Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.1.2016 23:32
JuuJuu
15.1.2016 23:33
Sen saa vaihettuu ku avaa kytkinkopan ja si ottaa vaihdepolkimen irti nii se tulee vetämällä poies. Jos siis se vaihteensiirtäjä on rikki.
15.1.2016 23:38
Jos jotai sattuu oleen paskana nii onko kalliita ne vaihteiston osat?
15.1.2016 23:46
Ei ainakaan jos multa ostat
Täytyy vaan selvittää sopiiko vm ja um vaihteistot päiksee. Rumpu ja ne rattaita siirtävät haarukat ainaki pitäs sopii mut rattaista en oo varma et onko eri kokoset um ja vm.
Ainii ja ota kanssa jäähärit ulos.
16.1.2016 0:17
Täytyy kahtella täs joku päivä, et alkaisko toimii ku lämmittelee kunnolla jonkun aikaa.
17.1.2016 19:34
04 xracessa ongelmana käynnistyspoljin. Polkaistessahan käynnistysratas nousee uria pitkin siihen kytkimen alapuolisen rattaan vierelle ja polkimen päästäessä pitäisi palata uria pitkin takaisin. Mulla ei ratas jostain syystä palaudu vaan käynnistyspoljin jää siihen asentoon mihin se on polkaistu ja saatanallinen hurina kuuluu kun käynnistysratas jää pyörimään moottorin mukana. Käytin kytkinkoppaa auki ja nostaa kyllä rattaan ihan normaalisti mutta kun polkimen vapauttaa, jää ratas kytkinrattaan viereen ja sen sijaan käynnistysakseli puristuu ulospäin lohkossa olevasta kolostaan.
Mistähän mahtaa ongelma johtua? Siinä lovessa mihin se käynnistysakselin jousi tulee lohkossa näkyi naarnuja ja mietin ottaisko johonkin uraan siellä. Jotenkin ei kyllä kuulosta toikaan ongelman syyltä mutta voin kuvia laittaa jos jotain kiinnostaa vilkaista näkyykö niissä jotain.
18.1.2016 8:07
Joo, ongelmana ei ole tuon akselin paikalleensaanti vaan rattaan palautumattomuus takaisin ala-asentoon.
18.1.2016 10:12
Jpoo, ymmärsin kyllä tämän. Ajattelin että jos vaikka et ole huomannut tuon pikku "jousen kaltaisen" osan paikkaa ja merkitystä ( osa nro 7 jonka tehtävä on tavallaan huolehtia että ratas liikkuu booreissaan ) ja ainakin nyt, kun lohko on auki se on helppo tarkistaa että on oikein paikallaan rattaassa sekä oikeassa kolossa lohkossa.
19.1.2016 15:58
Juu eikös tuo jousi ole siinä rattaan ympärillä urassa ja lohkossa menee sellaiseen "koloon"? Ajattelin että voisi siinä kolossa jäädä johonkin naarmuun jumiin niin ettei pääse menemään takaisin pohjalle asti ja painaa sen takia ton akselin ylös?
Edit:
Syy selvisi. Toi metallitikku oli taittunut sen verran loivempaan kulmaan että nousi ylös urasta ja jäi metallikoroketta vasten jossa tuo ura oli. Kiitos avusta!
Viimeksi muokannut salqquzzu päivämäärä 19.1.2016 23:13, muokattu yhteensä 1 kerran
19.1.2016 22:44
Saattaa varmaan olla ihan mahdollista, tarkista sen "jousen pää onko kulunut teräväpäiseksi jolloin takertuminen on herkempää ja tarvittaessa hio pyöreäksi.
4.2.2016 19:32
Mites sais ton eturattaan ruuvin pois kun siitä on menny kanta aika pahasti pois niin ei voi oikee ruuvata. Onko muita vaihtoehtoi kun hitsaa siihen pultin ja mutterin?
9.2.2016 17:36
Elikkäs derbiin pitäisi vaihtaa uusi mäntä ja kun katselin vähän niin hintahaitari on männissä aika suuri, että onhan kalliimmat totta kai laadukkaampia, mutta löytyykö suuriakin eroja vai meneekö ihan hifistelyksi? Onko jotain hinta/laatusuhteelta hyväksi todettua merkkiä?
9.2.2016 17:58
Itellä ainaki ollu vertexi mitä myydään derbin maahantuojallakin. Hyvin on pelannut. Hintaa n.40-50€
9.2.2016 18:25
Jos halvimman haluaa niin Forte, maksaa joku alle 20e. Kaverilla ollu ja hyvin toiminu.