Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.10.2013 10:37
Laiton tän jo minicrossipuolelle mut kelasin et ku toi o periaattees manki kone ni voisin tääl saada nopeemma vastaukse, ku tosiaan hätä saada kuntoon
Mul on bse 125cc vm. 2012 minicrossi, oisko lifanin kone en oo varma...
1.Mut ongelmana et vetoakselist lähti ajossa stefa irti, laitoin uuden ja samalla huomasin et vetoakselin laakerissa on klappia 2-3mm eli aika reilusti...
2.Suurempi ongelma ilmeni äsken ku olin ajamassa, ku lähtee kiihdyttää ni käynnistyspoljin liikkuu alaspäin ja kuuluu se krrrrrrrrr ääni, huomasin myös et vaik on vapaalla vaihde, ni ku painan käynnistyspoljinta ni ketjut kiristyy hieman, mitä ihmettä??
Mikä neuvoksi suurin ongelma oli nyt tuo käynnistyspolkimen liikkuminen kiihdyttäessä?!
Apua!! Pitäs saada nopee korjattuu ku oon myymäs/vaihtamas tota iha lähipäivinä!
3.Käynnistyspoljin on myös monesti käynnistäessä "lyönyt tyhjää" tai jotenki oudosti ettei ota kii.. PLZ HELP.
5.10.2013 11:37
Mahtaakohan toi vakio 60 suutin olla kuitenki liian pieni tolla kurittomalla imukaulalla? Alussa ku testaili ni toimi hyvin ja otti heti tossa 65km/h mittariin. Ja kiihty/väänsi hyvin. Nyt ei ainakaa lämpimänä saa ku 60km/h mittariin eikä ihan tasasesti ota kieppoja. Vähän hitaasti ja epätasasesti ottaa kieppoja, ja sit ku käynnistää ni lähtee vähän huonommin käymään, mitä kylmänä. 70 suutin oli kuitenki aivan liika iso sillä ei toiminu ollenkaan. Rauhallisesti mä muuten oon ajellu ku vielä sisäänajoa jäljellä. Muutaman kerran vaan testannu nopeutta. 460km ajettu.
5.10.2013 15:49
yksilöitä ovat joten joissain ei jossain on. ilmat kylmentynyt niin saattaa käydä liian laihalla. laita neulasta rikkaimmalle jossei ole. saattaa auttaa tai sitten ei.
6.10.2013 14:50
Neula toiseks alimmassa lovessa eli ei pal rikkaammalle saa. Laihemmalle vaan. Ainoo seosruuvvi mistä rikkaammalle jos löystää, mut sitä oon koittanukki säädellä. Vois käydä kohta testaan ton suuttimen. Eli ryyppy päällä mäkeä ylös. Tietää sit onko sopiva vaiko pien.
6.10.2013 15:35
Kyl se niinku vähän hyyty ja röpötteli ku ryyppy päällä mäkeä ylös. Eli ei viittais liian pieneen suuttimeenkaa..Tossa pari kilsaa ku oli ajanu ni otti liki 70 mittariin suoralla myötätuulessa. Sit ku joku 15km ajanu ni ei ottanu kunnolla enää ees 60 ja ihme epätasasta käyntiä vähän röpön suuntaan..En tiiä mikä helvetti oikee...
6.10.2013 18:02
opettele muokkaan edellistä viestiä ettei tartte laittaa tupla viestejä...saahan sen neulan prikan siihen viimeseen loveen vielä eli rikkaimalle. sanonpahan vaan että käy laihalla. kokeile ajaa ryyppy puolessa välin eikä sillain että ryyppy kokonaan päällä ja kato tuleeko mitään eroa..
7.10.2013 15:48
Mistä sais ylemmän ohjauslaakerin? Ryöstöpowerilta ei huvittais tilata...
7.10.2013 16:04
Ei se toiminu silläkään. Ei kulkenu ees 60km/h mittariin. Sokka siinä alimmassa. Toiseks alimmassa hikiseen otti 60km/h. En tiiä miks eilen hetken toimi ok. Et otti sen liki 70km/h. Nyt ei oikee toimi kylmänäkää..Ihme proot ääntä vaan pitää..jotenki hitaasti ottaa kiepatki..puolella kierroksellaki pitää sellasta pientä röpöääntä..Eikä sillä ryypylläkään toiminu yhtään paremmin puolessavälissä ku oli..En tiiä..Ei oikee keksi enää mitään syytä..Seosruuvviaki ruuvvaillu jokasuuntaan mut ei sekää auta mitään..
Pakoputkestaki hieman tummaa tullu lokariin..
Siirsin neulaa toiseks ylimpään loveen mut sekää ei vaikuttanu. Ainoo et kävi huonommin tyhjäkäyntiä ja seosruuvvia ku kireemmälle laitto ni kierrokset kasvo heti..
7.10.2013 16:44
monkeli2013 kirjoitti:Ei se toiminu silläkään. Ei kulkenu ees 60km/h mittariin. Sokka siinä alimmassa. Toiseks alimmassa hikiseen otti 60km/h. En tiiä miks eilen hetken toimi ok. Et otti sen liki 70km/h. Nyt ei oikee toimi kylmänäkää..Ihme proot ääntä vaan pitää..jotenki hitaasti ottaa kiepatki..puolella kierroksellaki pitää sellasta pientä röpöääntä..Eikä sillä ryypylläkään toiminu yhtään paremmin puolessavälissä ku oli..En tiiä..Ei oikee keksi enää mitään syytä..Seosruuvviaki ruuvvaillu jokasuuntaan mut ei sekää auta mitään..
