just sen 60
17.4.2013 18:09
Aijaa, mulla olikin 95 suutin kiinni, vaikka syksyllä huollossa annoin pojille 92 suuttimen ja pistivät 95. Voi pylly.. Turhaan ostin toisen 95
16.5.2013 19:33
Mikäs on rieju rr vakiosuutin kooltaan?
16.5.2013 19:33
Mikäs on rieju rr vakiosuutin kooltaan?
17.5.2013 23:30
Voikos olla mahdollista että Rieju Spike ottais vakioväleillä ja poraamattomalla boksilla huippuja sen 70? Kävin tossa yhdellä suoralla vinguttamassa niin 72 meni mittariin ja kierroksia oli silloin päälle 11000. Ei se muistaakseni viime syksynä noin kovin kulkenu. Huiput olis tarkotus pitää alle 65 kuitenkin.
24.6.2013 17:56
mulla ainakin mrx menee vakioväleillä (11/62) gepsiin 56, kiekkojen ollessa n. 9500.
en sitte noista spiken vakioväleistä tiiä, mutta kato mitä gepsi näyttää ni tiiät.
25.6.2013 0:38
MRX toi papereissa on mutta tuossa on nämä puolasmotot joten silloinhan se on Spike? Mutta vakioväleillä (11-60) se ottaa alamäkeen armottomalla vingutuksella 72 mittariin. Tarttis varmaan gepsiin kokeilla. Tasasella ottaa sen 65 mittariin.
25.6.2013 1:02
No joo mullaki on toi mrx noilla samoilla smotoilla, eli tavallaan spike. Nyt 11/52 väleillä huiput oli gepsiin 67 ja alamäkeen voi vinguttaa 80 joten kuulostaa vähän oudolta että vakioväleillä pääsis niinki kovaa. Kannattaa kans kattoo että mittari on varmasti kalibroitu oikein, ettei vaan oo jääny enskarenkaan mitat ja että pulse on 11 eikä 12 jolloin se näyttää 5 liikaa. Edit: tuli vaan mieleen että ku aiemmin sanoit että otti kiekkoja 11000 poraamattomalla boksilla, ottaako se aina niin paljon kiekkoja vai vaan silloin tällöin? Mulla meinaa on käyny sillee pari kertaa että ajoin vähän aikaa huipuilla (sillosilla 10/52 väleillä 60km/h) ja yhtäkkiä rajotin tavallaan ohittuu ja kierrokset nousee 11500 ja vauhtia on yhtäkkiä yli 70. Mutta tätä ei oo tapahtunu tosiaan kun 2 kertaa.
25.6.2013 1:17
Ei se yleensä ota noin paljoa kierroksia. Tuli silloin ihmeteltyä että mikäs tähän tuli kun alko kiertää noin paljon
joo täytyy kattoo toi mittari huomenna
27.6.2013 1:35
Moro! Ois tarkotuksena huomenna kaverin reiskaan kipasta moposportista hakemassa metrakitin handmade 75cc. Ei taida vakio kaasarin kanssa olla järkevä? Niin on auki vielä että ostaakko Dellorton PHBG 18, 19 vaiko 20? Ja onko noissa 2t ja 4t versioissa erona se että 2t mallisa on tuorevoitelulle paikat ja 4t ei? Parempi ostaa 4t versio jos heittää öljyt suoraan tankkiin? Eikä vakio imukaulakaan taida venyä noille kaasareille? Saakos mistä isomman, mieluten haettavissa pk seudulta. Ja sitten tärkein millä suuttimilla kannattaa lähteä kokeilemaan kokoonpanoa: Metrakit handmade, Leovince tehari, joku noista kaasareista ja Bilteman vaahtoputsari? Lopuksi vielä mitkä välit olisivat optimaaliset
Arvostan jos joku vaivautuu vastaamaan ennen perjantaita