Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.2.2012 21:37
Entäs, tuo takana oleva U-lenkki, Samallainen kun Tunturi Sporteissa. Takalokari on irrotettava peltilokari. Eniten tuo tankki ja Puch J ihmetyttää, Kun ei Google tarjoa tuloksia... Voiskohan kyseessä olla sekalaisista osista koottu teos, tai joku proto...?
20.2.2012 0:58
Eikös runkonumeroa löydy?
20.2.2012 11:04
tiger96 kirjoitti:No jos mä nyt tänne kirjotan, kun ei ole vmpk:lle tunnuksia.
Eli mettästä löyty se pappiksen runko, tyyppikilven teksti:
i=18,3
00072
2,25-23''
1,5hv
Puch J
Bing
***/122/12mm.
Jos joku tietäis vuosimallia/mallia tuon perusteella niin olisin kiitollinen.
Tyyppikatsastusnumero 00072 viittaa Tunturi Trialiin vuodelta 1960, eli ensimmäisen vuosimallin Sporttin. Tankki ei ole kotoisin tuosta moposta, vaan uudemmasta pappamallista. On harvinainen laite, ehdottomasti pelastamisen arvoinen.
21.2.2012 0:16
Nettimotossa vastaava myynnissä, Sekä AMAn sivuja selaamalla malli varmistui. Onko runkoa leikattu, Että tuo pienempi tankki sopii paikoilleen? reilu 6km päässä kotoa sijaitsee, Huomenna mennä katsomaan jos runkonumero löytyis ja ottaa enemmän kuvia. Ja vielä suoraa kopiontia AMAn sivuilta: Tyyppikatsastus suoritettiin 6.10.1960 tyyppikatsastusnumerolla 00072 ja mallimerkillä Trial/49. Mopojen toimitus tehtaalta alkoi jo ennen tyyppikatsastusta ja ensimmäiset kaksi lähtivät tehtaalta 23.9.60 Stockmannille Helsinkiin. Näistä toinen on pelastettuna. Toisen kohtalo ei tiedossa.
Oisko mahollista että tuo olis toinen niistä? tuskin...?
21.2.2012 1:38
Ota runkonumero ylös, ja kysy amalta. Jos onni käy, omistat harvinaisen raadon, joka kannattaa myydä eteenpäin jollet itse meinaa sitä kuntoon laittaa!
21.2.2012 18:02
Kumpis noista putkista on tehokkaampi/parempi Super sporttiini?
Muita virejä on vain 13mm kaasari ja 12/38 välit.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
21.2.2012 23:19
Ei kumpikaan, vakiopytyllä ei kierrä tarpeeksi korkealle.
Muffler olisi passeli vaihtoehto.
22.2.2012 0:46
Deisener kirjoitti:Kumpi putki, vai kenties muffleri?
Ei oikein sekään. Vakiopytylle voi tehdä harjanvarsiputken.... jotain 50-60mm paksun ja 1100mm luokkaa pitkän putken. Jos kiinnostaa niin laita YV:tä, voin heittää jotain mitta-arvauksia.
22.2.2012 18:37
Mikä on se oikeaoppinen tapa purkaa LELEU merkkinen etunapa? En saa sitä auki vaikka laitoin WD40 ja hakkasin lekalla akselia mittarinpyörittäjän puolelta. Onko siinä joku ihme tapa jolla sen saa helposti auki vai onko se vaan ruostunut kiinni? Kertokaa.
23.2.2012 0:09
Toiselta puolelta pistät lyhyitä ja voimakkaita napautuksia ni pitäis lähtee.
23.2.2012 15:34
Siis kummalta puolen pitää koputella? Ei se liiku kumpaankaan suuntaan.
23.2.2012 21:45
Mulla ainaki lähti ku jarrun puolelta naputteli. Kai sul on mittarinpyörittäjä irti?
Kertokaas joku mulle et mikä mun nopeusmittaris on ku pomppaa kolmeekymppii heti ku vähä liikuttaa?
23.2.2012 22:30
Selvä. Ei se akseli liikahtanut vaikka jarrun puolelta kokeilin. Ilmeisesti ruostunut kiinni.
Siinä nopeusmittarissa on varmaan menny jousi poikki.
24.2.2012 15:44
Uutta tilauksee sit. Mikkä ruuvit mun pitää irrottaa et pääsen käsiks eturattaasee?
24.2.2012 17:00
Retroilija kirjoitti:Uutta tilauksee sit. Mikkä ruuvit mun pitää irrottaa et pääsen käsiks eturattaasee?
Ota sen koppa irti siitä rattaan päältä.