Pakoputkestaki hieman tummaa tullu lokariin..
Siirsin neulaa toiseks ylimpään loveen mut sekää ei vaikuttanu. Ainoo et kävi huonommin tyhjäkäyntiä ja seosruuvvia ku kireemmälle laitto ni kierrokset kasvo heti..
ookko taristanu venttiilin välykset? ja tulpan väristä näät onko rikkaala vai laihalla.
7.10.2013 17:45
Tulppa oli aika tumman värinen. Välyksiä tarkistelin tossa pariviikkoa sitte. Näppituntumalta oli sillon ok. Koitin viel tota isompaa suutintaki. Mut sillä röpötti niin pirusti. Joka asentoon oon neulaaki nyt koittanu, eikä missään oo hyvä. Ihmettelen vaan ku se välillä kulki ihan ok ja nyt ruvennu tollasta tekeen. Pitää varmaan ne välykset viel tarkistella. Ei ol vaan 9mm lenkkiä jos säätää pitää..eli se pittää hommaa..Tulppaki on miltei uus 7 lämpöarvon tulppa.
Tosissaan tumma tulppa viittais rikkaaseen seokseen eikä laihaan.
Mut eipä se siellä ylimmässäkään lovessa toiminu, vielä huonommin toimi.
En ymmärrä miks tulppa ei anna kipinää vaikka hyvin käymään lähtee ja kulkee. Mut ei ainootakaan kipinää havaittavsissa ku starttaa...
8.10.2013 14:48
monkeli2013 kirjoitti:Tulppa oli aika tumman värinen. Välyksiä tarkistelin tossa pariviikkoa sitte. Näppituntumalta oli sillon ok. Koitin viel tota isompaa suutintaki. Mut sillä röpötti niin pirusti. Joka asentoon oon neulaaki nyt koittanu, eikä missään oo hyvä. Ihmettelen vaan ku se välillä kulki ihan ok ja nyt ruvennu tollasta tekeen. Pitää varmaan ne välykset viel tarkistella. Ei ol vaan 9mm lenkkiä jos säätää pitää..eli se pittää hommaa..Tulppaki on miltei uus 7 lämpöarvon tulppa.
Tosissaan tumma tulppa viittais rikkaaseen seokseen eikä laihaan.
Mut eipä se siellä ylimmässäkään lovessa toiminu, vielä huonommin toimi.
En ymmärrä miks tulppa ei anna kipinää vaikka hyvin käymään lähtee ja kulkee. Mut ei ainootakaan kipinää havaittavsissa ku starttaa...
koita toisella tulpala tai sitte tunge sormi sinne tulpahattuu ja pilkase
kato sähkö liittimet ja johot onko joku irti tai ottaako runkoon yms tai saiko tulppa ees maata kun katoi kipinää...jos kerra muute toimii hyvin
8.10.2013 22:18
Toi on uus tulppa ja sillä vanhalla tulpalla oli sama juttu. Kyllä se maata hyvin sai painoin viel ruuvvarilla kunnolla pulttiin kii ku maalit kannessa. Melko outo juttu kyllä.
En ehtiny venojakaan sääteleen, jos huomen kerkeis. Sain sentään 9mm lenkin hommattua. Laitoin sen irtonaisen johonki maahan kiinni, mut eipä silläkää ollu kipinän kannalta vaikutusta. Hikiseen se 60km/h otti mittariin ku tänään ajeli..suoraa sai sahata pitkään et senki otti.
13.10.2013 10:36
AceFin kirjoitti:Eihän koho ole mitenkään jumissa? Onko aikaisemmin toiminut?
Edit: Olitkin kokeillut jo toisellakin kaasarilla, tuleehan bensaa tankista/hanasta? Saako tankki korvausilmaa?
Koitin ilman korkkia niin sama lopputulos..
Oon nyt miettinyt, että mikä tän mystisen vian on aiheuttanut... Kun 20km kulki kuin unelma ja mitään varoittelematta ei enään inahdakkaan. Varmaan niitä henkimaailman juttuja
13.10.2013 14:28
Ville-95- kirjoitti:AceFin kirjoitti:Eihän koho ole mitenkään jumissa? Onko aikaisemmin toiminut?
Edit: Olitkin kokeillut jo toisellakin kaasarilla, tuleehan bensaa tankista/hanasta? Saako tankki korvausilmaa?
Koitin ilman korkkia niin sama lopputulos..
Oon nyt miettinyt, että mikä tän mystisen vian on aiheuttanut... Kun 20km kulki kuin unelma ja mitään varoittelematta ei enään inahdakkaan. Varmaan niitä henkimaailman juttuja
itellä kerran lopetti toiminnan kokonaa ku vaihon ilmanputsarin, toimi monta kilsaa hyvin sitte vaa sammu eikä kähteny käyntii, otin putsarin pois ja taas pelitti
ja toinen mikä voi olla nii sähköliitn löysällä tai joku johto ottaa runkoo. tarkista sähköt siittä kiinanihmeestä.
14.10.2013 7:39
Ei kyllä putsarista tämä johdu ja sähköt ok.