Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.5.2015 17:20
Kuinka paljo tois nopeutta lisää vai tuoko edes jos vaihtas rajottamattoman cdi kun nyt menee just ja just jos rajottimel jaksaa vinguttaa nii 65 mutta kiertää 10k asti. Auttaako nopeuteen paljon?
26.5.2015 22:33
Auttaa , kun vaihat rajottamattoman , kannattaa ostaa...
26.5.2015 23:17
Riippuu.
Jos sulla on vakioputki -> ei auta mitään.
Jos sulla on mikä vaan markettitehari (Metrakit, Enox, TK jne.) -> auttaa.
27.5.2015 15:02
tientuk3 kirjoitti:Riippuu.
Jos sulla on vakioputki -> ei auta mitään.
Jos sulla on mikä vaan markettitehari (Metrakit, Enox, TK jne.) -> auttaa.
Totta
28.5.2015 8:49
No.mites kokonaan tyhjennetyllä vakiolla ei auta(?) Vai?
28.5.2015 15:20
Auttaa...
Ihan vakio = ei auta
kurit pois = auttaa
tehari = auttaa
28.5.2015 21:41
Jege24: Sulla siis moottori kiertää nyt niukin naukin rajoittajaan ( ilmeisesti 10 500 r/min ). Putkesta ja imupuolelta sulla on ilmeisesti varsinaiset kuristukset otettu pois, mutta putki on muuten vakio. Epäselväksi jää onko minkä kokoinen suutin käytössä?
Suutintahan joutuu suurentamaan kuristuksien poiston yhteydessä, samoin suutinta taas isommaksi jos tyhjennät vakioputken mutta mielestäni tehoputken hankkiminen on parempi vaihtoehto kuin vakioputken "tuhoaminen". Viimeistään tehoputken kanssa hyödyt rajoittimen poistosta. Tosin tuo 10 500 r/min on jo muutenkin melko korkea kierrosluku, esim tehopiikki ehtii mukavasti tulla jne. Huolehdi että moottori saa riittävästi ilmaa ja polttoainetta jolloin voit hyödyntää tehonlisäyksen välityksiä pidentämällä eikä välttämättä tarvitse max.kierroksia lisätä.
28.5.2015 22:43
Ei siinä muuta mutta kun se rajoitin pilaavaan kaiken ilon niin en niin sanotusti nopeutta etsimässä.
28.5.2015 22:49
Kellään kokemust nestekytkimest ?
Kannattaako ostaa ja miten asennetaan ??
28.5.2015 22:52
Äijäthän puhuu täällä mitä sattuu
Elikkäs, rajoitin on vakiona 9400 rpm ja sen poistaminen (=rajoittamattoman boksin vaihtaminen) ei hyödytä vakioputkella mitään riippumatta siitä onko se kuristettu vai ei. Putki toki kiertää alemmilla vaihteilla enemmän, mutta tuon yli menevät kierrokset ovat turhia (siis tehottomia) ylikierroksia sille. 6. vaihteella vakioputki ei kierrä edes rajoittimelle asti ellei mopossa ole aivan ylilyhyet välit kuten vaikkapa 11/65.
Tässä on dynokäyrä Derbistä jossa oli tuolloin kuristamaton vakioputki. Kuten näkyy, tehot romahtavat täysin 7500 rpm jälkeen ja mopo ei vedossa edes kiertänyt nelosvaihteella rajoittimelle asti. Se, miksi Derbeissä on rajoitettu CDI, on jäänyt epäselväksi. Nopeutta se ei vakiossa rajoita, lienee sitten koneen suojelemiseksi.
28.5.2015 23:13
Semmoisella kiinalaisella rihkamalla ei ainakaan ole mitään järkeä korvata varmatoimista kytkinvaijeria. Jos ei sormivoimat riitä ajamiseen, niin vaihda kisakireet kytkinjouset vakioihin. On olemassa kunnollisiakin nestekytkimiä, mutta ei niilläkään mopossa tee yhtään mitään.
29.5.2015 22:45
hessuhopotin kirjoitti:Semmoisella kiinalaisella rihkamalla ei ainakaan ole mitään järkeä korvata varmatoimista kytkinvaijeria. Jos ei sormivoimat riitä ajamiseen, niin vaihda kisakireet kytkinjouset vakioihin. On olemassa kunnollisiakin nestekytkimiä, mutta ei niilläkään mopossa tee yhtään mitään.
Nii, en ostakkaa mitää nestekytkint mut kysyin vaa oisko hyvä...
31.5.2015 9:44
Voinko laittaa DELLORTO PHVA 17.5 mm kanssa vakio ilmanputsarin , kun ostin kyseisen kaasuttimen niin siinä tuli DOPPLER ilmansuodatin , mutta se ei mahdu mitenkään kiinni kaasuttimeen kun se ottaa taka iskariin kiinni ???
31.5.2015 13:16
joku1: Tottakai voi laittaa. DRD: ssä vakiona 17,5...
31.5.2015 19:55
Kertokaahan xtremen takarenkaan laakerin mitat ta laittakaa linkkiä tähän
Kiitos!